Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelkään että meille tulee ero.

Vierailija

Viimeiset pari päivää on ollut pelkkää mykkäkoulua miehen kanssa, riidan seurauksena (minä suutuin miehelle). Mies vaikuttaa todella kylmältä eikä katso vahingossakaan silmiin. Tänä aamuna sentään vittuili kinkunpaistosta, että osaankohan varmasti. En viitsinyt vastata mitään, vaikka mieli olisi tehnyt sanoa takaisin. Uusi riitahan siitä olisi vaan tullut.

Me ei osata puhua keskenämme. Mies inhoaa "parisuhdekeskusteluja"; jos meillä riidellään niin riidan jälkeen aiheeseen ei palata enää. Eli asiat jäävät tavallaan aina selvittämättä, ne vaan unohdetaan. En uskalla yrittää aloittaa keskustelua, sillä mies turhautuu heti ja suuttuu, jos jankutan.

Lapsen syntymän jälkeen mies on muuttunut, ja varmasti minäkin olen muuttunut. Kotitöitä hän ei tee enää ollenkaan, minä teen kaikki kun kerta olen lapsen kanssa kotona. Teen mielelläni kotitöitä, mutta tuntuu että mies asuu kotonamme kuin hotellissa: käy nukkumassa ja syömässä, ja jättää kaikki jäljet siivoojan (=minun) hoidettavaksi. Sentään auttaa lapsen hoidossa aina kun käsken.

Lisäksi mies on todella usein pahalla tuulella, itse joudun jännittämään ja ponnistelemaan että saan pidettyä miehen hyvällä tuulella. Miehen huono tuuli tarttuu heti minuun ja päiväni on pilalla. Mies vähättelee minua, käyttäytyy niinkun en omistaisi aivoja ollenkaan. Jotenkin tuntuu että minut on jyrätty ja alistettu pikkuvaimon asemaan.

Olen väsynyt tilanteeseen, siihen miten mies ei viitsi yhtään osallistua yhteisen kotimme ja arkemme pyörittämiseen. Pitäisi kai vaan uskaltaa väkisin yrittää puhua, vaikka tuntuu etten osaa enää itsekään. Pelkään vaan että mies on hautonut päässään eroajatuksia, ja ehdottaa eroa...

Kommentit (2)

Vierailija

Meillä ajoittain ihan samanlaista :-( Eli mies elää kuin hotellissa eikä tee yhtään mitään käskemättä ja jos muutaman asian pyytää tekemään niin suuttuu! Itse saa hiki hatussa tehdä kaikki työt....

Meillä menee sitten joskus paremmin ja hän hoitaa edes jotkin asiat (=osa vaatehuollosta) mutta sitten muutaman viikon kuluttua mennään taas alamäkeä...

Olen itse miettinyt että mieheni on masentunut. En oikein keksi muuta syytä hänen käytökseensä. Hän kärsii sairaudesta joka aiheuttaa mm väsymystä ja uskoisin tämän mahdollisesti aiheuttavan masennuksen. Hän ei viitsi kiinnittää paljoakaan huomiota ulkonäköön, ei "ikinä" käy parturilla tms. Ei nyt ole ikinä ollutkaan mikään hirveä komistus mutta nyt rupeaa jo minua ärsyttämään kun hän ei itse jaksa itseään edes parturiin raahautua.

Minä teen kuitenkin täysipäiväistä työtä joten sen takia olen sitä mieltä että kotityöt pitäisi jakaa 50/50 - jotenkin vielä ymmärrän sen että jos äiti on kotona lasten kanssa niin hän hoitaa silloin enemmän kotitöitäkin.

En voi sinua auttaa mutta ymmärrän sinua 100%!!!

Vierailija

Mieti ensin oma näkemyksesi asiasta..haluatko jatkaa miehen kanssa joka käskyttää ja kohtelee sinua huonosti?

Aloita keskustelu syyttelemättä, vaikka esim. ihan perusasioista..mitä teemme huomenna? tai jotain ihan muuta..vasta kun olet saanut miehesi puhumaan, siirry vaikeaan asiaan..tai yksinkertaisesti näytä hänelle että sinuun sattuu ja sano se ääneen.. voimia paljon!!!!!

Uusimmat

Suosituimmat