G: oliko toinen synnytyksesi paljonkin erilaisempi kuin esikoisen?

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

ja millä tavalla ja kesto? kiitos vastauksista.

itse odotan toista just nyt syntyväksi ja tietysti ollaan jorvissa huomenna, vaikkei me vanhemmat sitä haluta, syntyis vaikka joulupäivänä!!=)

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

tunnissa aukesin koko 10 senttiä eli melkoista tuskaa (taju meinas lähteä kun ei ehtiny lääkettä saada). hyvä puoli oli ponnistuksessa se että tuli jo pienellä vaivalla ku ekaa sai punnertaa tosissaan. ainut et helpommin repeää, niinku kävi kun tuli niin itsellään.

yleensä synnytykset vaan helpottuu ja nopeutuu! eli kiirellä sairaalaan ekoista oireista, niin olen aina tehnyt eikä ole kauaa tarvinnu siellä olla.

Vierailija

1.

-kesto 8,5h

-ponnistusvaihe 30min

-kivunlievitys petidiinipiikki, ilokaasu ja epiduraali

-todella kivulias synnytys

2.

-kesto 4,5h

-ponnistusvaihe 19min

-kivunlievitys vain lämmitettävä kaurapussi

- huomattavasti helpompi, en ollut lähellekään yhtä kipeä kuin ekassa

Vierailija

..itse en muista synnytyksestä muuta, kuin aamulla käynnistettiin, kivuliasta oli, jossain vaiheessa oksensin ja siirrettiin saliin, mies tuli vasta saliin ja jossain vaiheessa sain epiduraalin, puhekyky meni ja illalla syntyi. En muista aikoja enkä tiedä kuinka kauan mikäkin vaihe kesti..

Vierailija

Ekalla kerralla sairaalassa 4h ennen lapsen syntymää, ei kummempia kipuja, ponnistusvaihe 25 min.

Toisella kerralla sairaalassa 3.5h, vähän huonommin onnistui puudutus muttei silti mitään pahempia kipuja, ponnistusvaihe 10 min. Molemmat tosi helppoja!

Vierailija

Eka kesti 7 tuntia, sain pari epiduraalia, pitkä ponnistus ja repesin pahasti epparista huolimatta, toipuminen vei monta kuukautta.

Toka kesti 3,5 tuntia, en ehtinyt saamaan puudutteita (ja uskoin kuolevani kipuun) ponnistin kolme kertaa ja sain yhden tikin, toivuin muutamassa päivässä.

Suunnilleen samankokoiset (n. 3,8 kg) lapset ja synnytyksillä väliä 2 vuotta.

Vierailija

Ekan kanssa avautumisvaihe oli tosi hidas (noin vuorokauden), mutta sitten myös lempeämpi. Toisella avauduin niin vauhdilla että kivutkin olivat kovemmat, etenkin kun ei ollut aikaa epiduraalille.

Vierailija

ja vaikka repesin kummallakin kertaa, ekasta kesti yli puoli vuotta parantua, kun taas tokan jälkeen olin aika lailla koossa jo kuukauden kuluttua.

Vierailija

Toka kesti 3,5t (rv 36+6).

Toka oli puolet kipeämpi, mutta oli sitten puolet nopeammin ohi. Tokassa en ehtinyt lievitystä saada (paitsi ilokaasua, josta ei minulle ollut niinkään apua), kun meni niin rytinällä. Sairaalassa ehdin olla vajaan tunnin ja sitten oli lapsi maailmassa. Tsemppiä matkaan.

Vierailija

Molemmat käynnistettiin, toka lapsi oli isompi ja tuli siis kertarykäisyllä hyvin helposti, kun eka ei olisi tullut auttamatta varmaan ikinä. Kyllä paikat sen verran ekalla kerralla venyy, että toinen on aina helpompi. Kipuja voi tietysti silti olla.

Vierailija

-kummatkin lapset syntyivät rv 40+1, siihen yhtäläisyydet loppuvatkin.

-eka synnytys käynnistyi vesien menolla, tokalla kerralla vedet meni vasta salissa.

-eka synnytys pitkä ja hankala imukuppisynnytys, tokassa lapsi syntyi kolmella ponnistuksella.

-ekalla kerralla pahat repeämät, tarvittiin lääkäri tikkaamaan, tikkaaminen kesti 2 tuntia. tokalla kerralle ei tikin tikkiä, pieni nirhama oli mutta ei sen ihmeempää.

-ekalla kerralla toipouminen oli hidasta, olin ihan romuna monta viikkoa, toisella kerralla en edes väsähtänyt, olin osastolle siirtyessänikin niin fressi ja pirteä että huonekaveri oikein erikseen ihmetteli että olinko juuri synnyttänyt.

-ekalla kerralla olin koko ajan kauhuissani, ja tavallaan vastustelin koko toimitusta, tokalla kerralla olin rauhallinen ja vajosin täysin omaan tietoisuuteeni, enkä piitannut muista ihmisistä tai sairaalan tapahtumista pätkääkään.

-ekasta kerrasta sain hitonmoisen synnytyspelon ja trauman, joita käsiteltiin pelkopolilla toisen raskauden aikana. toka kerta oli niin sujuva ja ihana että parannuin kerralla edellisen kokemuksen aiheuttamasta kammosta.

Vierailija

Paljon nopeampi ja kivuliaampi.

Tosin se että oli enemmän kipuja johtui luultavasti vauhdista jolla lapsi tuli ja siitä etten ehtinyt saada kipulääkettä.

Vierailija

Esikoinen syntyi 39+1, kuopus 40+1

Molemmat alkoivat vesien menolla, esikoinen syntyi imukupin avulla siitä 36h tunnin kuluttua, kuopus 4h kuluttua omin voimin. Ponnistusvaiheet 1h45min / 32min. Vauvat voineet molemmat heti mainiosti, minä menetin ekassa synnytyksessä todella paljon verta, kun kohtu ei lähtenyt supistumaan. Ja molemmissa vaimeita (mutta silti kivuliaita!) supistuksia vauhditettiin oksitisiinilla.

Onnea matkaan!

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat