Mitä raskaana oleva voi syödä joulupöydässä?

Vierailija

Kun kinkkukin on kumminkin raakaa ja perunat vihreitä

Sivut

Kommentit (31)

Vierailija

Minä olen 33.rv:llä raskaana, ja aion syödä kaikkea mistä tykkään. Maksaa nyt en muutenkaan ihan himona vedä, mutta kyllä saatan palan maksapateeta ottaa. Silakoita ja sillejä kyllä maistelen. Laatikot ja kinkku tietysti menee. Ja juustoja ollaan ostettu, mutta vain pastöroidusta maidosta valmistettuja. Ja miksi sienisalaatti olis kielletty?! En aio mokomasta asiasta stressata!

Vierailija

Muuten kai on kyse jostain erittäin tiukasta näkökulmasta siihen, että einesruokia ei saisi syödä ilman huolellista kuumennusta. Tai sitten kotitekoisessa salaatissa pelätään mahdollisia minimaalisia multa- tai hiekkajäämiä, joista voisi periaatteessa saada toksoplasmoosin? Saamissani ruokavalio-ohjeissa ei ole mitään muusta kuin korvasienestä.

Lainaus:

Tää mulle ihan uusi juttu! Huoletta olen sieniä syönyt, luulin, että ovat terveelisiä odottaville!

Vierailija

Joten lienet viettänyt joulujasi tumpelokokkien armoilla (tai olet sellainen itse).

Minä taas himoitsisin mätiä ja kylmäsavu- ja graavilohia, vaikka tiedän, ettei niitä pitäisi syödä. Luultavasti otan kuitenkin riskin...

Vierailija

eletään me fiksut normaalia elämää. Älykkäänä on kivaa. Osaa hankkia itse luotettavaa tietoa luotettavista lähteistä, eikä tarvitse uskoa siihen paskaan mitä Vauva-lehti ja Kaksplus kirjoittavat. Helpottaa elämää.

Vierailija

Lainaus:

poron kylmäsavufilettä joulupöytään. Kai niitä voi ainakin maistaa??

Miten se sienisalaatti???

Sienisalaattikin muistui mieleen vasta nyt! Ja aurajuusto... Voi miksi mä tykkään just noista kielletyistä herkuista, yhyy...

3

Vierailija

Raakaa kalaa kuitenkin niin se jo kertoo aika paljon. Mä himoitsen sitä kanssa niin paljon että pyysin ettei sitä joulpöytään tänä vuonna laiteta koska en pystyis pitää näppejä erossa. kaikkea muuta kyllä syön alkoholia en juo

Vierailija

paitsi tuorejuustoja, tiettyjä kaloja ja tyhjiöpakattuja tuotteita.

Eineksiäkin syön ihan huoletta eikä edes tullut mieleen, että sienisalaatissa voisi olla jotain vaarallista....

Sitten saan elää ikuisen syyllisyyden kanssa, jos lapseni on vammainen :(

Kävisi elämä todella hankalaksi, jos kaikki salaatit ym. katsoisi tosi tarkasti, en ole siihen ryhtynyt ollenkaan.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat