keuhkoputkentulehdus raskaana :S

Vierailija

onko muilla kokemuksia?

joka paikkaa sattuu ja kurkku on niin kipee.

Sain antibioottikuurin, V-pen:in.

Rv 8. voiko tauti vaikuttaa pikkuiseen?

Kommentit (7)

Vierailija

...sinun kannaltasi, mutta sairastuin bakteerin aiheuttamaan keuhkoputken tulehdukseen. En ole koskaan ollut näin kipeänä, jollei vakavimipia migreeni-kohtauksia lasketa. Sain myös antibiootit. Kyllä me äidit voimme pääpiirteittäin luottaaa lääkäreiden arviointikykyyn ja ammattitaitoon, mielestäni on vain hyvä asia itsekin pysähtyä pohtimaan ja kyseenalaistaa asioita, kuten sinä teit. Alkuraskaudessahan vielä sikiö on herkä ja altis juuri mm. lääkeaineille. ks.artikkeli/Helistin http://www.helistin.fi/?page=5417985&id=3894083 Minulle lääkäri määräsi Kefeksin kuurin sekä Panacodia (kipuun+limaa irrottava vaikutus), joka kuitenkin on ollut koko alkuraskauden ajan kielletty lääke migreenini hoitoon, sairaalahoitoon joutumisen uhallakin. Nyt vielä soitto ÄPKL:lle varmisti asian, ettei Panacodia tule ottaa. Aiemmin syksyllä neuvolalääkäri kertoi uutta tietoa olevan, että Panacodin käyttö raskauden aikana aiheuttaa vastasyntyneille hengitykseen littyviä ongelmia.

Itse olen huolissani, koska tämä raju yskiminen aiheuttaa supistuksia. Olen vasta viikolla 26, eli vauva saisi mielellään pysyä vielä loputkin 3kk kohdussa.

Miten sinulla on raskaus jatkunut? Toivottavasti olet jo parantunut ja kaikki hyvin!

vielä: olen pahoillani, että joku on vastaillut viestiisi noin lapsellisesti ja ahdasmielisesti. Toivottavasti et antanut hänen pilata jouluasi.

t. paha yskä

Vierailija

Lainaus:

HANKI RAUHOITTAVIA!!!!!

Tottakai kysyin lääkäriltä, mutta omaa kokemusta hänellä tuskin on.

Eli anteeks kauheesti neiti/rouva täydellisyys, muotoilen kysymyksen uudestaan..

Onko kokemuksia vastaavasta?

Voi herran tähden, kyllä niiden lääkärien tiedot ja taidot perustuu vähän johonkin muuhun kuin "omaan kokemukseen". Luojan kiitos näin! Eiköhän esim tutkumuksilla aiheeseen liittyen ole suurempi merkitys kuin lääkärien omalla kokemuksella??

Vierailija

mulla oli keuhkoputkentulehdus juuri vastikään (olen 9. kuulla), mutta en ole koskaan ennekään joutunut kuuria hakemaan, joten en hakenut tähänkään ja se meni itsekseen pois. viikon verran olin enemmän ja vähemmän kipee. toisaalta joillaki ei lähe ilma kuuria, mutta mulla lähtee kuten myös poskiontelontulehdus.

Turhia kuuria kannattaa välttää raskausaikana, mutta jos on pakkotilanne niin sitten on pakko ja sitä ei kannata jäädä murehtiin.

Vierailija

Lainaus:

vaikka kirjoista kuinka lukis, niin tuskin lääkäri setä tietää millasta se on olla raskaana!

Luulisi että sinulle riiittä tieto ettei ab-kuuri ole alkiolle haitaksi.

Vierailija

Lainaus:

Lakatkaa jo kyselemästä näitä! Ei tullut mieleen lääkäriltä kysyä?????????????????????????????????

HANKI RAUHOITTAVIA!!!!!

Tottakai kysyin lääkäriltä, mutta omaa kokemusta hänellä tuskin on.

Eli anteeks kauheesti neiti/rouva täydellisyys, muotoilen kysymyksen uudestaan..

Onko kokemuksia vastaavasta?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat