Tammikuisten jouluviikko <3

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

En huomannut meiltä mitään aloitusta, joten laitoin tämän.

Nopeasti on vuosi mennyt. Ihan käsittämättömän nopeasti... Juurihan me odottelimme noita toukkia ja sitten toivuttiin synnytyksestä ja koliikista ja allergioista ja vaikka mistä... Ja nyt nuo pienet ihmiset ovat jo kohta (osa on jo!) vuoden vanhoja.

Ihania lapsia kaikki, ja on ollut ilo nähdä heistä monia. Muistan ikuisesti vauvatapaamiset, ja varsinkin sen, joka oli meillä. Oli ihana nähdä kodissaan monta ihanaa "lajitoveria".

Toivottavasti tapaamme vielä, vaikka tämä vauvavuosi alkaa olla lopuillaan. Yritetään järjestää ensi vuonna jotkut treffit.

Meillä alkoi joulurauha tänään. Kävimme jo saunassa ja nyt sitten ollaan ja odotellaan kinkun kypsymistä. Menemme aattona ja joulupäivänä mummoloihin syömään, joten nautimme oman joulupäivällisen jo tänään. Ja kuusi tuodaan kohta sisään. Saa nähdä montako havunneulasta vaipoista joulun aikaan löytyy ;)

Hyvää ja rauhallista joulua kaikille tammimammoille ja -vauvoille.

ipu ja pojat

Kommentit (6)

Vierailija

Jos täällä on vielä tammikuisia, siis niitä vuosi sitten syntyneitä, niin kipin kapin muitten joukkoon taaperoihin. Siirtymässä oli aika paljon hävikkiä. :(

Strutsi

Vierailija

Nyt mullakin on vihdoin joulunodotus päällä. Kinkku uunissa..

Aika hiljaisesti on kaikki kirjoiteltu viime aikoina, mutta parannetaan joulun jälkeen, eiks? Nyt kaikilla kiireensä.

Meille on tapahtunut merkittäviä juttuja. Tai ei silleen isoja, mutta MÄ olen odottanut kovin. a) Ohto teki tänään ekat pissat pottaan. b) Ohto oppi taputtamaan käsiään yhteen (vihdoin!) c) meillä on 2 uutta hammasta, eli yhteensä 4.

Nyt kun jätkää katselee niin taitaa se olla jo aika taapero ekä vauva.. Sillä on niin vahva tahto, uteliaisuus, kokeilun ja oppimisen halu. Ja kävelee jo ihan huvikseen, ei vaan mennäkseen paikasta toiseen, kunhan haahuilee etsien jotain kivaa.

Mulla on nyt jotenkin niiiiin onnellinen vaihe menossa, mä oon saanut ekaan kertaan lähes vuoteen nukkua jopa yli 5tuntia putkeen! (Ja enemmänkin saisin jos malttaisin mennä ajoissa nukkumaan..)

Ohto nukkuu siis nykyään useimmiten yhtäjaksoisesti noin 21.30-05. Aika lyhyet yöunet kyllä, mutta parannus aiempaan on huikea.. Lähinnä tuo yhtäjaksoisuus on todella ihmeellistä. WAU.

Tuntuu kuitenkin niin hyvältä, oon energiaa täynnä. Hyvä sauma aloittaa työt kuun lopussa.

Mukavaa joulua kaikille!

Frimmy ja Ohto 11kk.

Vierailija

Kiitos koko sydämeni pohjasta tämän vuoden ja jo odotusaikana alkaneesta vertaistuesta ja siitä, että olette niin hyviä tyyppejä - vauveleita unohtamatta!!

Kirjoittelu on jäänyt vähemmälle kuin on ollut, johtuen että olen tainnut äitinä hieman itsenäistyä ja me touhutaa sekä harrastetaan paljon.

Tomaksesta on kasvanut aivan ihana veijari. Energinen, iloinen, reipas ja empaattinen. Varovaisuus ja vahva tahto on jännä yhdistelmä. Alkuajan koliikit ja allergiat on jääneet taka-alalle. Tietysti noiden ruokien kanssa veivataan, mutta se ei enää hallitse meidän elämää! Tomas on enemmän jo taapero kuin vauva (vaikkakin pidän kovasti kiinni siitä ettei jäbästä tule liian nopeasti iso) Tämä siis kommenttina Frimmyn ajatukseen Ohtosta. Onnea muuten unista! Jatkakaa tuota linjaa.

Kiitos kaikista tapaamisista! Myös mammana olen saanut niistä vertaistukea.

Toivottavasti vielä nähdään! Suurin hali vuotta 2009 odottaessa. SIITÄ TULEE HYVÄ VUOSI!

Magda ja TOmas!

ps. Mulla tulee oikein haikea olo tätä kirjoittaessani...

Vierailija

Toivottavasti kaikkien joulu on mennyt rauhallisissa merkeissä! Tai rauhallisuus riippuu varmaan siitä, kuinka meluavia lahjoja pukki on tuonut :D

Miten on joulu mennyt kaikilla? Me ollaan Porissa, aatto oltiin mun isän mökillä. Siellä olivat paikalla myös 3 pikkujätkää (6-v, 4-v ja 3-v) sekä 5,5 kk ikäinen vauva (joka sentin Millaa lyhyempi ja 300 g painavampi...). Hulinaa riitti! Milla yritti ryömiä poikien perässä ihan innoissaan. Pojat ei kylläkään olleet yhtä innoissaan Millasta... Joulupäivänä tultiin mun äidille, jossa ollaan edelleen. Huomenna varmaan kruisitaan takas kotiin.

Oletteko uutta vuotta kaikki jo kiivaasti suunitelleet? Mä haluun olla vaan kotona, kuten viime vuonnakin, heh heh. Silloin oli kyl liikkuminen melkoista vaappumista...

Ollaanko me ens viikolla tuolla taapero-puolella?? Järkyttävää!! Toisaalta ehkä voin suostuakin sinne menemään, koska Milla on alkanut vihdoin nousta ylös. Yrittää kauheesti kävellä puita pitkin, mutta aika hempulit on viel jalkalihakset. Käsillä vetää itsensä ylös seisomaan, eli aikamoiset hauikset on neidillä! Ja tänään huomasin, että osaa taputtaa! Ehkä uskallamme mennä sinne 1-v neuvolaan syynättäviksi...

Onnea Tolleroiselle!!

Ja toivon todella, että tammikuussa tapaamme ihanat mammat ja vielä ihanammat (sori vaan!) "vauvat" jälleen!!! Pidetäänkö yhteiset synttärit!!!!

T:Miukkis&Milla 3.1.

Vierailija

Moi Mammat!

Onnittelut Ohton hyvistä yöunista Frimmylle!

Ipulle kiitos uuden pinon aloituksesta!

Täällä ei mitään kummoisempaa. Rauha maassa, tosin kaikkea puuhaa on aika paljon. Tänään koristelimme kuusen esikoisen kanssa.

Olavi on ollut terve, esikoisella taas kuumetta. Olavi nukkuu omassa sängyssä noin yhdeksän tunnin unet. Hän haluaa kävellä! Työntää, taaperokärryn puutteessa, sellaista pyörillä kulkevaa pikkupöytää. Konttaaminen ei häntä kiinnosta.

Koska olemme olleet kilttejä niin huomenna tulee joulupukki! Kivaa kun ystäväperhe tulee kylään illaksi, syömään ja pukkia tapaamaan.

Koitetaan kokoontua taas ensi vuonna. Tapaamiset olivat mukavia, kuten Ipu kirjoittikin. Vertaistuki on vauvoille tärkeää!

Voikaa hyvin!

Joulurauhaa jokaiseen tupaan!

Ametisti ja Olavi 13.1

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat