Ekaa kertaa vieraille joulua laittamassa,kommentoisitteko?!?

Vierailija

Minä viihtyisin teidän vieraana varmasti :)

Ja konvehdit on ihan ok tarjota rasiasta.

Kommentit (14)

Vierailija

Kaikkea hömppääkin sitä tulee mietittyä vaikka ihan tuttuja "vieraita" on tulossa :)

Omalla porukalla otettas vaan rasiasta ja "arkena" muidenkin kans,tuntu vaan et "voiko" niitä laittaa esille vaan rasioissa :D

ap

Vierailija

Lisäisin tuohon vielä glögin. Iltapäivällä glögilasilliset ruokaa odotellessa.

Luulen, että ap on laittanut lihapullat ja muusin lapsia varten. Muuten en olisi niitä kyllä laittanut, enkä parsakaalia enkä babyporkkanoita.

Itse lisäisin sienisalaattia ja alkuun kalat. Siis graavilohi ja silliä ja mätiä. Entä lipeäkala?

Minä tarjoaisin myös valkoviiniä kalojen kanssa ja punaviiniä kinkun kanssa.

Vierailija

Ai niin,juomina on ihan maitoa ja vettä tietysti,sitten on kotikaljaa,punaviiniä (tiedän et 1 vieras "haluaa",muista en usko...) ja sit on glögiä mut en tiedä "mihin väliin" sen tungen :D joudaanko sitä illalla vai kahvin kans/tilalta vai?? Itse en tykkää glögistä!

Graavisuolattua kalaa tuovat muuten mukanansa,muuten ei ole kalaa.. Ja lihapullat on aikalailla lapsille :)

ap

Vierailija

Parsakaalit ja babyporkkanat on lapsia varten ja mua :D koska en voi sietää lanttulaatikkoa :) niin otan sit itsekkin noita. Ja tietty riittää muillekkin mutta eniten aattelin lapsia,omat tykkää noista,eivät syö kinkkua oikeestaan ollenkaan,broileria kyllä..

Kalaa ei tosiaan oo muuta kuin mitä tuovat,hmm,silliä pitäis varmaan olla!! Kiitos!! Pakko tyytyä kaupan valmissilliin,joten se vielä pitää käydä ostamassa.

ap

Vierailija

Hyvältä kuulostaa ja varmasti viihtyisin teidän vieraananne.

Lisäisin ruokapöytään vielä keitetyt munat, sienisalaattia ja ehkä jotain peruna/punajuurisalaattia. Munat ovat helppo ja edullinen lisuke joulupöytään! Niin ja itse laitan erilaisia kaloja..

Vierailija

Vaikka luumu- tai hedelmärahkaa tai hedelmäsalaattia. Jos torttuja on syöty jo pitkin päivää niin illalla ruoan jälkeen olis kiva olla jotain uutta.

Sitten yöpalaksi varaisin jonkun suolaisen piirakan, sitä kun ei tiedä miten pitkäksi ilta vieraiden kanssa venähtää. Tietty voi tehdä kinkkuleipiäkin, mutta leipää siis ainakin pitää olla reilusti.

Vierailija

Lähden nyt hakemaan sitä silliä :)

Ja taidan tehdä vielä marjarahkan jälkkäriksi,itselle riittäis tortutkin mut onhan tosiaan tuossa muitakin ja varsinkin lapset ei taida torttuja NIIN paljoa jaksaa syödä :) Joten teen sit rahkaa,se tulee helposti ja vaivattomasti!!

Kiitos kaikille paljon uusista ideoista,nyt on täysi ja hyvä pöytä :)

ap

Vierailija

karjalanpiirakat, voi ostaa pakkasvalmiina pirkka tai moilanen

ja tosiaan silliä ehdottomasti ja sen kanssa on oltava keitetyt perunat aina sekä ruisleipää tarjolla.

En ymmärrä joulupöydässä perunamuussia joten vaihtaisin muusin kokonaisiin kuorittuna keitettyihin perunoihin niin menee oikeaoppisesti.

Jälkiruoka puuttui niin kuin joku sanoikin, tiedän että joillekin se jälkkäri on kahvi ja konvehdit muttei meille se kävisi vaikka ollaan ihan perheen kesken.

En ymmärrä että jouluna tarvittaisiin suolaista piirakkaa, mielestäni kinkusta käydään veistämässä siivu ja otetaan leipää ja graavilohta ja se on siinä.

Vierailija

hyvää on varmasti

jos olis meidän joulupäytä niin jättäisin pois lihapullat ja muusin ja vaihtaisin ne kalaan

joulutuomisinakin saattaa tulla jotain karkkeja että ehkei niitä sen enempään kannata hamstrata

meillä on yleensä jotain marmeladikarkkeja tai lakua suklaan lisäksi koska kaikki meidän vieraat ei pysty syömään suklaata

Vierailija

Ensiksikin meidän oman perheen lisäksi tulee 3 aikuista ja 2 lasta,uskon et määrällisestu ruokaa ym tarjottavaa on tarpeeksi,mutta entä "laadullisesti"??

Meiltä löytyy pöydästä siis :

aamupalalla: riisipuuro,mansikka-mustikkakiisseli,mausteleipää,juustoa,kinkkuleikkelettä,pikku nakkeja

kahvin kanssa pitkin päivää on torttuja (luumulla tai omenalla),pipareita ja maustekakkuja

Ruokana on sitten: Kinkku (paistoliemestä tehty omenasosetyylinen kastike) ,broilerirulla (kastike mm siirappia,ruokakermaa ja paprikaa,on hyvää), herneitä,parsakaalia,babyporkkanoita,perunamuussia,lihapullia,ruskeaa kastiketta,porkkanalaatikkoa,lanttulaatikko,ihan pieni imelletty perunalaatikko,vihreä salaatti appelsiinilla,vähän rosollia (tiedän et suurin osa ei tykkää...)

Puuttuuko jotain??

Ja sitten,kun sain tietää et täänä vuonna ollaankin meillä :) niin ostin konvehteja,laitanko ne esille ihan vaan rasioissa?? Vai pitäskö laittaa kulhoihin?

Tarviiko muita herkkuja?? Jouluolutta on 1 plo/vieras illaksi saunan kanssa??

Näyttääköhän meidän koristeet vähiltä muiden silmissä?? Meillä on jouluverhot keittiössä ja joululiina (peruspunaista ryyditettynä harmaalla) ja vain kynttelikkö ikkunalla.

Olohuoneessa on kuusi,koristeet on hopea-sininen-valkoinen,koska olohuoneemme on sinisävyinen. Parvekkeella on teko-tuijassa hopeiset lamput,näkyy sisälle.

Lahjat tuo pukki klo 18 aikaan illalla.

Miltä kuulostaa?? Onnistunkohan?

Vierailija

...pitäisi olla keitettyjä perunoita. Muussi on kyllä hyvää mutta riittääkö siitä kaikille perunanhimoisille, jotka eivät välttämättä edes pidä imelletystä laatikosta?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat