Siis miksi pitää kysyä onko raskaus suunniteltu?

Vierailija

Mitä helvettiä se kenellekään kuuluu??? Melkein jokainen tutuistani on kysynyt oliko ihan suunniteltu kun kuulivat että kolmas on tulossa.

Ollaan toki nykymittapuulla nuoria, minä 25 ja mies 30, mutta oikeasti mitä ihmiset odottavat saavansa vastaukseksi...

"joo kortsu puhkesi eikä tajuttu aborttia tehdä". Kyllä sitä nyt kahden lapsen jälkeen osataan se ehkäisy hoitaa tarvittaessa.

Kommentit (13)

Vierailija

et kai oikeasti luule että kukaan on kiinnostunut raskauksistasi, olivat ne nyt sitten alkaneet miten päin vaan? on ihan small talkkia kysyä joku jatkokysymys tyyliin "ai olette muuttaneet? minne?" jos joku sanoo olevansa raskaana, ei yhtään enempää.

Sitten nämä kaltaisesi ihmiset jotka luulevat että kanssaihmiset käyttävät omaa aikaansa miettimällä jonkun muun mielenkiinnotonta arkielämää, vetelevät mitä nyt vetelevät nenäänsä.

ETTÄ en jaksa teitä.

Vierailija

Kuuluu ihmisen perusluonteeseen.

Parempi kysyä kuin päätellä itse ja levitellä sitä "tietoa" sitten eteenpäin.

Tosin ei meitä mun miehen kanssa koskaan häirinnyt, että esikoistamme luultiin vahingoksi. Mitä sillä on väliä onko suunniteltu vai ei? Kuhan on toivottu!

Vierailija

Minusta meidän seksielämä ja ehkäisyn käyttö ei vaan kuulu millekään vanhoille luokkakavereille tai anopin kaverin kummin kaimoille.

ap

Vierailija

Ajattelin teetättää paidan, jossa lukee, että olen IHAN TAHALAAN RASKAANA, sillä kaikki varmaan luulee, että tämä on vahinkoraskaus, vaikka on oikein monta kuukautta yritetty :)

Vierailija

Sen kysymyksen takanahan on tietty NEGATIIVINEN ennakkokäsitys tulevan äidin isän parisuhteesta tai motiiveista tms. Eikä ole järin hyvätapaista tuoda negatiivisia ajatuksiaan toisista ihmisistä ilmi. Eikä sillä loppujen lopuksi ole mitään väliä, oliko raskaus vahinko vai ei, sillä on, mitä synnytyksen jälkeen tapahtuu.

Vierailija

mitään small talkia kysyä toisten seksielämästä!! Tai jaa, siis joillekin on, mutta ei fiksusti käyttäytyville.

Ap:n mukaan monet ovat häneltä noin kysyneet ja hän sitä ihmettelee eikä tee tuossa itsestään numeroa.

Vahinkolapsi ei ole häpeä, mutta se nyt vaan ei kuulu hyviin tapoihin kysyä, millä tavalla lapsi sai alkunsa. Kai se monelle tulee mieleen, jos esim. kolme lasta syntyy kolmen vuoden sisällä.. Mutta ei siitä kyllä tarvitse kysymään mennä, paitsi jos on niin hyvä tuttu että yleensäkin hyvin henkilökohtaisista asioista puhutaan.

Vierailija

että Ap:lle vahinkovauva on jotenkin häpeällinen, kun sitä ei puolitutuille selitellä. Meillä toinen lapsi oli vahinko, mutten ole hävennyt sitä sanoa. Olen saattanut sanoaki vaikkei ole kysyttykään. Ihan yhtä paljon silti rakastetaan kuin pitkään yritettyä esikoistakin...

Lainaus:

Ihanko oikeasti joku kuvittelee että vaikka olisikin saanut alkunsa vahingosta tai vieraasta miehestä niin sitä alkaisi selittää puolitutuille?

ap

Vierailija

yleensä tuo kysymys osoittaa, että kysyjä eivät ole ihan varmoja asiasta. Joko he eivät tiedä, mitä suositella seuraavaksi (vaikka terveydenhoitaja, joka itseltäni aikanaan tuon kysyi) tai he eivät tiedä, onnitellako (yleensä vain alkuvaiheessa) tai heillä on itsellään vastaavia mietteitä joko meneillään tai just takana. (kaikki ne muut kyselijät)

Vähän armoa muillekin. Jos joku haluaisi pohtia kanssanne vaikka yllättäviä elämänsuunnan muutoksia niin miksi teidän pitää heti vetää palkokasvi hengityselimiin?

Vierailija

mutta pakko sanoa, että abortteja tehdään niin paljon pienten lasten äideille niin että ei se kyllä takaa sitä että osataan ehkäisystä huolehtia

Vierailija

Kaikki tuijottavat aina vyötäröäni uteliaana, en ole vainoharhainen vaan se on totta. Tänäänkin yksi tuttu nainen kurkkasi ihan hyllyn takaa tavaratalossa nähdäkseen vatsani, satuin sattumalta huomaamaan. Mistähän sekin luulo tulee, että jos on monta lasta, niin vielä reilusti yli neljänkympin iässäkin koko ajan vain lisää hankkisi.

Vierailija

Siis ei minulle tule mieleenkään kysellä tutuilta onko lapsi vahinko.

Ehkä vielä todella hyvältä ystävältä jonko lapsen hankinta suunnitelmista olisi perillä, mutta siis joltain vanhalta luokkakaverilta...

Ihanko oikeasti joku kuvittelee että vaikka olisikin saanut alkunsa vahingosta tai vieraasta miehestä niin sitä alkaisi selittää puolitutuille?

"joo, vahinkohan tämä. Yhden työkaverin kanssa päädyin pikkujouluissa sänkyyn ja unohtui sitten ehkäisy.."

Yleensä siinä vaiheessa kun raskaudesta kerrotaan on viimeistään päätetty että lapsi pidetään, vai kertooko joku raskaudestaan ihan avoimesti vaikka aikoisi tehdä abortin?

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat