Onko ihan noloa olla tarjoamatta vieraille mitään aattona?

Vierailija

Meillä on suvun ainoat pikkulapset, joten kaikki lähisukulaiset tulevat tänne katsomaan lahjojen jaon eli joulupukin,

mä en ajatellut laittaa edes kahveja, ei jaksa, en laittanut edellisenäkään jouluna, oonko ihan nolo?

Kommentit (14)

Vierailija

eikä niin että sukulaiset laskee että syödään täällä ja sitten Tiinan luona pukkeilun jälkeen joulukahvit

mut onko se nyt niin vaikeaa keittää kahvia ja laittaa pöytään vaikka kaupan valmiita pipareita?

Vierailija

Sano niille sukulaisille , että kahvia voitte keittää ja teetä jos haluatte. Luulis että ne tois mukanaan itse kahvipullat ja muut . Jos soittaa ennen tuloaan vielä, sano että toisivat tulleessaan jotakin.

Vierailija

Torttua ja pipareita, hedelmiä ja juustoja. Tai, jos pukki tulee sopivaan aikaan, vaikka riisipuurot ja sekahedelmäsoppaa.

Ja olisin aika ihmeissäni, jos menisin kylään, eikä mitään tarjottas.

Mutta jokainen tyylillään.

Vierailija

Hyvänen aika, rakas ap. Arkena ei välttämättä tarvi tarjota mutta nyt on kyseessä suuri juhla; Joulu!

Jos et muuta jaksa, niin varaa vaikka kahvin kanssa jotain makeaa ja sano jollekin vieraalle, että keittäisitkö kahvit, minä en jaksa.

Kyllä vieraat ymmärtää jos olet lasten takia väsynyt, varmasti joku auttaa tarjoilujen kanssa. Toisaalta jos olet niin väsynyt, niin kannattaako vieraita kutsua?

Vierailija

...Mutta toisaalta on vähän siitä kiinni, "odottavatko" vieraat teidän tarjoavat kahvit tms. Olen ollut mm. kummilapseni synttäreillä, jossa ei tarjottu muuta kuin aikuisille kahvikupilliset ja lapsille keksit. Mutta kun tietää perheen elämäntilanteen, niin kukaan ei odottanutkaan mitään muuta. Riippuu vähän mistä roikkuu...

Vierailija

jos minut kutsutaan jollekin sukulaiselle kylään, niin en ole todellakaan tullut edes ajatelleeksi, että minun oletettaisiin tuovan kahvipullat mukanaan. Kuka teillä ap jouluruoat laittaa?

Vierailija

Meillä laitetaan kahvit vaikka tulisi kuka serkun kaiman velipoika käymään. Vieraille KUULUU tarjota, vieraiden kontolla on sitten mahdollinen kieltäytyminen.

Vierailija

Kahvit tai glögit torttujen tai pipareiden kera tulee kyllä niin näppärästi, että en kyllä ymmärrä mistä ap:llä oikeasti kiikastaa!

Vierailija

Onpa hassua, että tiedät vieraita olevan tulossa mutta että ei edes glögiä ja pipareita? Kuulostaa vähän tyyliin että tuokaa lahjat lapsille mutta tack och hei - sorry vaan. Vähän tälle kuulostaa..

Kait ne vieraat vähän kauemmin ovat kuin vartin kuitenkin?

Glögiä, pipareita ja vaikka suklaakonvehteja.

Vierailija

:). Mä en kehtais olla tarjoamatta mitään. Siis en missään nimessä kehtaisi olla tarjoamatta mitään paitsi jos olisin todella sairaana.

Tietysti perheet ja suvut ovat erilaisia - ehkä se ei teidän suvussa herätä kysymyksuiä, jos kaikki toimivat noin?!

Vierailija

suklaakonvehteja, niin ei oo ainakaan mitään märmättämistä kellään. Se riittää. Pikkulasten vanhempien ei tarvitse ruveta passaamaan koko sukua.

Vierailija

vai eikö niiden lahjojen joukossa ole ollenkaan näiltä lähisukulaisiltakaan mitään. Jos et jaksa laittaa vieraille mitään, minusta se pitäisi sitten ilmaista ajoissa, ja kehottaa jokaista tuomaan vaikka jotain tullessaan nyyttäriperiaatteella. Eikö sun mies voisi keittää ne kahvit ja osta vaikka edes suklaata kaupasta, joulutorttujen teossa ei kyllä kauan menisi niissäkään.

Vierailija

Itse tarjoaisin glögit ja jotain leivonnaista. Ei ole iso vaiva lämmittää vähän glögiä kattilassa. Saa olla aika sairas ettei sitä jaksa.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat