Miten parhaiten auttaisin lukion englannin kielessä tyttöä?

Vierailija

Käynkö koko kurssin kirjan läpi?

Aloitanko preppaamisen nollasta?

Onko hvyiä vinkkejä?

Kommentit (5)

Vierailija

Sit koetilanteessa ei olekaan niitä muistanut.

Haen heti kun mahdollista kirjastosta äänikirjan.

Luen hänelle ääneen ja hän minulle.

Luetaan sanoja myös.

Vierailija

jos hän on nyt lukion ekalla, riittää kun kertaatte kappaleita ja kielioppia sitä mukaan kun vastaan tulee. Jos hän on lukion tokalla, maksa hänet kesällä abikurssille. Jos hän on lukion kolmannella, anna hänelle rauha opiskella itse se mitä opiskeltavissa on.

Vierailija

Pyysivät apua, on ekalla ja on saanut kahdesti 4, eli ei pääse kurssia läpi. JOutuu suorittamaan sen uudestaan. On lukenut todella kovasti ja yrittänyt parhaansa. Jossain tökkii, en tiedä missä, eikä osaa sanoa. Tytöllä on ollut aina hankaluuksia äidinkielessä, lukihäiriötyyppisiä ongelmia ollut. Englanninkielessä ne oikein korostuvat.

Lupasin viikonloppuna perehtyä hänen kanssaan asiaan.

Eli kieliopista varmaan lähdettävä.

Vierailija

kielioppi on helppo päntätä, munkin lukihäiriöinen poikani osaa sen. Ongelma on, että kun sanasto on huono (ulkoa oppiminen siis tökkii, sanat ei muistu mieleen tarpeeksi nopeasti - lukihäiriöhän on isolta osalta muistin häiriö) jajos musituu niin ne on vähän sinne päin) ei ole mitään, mihin sitä kielioppia soveltaisi.

Lukiossa toki kielioppikin voi olla hukassa kun sitä on tahkottu kauan, mutta mä luulen, että toi sanasto on silti se pahempi juttu. Ja ne tavanomaiset "opettele sanaluettelo uloa kirjoittamalla se"- keinot ei ehkä ole niitä parhaita. Lukihäiriöiset oppivat yleensä hyvin KUULEMALLA. VOisitteko te lukea ääneen ja suomennella ääneen jotain teksiä? Harrypoteria, vaikka? Ja sitten siihen liittää kieliopin perusjutut?

Vierailija

Nelosen viesti oli asiaa. Seka kieliopin etta sanaston oppimista helpottaa hyvien kirjojen lukeminen (tai ehka tassa tapauksessa kuunteleminen) - oman kiinnostuksen ja lukukyvyn mukaan. Tuli myos mieleen, etta jos oppiminen sujuu paremmin kuuntelemalla, niin ehka voisitte lainata / ostaa aanikirjoja?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat