Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapsena inhosin jouluja. Kaikki oli kamalan muodollista. Äiti oli kireä ja touhotti

Vierailija

koko ajan. Kaiken piti olla just eikä melkein ja oli erittäin stressaantunut koko ajan. Meillä on joulut iloisia ja monta astetta huolettomampia. Onneksi joulu on pimeään aikaan niin on melko helppo valaistuksella tehdä nätiksi vaikka siivottu ei oliskaan.

Kommentit (9)

Vierailija

Lahjoja kannattaa haalia vuoden mittaan silloin kun jotain mukavaa osuu kohdalle. Näin yleensä myös säästää eikä tule hankittua ns.turhaa rojua.

Suuremman joulusiivouksen voi jaksottaa erissä normaalien viikkosiivouksien yhteyteen, esim.yhtenä päivänä kaapit (jos aivan pakko!), toisena sauna jne.

Joululaatikot on hyvä tehdä pakastimeen etukäteen, voi urakoida muun ruoanvalmistuksen ohella. Piparit ja tortut muutamaa päivää aiemmin, mukavaa puuhaa lapsille.

Itselläni aiemmin ollut äidiltä perinnöksi saatu joulustressi. Turhaa vouhotusta, hommat ehtii hoitaa vaikka hieman löysää pipoa, ja yleensä ne hoituu myös paremmin.

Ja mikäli jotain hommaa ei ehdi/jaksa/halua niin so what?

Jos ei haittaa itseäsi ja läheisimpiäsi niin ei pitäisi haitata muitakaan.

Jos joku näkee vaivaa (esim.anoppi ;)), niin aina voit iskeä rätin kouraan ja pyytää jatkaan siitä mihin jäit.

Tärkeintä joulussa on fiilis ja yhdessäolo, niiden toivon jäävän lasteni mieleen,

en muistoa yliviritetystä äidistä ja pakkotoistolla suoritetuista rutiineista.

Oikein hyvää ja stressivapaata joulua, jäitä tonttulakkiin jos kuumenee liikaa! :)

Vierailija

joku muukin on "joulunvihaaja". Luulen et tää on mun ensimmäinen iha jees joulu..saa olla iha yksin. Ei tarvi kuunnella vanhempien riitaa kumman kanssa vietän aaton ja pyhät(ovat siis eronneet jo aikoja sitten) kun sanoin molemmille että olen töissä. Ilkeää, tiedän mutta kun sitä sotaa on nyt kateltu aivan tarpeeksi. Ei vain jaksa.

Vierailija

ja ei ollut mitään tekemistä. Uloskaan ei saannut mennä. Sitten mummo ja äiti huokaili ja hermoili ruokien kanssa, ja itse kärvistelin yksinäni. Telkkaristakaan ei tullut mitään tai sitä ei oikein saannut katsoa Joulurauhan julistuksen jälkeen. Hirveää tuskaa kunnes sai lahjoja avattua. Mutta sitten jos sai jotain pelejä vaikka, niin niitä ei kukaan pelannut minun kanssa.

Minä järkkään ihan toisenlaisen joulun.

Vierailija

mutta niinä jouluina kun minut "väkipakolla" kuskattiin isäni luo mentiin isän uuden vaimon luo, siellä oli kyllä ikäiseni tyttö myös, mutta silti oli tavallaan koti-ikävä enkä viihtynyt paikassa lainkaan. Kun taas virtin äitini kanssa joulua aatto oli yhtä ravaamista paikasta toiseen kunnes alkuillasta päästiin mummon luo. Mummolassa olikin sitte tädit yms. lähimmät sukulaiset. Syötiin ja avattiin paketit, paketeista tulikin yleensä jokin lautapeli jota sitten niin innokkaasti pelattiin ja lopuksi riideltiin kun joku hävi tai mukamas fuskasi. Joulut äitini kanssa tuntuikin jotenkin teennäisiltä ja väkinäkinäisiltä.

Mutta onneksi nyt saan viettää joulun ylhäisessä yksinäisyydessä 35 nelön kanssa:)

Vierailija

Edellisinä vuosina olen voinut hyvin mutta myös nipottanut niin paljon että käyn ylikierroksilla. Tänä vuonna olen pahasti väsynyt ja niin masentunut että oireilen fyysisesti (kuukautiset poissa, en saa unta vaikka väsyttää koko ajan, kuvittelen jonkun pehmolelun hiipivän kimppuuni yöllä jne.)...mutta samalla olen jättänyt lattiat pesemättä hyvällä omatunnolla ja tehnyt kauniita paketteja itsekin vähän paketoiden vaikka olen siinä todella huono :). Kuusi on pistävän kaunis silmiini, vaikka se onkin muovinen ja väärää mallia eikä pallojakaan ole kuin neljää eri väriä. Kinkku on parvekkeella jäähtymässä ja heti aamusta on pesutupa. Oloni on pitkästä aikaa, kaikessa univelassa ja itsetuhossa, RAUHALLINEN. Jopa seesteinen. Lapsi söi iltapuuronsa kiukutellen mutta minä jaksoin hymyillä hänelle ja leikitin vielä kun vaihdoin vaippaa. On hyvä olla.

Vierailija

jollain muullakin on hyvä olla:)

Niin myös täälä suunnalla....enkä oikein voi sisäistää sitä, että saan oikeasti olla RAUHASSA. Ja aamulla tietty katsoa lastenohjelmia oikein antaumuksella, eikä heti herättyä tarvi kiitä tukkaputkella pisteestä A pisteen B kautta pisteeseen C.

HYvät joulut!

Vierailija

Voi että, melkein tekisi mieli halata sinua. Minulla valitettavasti ei ole tänä vuonna hyvää tekosyytä olla menemättä sukulaisten luokse, kun ei ole lapsiakaan vielä... Mieluiten jättäisin menemättä ja olisin koko joulun omissa oloissani.

Vierailija

itkeä tirautti ja viritti kunnon perheriidan jouluaatoksi

joka joulu

itse teki kaikki herkut ja suortti joulua- vaikka me 2 tyttöä autettiin viikkotolkulla koulun ohella

Uusimmat

Suosituimmat