Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko 20v teidän mielestä noin yleensä ihan hyvä ikä saada esikoinen?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Olin seurustellut jo pitkään, ja asuttiin yhdessä. Minusta oli ihana olla kotona, laittaa ruokaa ja tehdä kotihommia. Mies (tai poika) ei lapseen suostunut, ja sittemmin erottiinkin (tämä vauvakuume ei ollut eron syy). Koin silloin, että olisin ollut ihan valmis äidiksi! Ja ajattelinkin, että viimeistään 25-vuotiaana minulla on kaksi lasta. Jos olisin silloin saanut lapsia, paljon olisi jäänyt tekemättä, mutta toisaalta olisi myös tullut elämään paljon muuta... Esikoisen sain lopulta 28-vuotiaana. (Nyt kohta kolmen äiti)

Vierailija

Moni on ihan liian kakara vielä tuossa iässä, mutta kaikki eivät. Tunnen muutaman parikymppisenä esikoisensa saaneen, ja he ovat minusta olleet aivan kypsiä äidiksi. Olen siis tarkkaillut heitä 15 vuotta vanhemman näkökulmasta.

Vierailija

Eniten tuntuisi arveluttavan se, että osalla on tuossa iässä sellainen bailaamis ja kokemustenhankkimiskausi ja se pitäisi kyllä suureksi osaksi elää pois ennen kuin lapsen tekee.

Jotkut tosin on jo 2-kymppisinä vastauuntuntoisia, viihtyvät kotona leipomassa ja ovat erittäin lapsirakkaita ja kova vauvakuume päällä. Tässä tapauksessa ok.

Vierailija

Voin rehellisesti sanoa että olin liian nuori, ihan lapsi itsekin. En kyllä tunne ketään joka edes olisi tarpeeksi "kypsä" 20vuotiaana äidiksi..

Silloin sitä ajattelee kaikista asioista niin eri lailla, ei ole kokemusta vielä "oikeasta" elämästä juuri yhtään ja kaikki on niin mustavalkoista.

Mutta hengissä ollaan selvitty. Vieläkin olen suht nuori, 26v ja jo 3 lasta. Nyt osaa jo katsoa maailmaa vähän erilailla kun 6 vuotta sitten ja äitinä olen kasvanut ison harppausken eteenpäin. :)

Vierailija

milloin lapset hankkii?

Itse olin esikoisen syntyessä vielä 19. Nyt 20 wee, tyttö on vuoden ja toivottavasti pian saamme toisen!

en tiedä onko kovin positiivista, että lapset hankitaan neljänkympin jälkeen...

Vierailija

omia lapsia/lasta kasvattaa? Olen 24 ekan saanut 19 vuotiaana enkä jotenkin näe mitään syytä, miksi pitäisi ensin olla elämänkokemusta että voi lapsia hankkia

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat