Mistä 3-vuotiaani löytäisi ystävän?

Vierailija

Olen huolissani ainoasta lapsestamme, joka nyt 3-vuotiaana aloitti hoitovapaani jälkeen päiväkotielämän syksyllä.Hänellä ei ole ystäviä päiväkodissa lainkaan, vaikka ryhmässä on useita samanikäisiä lapsia.Lapsemme haluaa leikkiä päiväkodissakin aikuisten kanssa. Hän ei ole kiinnostunut muista lapsista muutoin kuin etäisesti, eli mielestäni hänellä ei ole ystäviä siksi, ettei hän ainakaan vielä itse halua.

Olen huolissani siksikin, ettei meidän tuttavapiirissä ole tämänikäisiä lapsia. Lapsemme on saanut kaiken huomion, on isovanhempien silmäterä ja aikuisten kanssa tuleekin yleensä erittäin hyvin juttuun ja jopa nauttii aikuisten kanssa juttelusta eli hän ei ole mitenkään sulkeutunut. Oman ikäiset vaan ei kiinnosta. Pitääkö tässä huolestua tai mitä ylipäätään pitäisi tehdä?

Ollaan kokeiltu erilaisia harrastuksiakin, jossa olen mukana (jumppa yms), mutta siellä sama juttu.

Kommentit (5)

Vierailija

Kyllä hän 5-vuotiaana kiinnostuu ikäisistään. Meillä 6-vuotias, joka oli 3-vuotiaana samanlainen ja mulla samat huolet. Nyt osaa jutella sekä aikuisille ja olla kiva kaveri ikätovereilleen! Elä siis stressaa!

Vierailija

Vuoden päästä tilanne on varmasti jo toinen.

Meillä sma juttu, ainokainen meni 3-vuotiaana päiväkotiin. Samanikäiset lapset eivät kiinnostaneet. Isompien serkkujen seurassa kyllä viihtyi.

Nyt neljän vanhana leikkii jo kavereiden kanssa.

Jotkut vaan kypsyvät kaveriasiaan toisia hitaammin. Eivät kaikki 3-vuotiaat osaa leikkiä toisten kanssa, varsinkaan jos ei kotona ole siihen kasvanut.

Vierailija

vasta neljävuotiaina. Sitä ennen kyllä leikkivät keskenään, mutta kaverisuhteet on aika köykäisiä. Eikä kaikkia kiinnosta muut lapset paljoakaan. Kannattaa huolestua vasta vuoden, parin päästä, jos tilanne on edelleen sama.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat