voi perkele... nyt mulle iski se mätäpaise alapäähän! auttakaa

Vierailija

pitääkö mun mennä yksityiselle vai voinko mennä näyttään sitä päivystykseen. Helkkarin pitkät pyhät edessä enkä pääse lääkäriin... Sattuu ja on kipeä, kärvistelenkö nyt koko joulun paise haaruksissa!

auttakaa kiltit

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

sun todella kannattaa mennä lääkäriin. Pahimmassa tapauksessa olet osastolla antibioottitipassa ja paise avataan leikkaussalissa.

sh

Vierailija

ilmoittautuu alapäämätäpaiseilijaksi sen ensimmäisen ketjun jälkeen, jossa aloittaja kuvasi samaa ongelmaa. Tarttuuko se jotenkin netin kautta??;DDDD

Vierailija

Mulla on ollut sellainen paise, ja kävin näyttämässä lopulta lääkärille, kun kipua oli ollut pari päivää. Maallikkona en tajunnut, että paise oli "paha". Se puhkaistiin ja olin vuorokauden antibioottitipassa, sen jälkeen 10 vrk kahta laajakirjoista antibioottia kolme kertaa päivässä. Lääkäri tuumasi, että hyvä kun tulin, olisi voinut kehittyä vaikka verenmyrkytykseksi. Mulla tosin nousi siellä päivystyksessä odotellessa korkea kuumekin, eli...

Vierailija

Ja ne ovat todella kipeitä (potilaat saattavat huutaa kurkku suorana kun puhkaistaan). Lääkäri puhkaisee ne ja puristaa märän pois. Kuulemma sellaisia kivoja tapauksia lääkäreille koska hoito on niin selvä :)

Mutta sanoi myös, että alapään paiseet haisevat järkyttävälle kun puhkaistaan, siellä kun elää erilaisia bakteereita mitä muun ruumiin paiseissa..

Vierailija

ja lääkäri puhkaisi sen ja sanoi että hyvä kun tulin... sanoi että tällaiset voivat levitä ja olla todella kipeitä...

no mies yritti sitä vähän puristaa, mutta sanoi myös että ei ole vielä kypsä...

täytyy katsoa josko se yön aikana kypsyisi ja siitä pääsisi eroon

ap

Vierailija

ei ole vielä puhjennut.

Lähihoitaja mies saa tänään tutkia tarkoin sen patin. Onko se nyt sitten finni, mätäpaise vai mikä... Huomenna menen vaikka yksityiselle jos ei saada tänään koti konstein pois.

ap

Vierailija

Mutta suojaa sit puhkaistuna jollain ettei mee bakteereja ja tuu isompaa infektioita...

Myös auttaa jos tosiaan laitat laastaria (apteekin ns hopealaastari on todella hyvää tälläisiin) ja sitä ennen puhdistat esim batadinella (tai illodiinilla mut betadine ei kirvele niin paljoa) tmv

Vierailija

Lainaus:

ilmoittautuu alapäämätäpaiseilijaksi sen ensimmäisen ketjun jälkeen, jossa aloittaja kuvasi samaa ongelmaa. Tarttuuko se jotenkin netin kautta??;DDDD

Itsellä on ollut tätä ongelmaa jo vuosikausia ja sitä on tutkittu yli 10 lääkärin voimin mutta... joten ois mielenkiintoista lukea

Vierailija

joku finni tms vai mikä

eikös siihen vois laittaa desinfisiointi ainetta ja puhkaista ja sit basimysiinivoidetta

missä kohdassa se on se paise

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat