Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi hitto kun luen teidän juttujanne, mahtaako minulla olla nyt sisältä raaka kinkku

Vierailija

tuolla parvekkeella?

oli 11-asteinen aamulla kun laitoin uuniin, pidin kylmiössä (11-asteinen) ensin yön li ja tunnin huoneenlämmössä ettei olisi aivan sikakylmä sisältä.

ensin 30-45 min 200C ja sitten välillä jopa 90-100C kun tuntui ttä lämpöä nousi liian nopeasti. loppua kohden taas 125C uunin lämpö.

kinkku oli uunissa 5.5 tuntia, ja sen päälle vielä kuorrutusaika 15 min 200C:ssä hetkeä myöhemmin. Melkein 8 kg kinkku, ja koko suku tulossa huomenna syömään. mittari näytti 78C, saamari jos on ollut väärässä paikassa.

Oli se kyllä halkeillut päältä, että kumma jos on sisältä ihan raaka.

Kommentit (9)

Vierailija

Musta paras ja helpoin tapa on se 1,5 tuntia paistoaikaa ensimmäiselle kilolle ja sitten loput kilo/tunti ja asteita kokoajan se 125. Eli tämän mukaan kinkun paistoaika olisi ollut 8,5 tuntia!

En tiedä onko raaka, mutta voi kyllä olla;( Oli kuitenkin niin vähän aikaa tuossa 200 asteessa ja taas tuo kuorrutus antaa vaan värin pintaan.

Vierailija

Onhan se, voihan sitä laittaa lähtölämmöksi vaikka 250 astetta, ja joku niin tekeekin. Mutta jos ei ole kauheasti kokemusta kinkun paistosta, niin helpompi on laskea aika kun käyttää kokoajan samaa uunin lämpötilaa!;) Ja silloin ainakin on suuret mahdollisuudet onnistua. itse olen onnistunut näin aina!

Uusimmat

Suosituimmat