Mun mielestä on silkkaa lasten kiusaamista jättää paketit kuusen alle ja sanoa että

Vierailija

illalla vasta saa avata. Kuinka kovin ne lapset mahtavatkaan koko päivän miettiä että mitä niissä paketeissa oikein on..

Sivut

Kommentit (22)

Vierailija

pukin tuloa jo monta kuukautta. Niin miksi heidän pitäisi vielä odottaa ja kärvistellä aattoiltaan asti ja sitten samantien mennä nukkumaan

Vierailija

meilla on naytilla muutama paketti kuusen alla jo viikon. Ei olla kurkisteltu, vahan kylla ravisteltu. Lapset 4 ja 7. Kun nuorempi oli alle 3v, niin silloin han oli melkoinen lahjahaukka, ja avasi kaikki paketit mitka naki, oli ne kenelle hyvansa.

Joulupukki on tulossa e4nsi yona, ja aamulla on sitten kuusen alus lahjoja taynna.

Vierailija

Ja varsinkin sitä että yhden tai kaksi saa avata aamulla ja loput illalla- miksi ihmeessä?

Meille tulee pukki joskus kolmen maissa, jakaa lahjat ja kyllä lapset saavat sitten avata ihan omaan tahtiinsa ne. Ja tiedän kokemuksesta, että eivät todellakaan jätä yhtään avaamatta.

kulta pieni avataanpas loput sitten ruoan jälkeen.. =D juu ei ainakaan meillä

Lapset 1,2 ja 6

Vierailija

Ajatellaan että jos joutui "kärsimään" ja vähän sietämään jotain lapsena, vältetään sitä kaikin konstein aikuisena ja itse vanhempana. Ymmärrän tämän hyvin silloin kyse on oikeasti negatiivisista asioista (esim. fyysinen kuritus), mutta ymmärrys loppuu kun 30+ äiti selittää täällä kuinka hänestä oli kauheaa odottaa lahjojen avaamista ja niinpä omakaan lapsi ei joudu kokemaan sitä "hirveyttä". Sama juttu lahjojen määrän kanssa; "minä en koskaan saanut kaikkea haluamaani joten pidän huolen että lapseni saa". Ettekö te tajua? Vanhempanne fiksusti tiesivät että ei tavararöykkiö tee teitä onnelliseksi ja välttivät sen ostamista varmaan jo senkin takia että noin materian ympärillä pyörivä ihmisalku avaisi silmänsä pikkuhiljaa...

Vierailija

Lainaus:

Meidän kaikkien mielestä lahjat kuusen alla on kauniin näköisiä. Tokihan se on jännää, kun paketit on siinä kuusen alla, mutta eikös jännitys kuulu jouluun?

Meillä on 4- ja 6-vuotiaat lapset ja makuuhuoneessa on ollut jo yli viikon - ihan näkyvillä siis - sukulaisten lähettämiä lahjoja, eivät ole edes yrittäneet hypistellä niitä. Pohtivat kyllä mitä niissä mahtaa olla, mutteivat nuo nyt niin kärsiviltä näytä... :-)

Joulupukin lahjat tulevat puolenpäivän aikoihin kuusen alle ja iltaa kohden niitä sitten aletaan availla, ehkä joskus 3-4 aikoihin saa avata pari ja loput sitten jouluruuan jälkeen, joskus 6-7 aikoihin. Ainakaan viime vuonna tuo ei ollut ongelma, en usko että on tänäkään vuonna.

Vierailija

meillä ne paketit on ollu kuusen alla jo sunnuntaista lähtien. Poika 2,5v kysyi sunnuntaina saako aukaista, vastattiin että saa avata kun joulupukki tulee. Sen jälkeen ei ole kysynyt eikä edes yrittänyt mennä aukasemnaan lahjoja. Tänään aamulla katsoi joulupukkia telkasta ja kysyi saako nyt avata lahjan ja annettiin lupa avata yksi lahja. Sen aukaisi ja leikki koko aamun. nyt on unilla ja sit mennään mummolaan. illalla avaa sit muut.

Vierailija

Eivät vaadi lapsiltaan yhtään mitään, kaikki täytyy saada nyt ja heti!

Ei lapsi mene rikki jos joutuu odottemaan, päinvastoin, se kasvattaa luonnetta.

Ei ihme että nuoret ovat nykyään tällaisia kärsimättömiä, kun vanhemmat eivät ole koskaan vaatineet mitään, nuoret ovat eläneet tosi helpon elämän ja todelliset koettelemukset tulevat vasta aikuisiällä, jolloin niitä ei enää siedetääkään ja sitten palaa päreet ja tulee kamalaa jälkeä:

Ajatelkaa hiukan asioita!

Vierailija

Nyt leivotaan torttuja ja pipareita, sitten seuraavaksi jännätään, koska vieraat tulevat. Lapsista on ihanaa, kun sukulaiset tulevat kylään. Ja se joulupukki itsessään jännittää kovasti.

Lapset saavat leluja niin paljon, ettei se niiden lahjojen sisältö ole pääasia. Ja pieni jännitys kuuluu jouluun.

Vierailija

En kyllä itse kokenut sitä lapsena kiusaamiseksi. Se oli yksi aaton kohokohta kun ne paketit oli siellä kuusen alla ja jännitys säilyi yllä. Sehän se aatossa hauskaa oli kun sitä lahjojen jakoa odotti. Me ei saatu koskea niihin.

No itse en ole perinnettä jatkanut, koska koiramme varmaan kävisi avaamassa paketit kun silmä välttää.

Vierailija

Itse muista joulun odotuksen ja juuri sen lahjojen odotuksen ihanana lapsuudestani ja meille tulee pukki aattoiltana. Lapset odottavat kovasti, mutta iloisin mielin. Ihmettelen siis myös sitä kun niin moni sanoo, että pukki tulee jo päivällä koska lapset eivtä jaksa odottaa. Käy vaan joskus mielessä, että ehkä odottamista olisi voinut harjoitella ihan arkisissa ympyröissä, eikä antaa lapselle kaikki ja heti. Tokihan lapset käyvät innostuksissan ylikierroksilla ja ovat superjännittyneistä, mutta eikö se juuri kuulu jouluun :)

Mutta jos puhutaan ihan lahjista jotka ovat kuusen alla, niin kyllähän se vaatii aikamoista itsekuria katsella niitä kokopäivän. Siis vaikkapa 3-vuotiaalta, mutta tietysti vanhemmilta voi odottaa enemmän.. Itse en laittaisi kuin vasta vähän ennen avaamista näiden meidän pienten kanssa, mutta kukin tyylillään.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat