Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käsi ylös, kuka ei sitten käynytkään luovuttamassa verta, vaikka lehdissä pyydettiin?

Vierailija

Ei mikään voita tällaista joululahjaa. Verta (punasoluja) tarvitsevat esim. synnyttävät äidit, jotka menettäneet synnytyksessä paljon verta.

Itseä harmittaa, kun olen pienen flunssan vaivaama parhaiillaan ja en siksi mennytkään luovuttamaan.

Sivut

Kommentit (42)

Vierailija

sitähän ne toivoivat. Kuun alussa tuli täyteen 3 kk että saa taas luovuttaa. Käyn nyt säännöllisesti, kun lopultakin voin. Mulla veri on sitä tavallisinta, kelpaa kaikkeen;-D!

Vierailija

Yhden kerran kävin kokeilemassa, mutta verta ei tullut pisaraakaan. Ei kuulemma ole mikään ihme, koska verikoettakin on vaikea saada näistä suonista.

Vierailija

A) mulla diabetes, eikä vereni siksi kelpaa

B) huonot suonet, ei saa verikoettakaan kunnolla

C) alhainen hb, eikä vereni siksikään kelpaa

Riittikö?

Vierailija

Ennen raskauttani olen kyllä luovuttanut useamman kerran. Muistaakseni mulla on 16 luovutuskertaa takana. Veriryhmäni on O- eli se käy aivan kaikille. Siksi verta myös menee paljon, kun O-negatiivista käytetään hätäverenä muillekin kuin vain oman veriryhmän ihmisille.

Vierailija

Taaskin olen alle viikko sitten ottanut särkylääkkeen, eli ei kelpaa juuri nyt.

Käyn kyllä luovuttamassa silloin kun luovutus on tässä lähellä ja jos vain voin, mutta yleensä on kesäisin allergialääkitys ja talvisin hartiajumin takia usein särkylääkkeitä käytetty, eli yleensä ei voi:(

Vierailija

Parasetamoli ei estä ollenkaan ja monien muiden (ibuprofeiini jne.) jälkeen tarvitaan vain vuorokausi aikaa, ja sitten voi luovuttaa.

Tarkistin asian juuri tällä viikolla, kun kävin luovuttamassa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat