Olenko mä ainoa jota joulu ahdistaa täysillä joka vuosi?

Vierailija

En tiedä mistä koko juttu juontaa juurensa mutta tuntuu tosi pahalta. Tähän asti olen aina kärvistellyt joulun suomessa mutta ensi vuonna kyllä lähden pois kun en vain kestä tätä. Nytkin teksi mieli kömpiä sänkyyn ja vetää peitto pään yli ja herätä vasta uuden vuoden jälkeen.

Lapset viettävät joulunsa mummolassa kun itse en halua joulua laittaa ja miehellekin ainoa myönnytys koko joulussa on tuo ruokapuoli jonka hän itse laittaa. Jos vain voisin olla töissä aina ja koko joulun, olisin sitä ihan mielelläni.

Kommentit (4)

Vierailija

Minäkin voisin mennä nukkumaan ja herätä vasta tuossa uuden vuoden jälkeen.

Joulu ahdistaa koska on liian ahdistavia muistoja jouluista kotona lapsena.

Ja uutta vuotta en jaksa viettää, koska joudun selittämään miksi en jaksa alkaa ryypiskellä ja rymytä kavereiden kanssa, vaan haluan olla vaan kotona pienen vauvan kanssa.

Mutta kyllä se tästä.

Vierailija

ja senkin tuijotin ikkunasta ja odotin isiä kotiin. Äiti ja isä olivat juuri eronneet eikä isi tullut tietenkään. Jännää että sitä oireilee itse vasta näin aikuisiällä aina joulun aikaan. Tunnen oloni tosi orvoksi ja yksinäiseksi. Mulla ei ole sisaruksia eikä jouluperinteitä.

Vierailija

jospa se mörkö löytyy sieltä. En rehellisesti sanoen muista yhtäkään joulua lapsuudesta, mutta eronneet ovat kyllä meilläkin äiti ja isä kun olin ihan pieni ja olin yksinhuoltajan ainokainen sitten siitä lähtien.

ap

Vierailija

Ollaan oltu yhdessä toistakymmentä vuotta ja vasta pari viimeistä joulua on ollut helpompia. Joulut oli kauheita koko perheelle, kun yksi kiukutteli ja oli myrtsinä. Vielä pahempaa oli pari joulua isänsä kuoleman jälkeen (kuoli aatonaattoiltana. muutama vuosi sitten.)

Hänellä johtui lapsuudesta, kun isällään oli aina ahdistus joulusta, joka siirtyi sitten poikiinkiin. Äitinsä yritti tehdä lapsille joulua, mutta eipä siinä kovin hyvä mieli ole kellään, kun yksi mökötti. Tosin meidän lasten aikaan pappa oli jo ihan ok, vaikkei lahjoja ostanutkaan kenellekään.

Nyt mieheni on kai päässyt jouluahdistuksesta, kun pari joulua on mennyt jo ihan kivasti. Tosin sanoi mies eilen illallakin, että oli päivällä aika ärtyisä (huomasinkin), mutta hyvin menee, jos itse tiedostaa asian ja yrittää skarpata lasten takia :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat