Lehtisalaatti ei kuulu missään nimessä joulupöytään!

Vierailija

.

Kommentit (12)

Vierailija

Suomalaiset jouluruoat ovat kevyitä. Kinkun rasvaprosentti on noin 6 eli se on moninkertaisesti kevyempää ruokaa kuin vaikkapa arkena vedetyt nakit. Muut ruoat ovat pääasiassa kasvisruokia.

Jouluruoan "raskaus" tulee suklaasta ja leivonnaisista, jos on tullakseen. Varsinaista ruokaa siitä on turha syyttää. Pateissa voi olla ihraa, mutta ne kuluvat enemmänkin keskieurooppalaiseen kuin suomalaiseen perinteeseen.

Ja ei, minustakaan lehtisalaatti ei "kuulu" joulupöytään. Raikkaita ruokia on muitakin, meillä esim. puolukka-appelisiinilisäke, joka on muunnelma brittiklassikosta.

Vierailija

mutta todella monet höystävät kaikki laatikot kermalla ja yleisesti ottaen ihmiset syövät joulupöydässä paljon suurempia annoksia kuin tavallisesti! Eli energiaa tulee jo siitä paljon!

Itse teen joulupöytään myös hedelmäisen vihreän salaatin, jota lapsetkin syövät, heille kun joulupöydässä ei ole kovin paljon maistuvaa ruokaa, ainakaan meillä!

Vierailija

Miten joku voi väittää, ettei joku 'kuulu' joulupöytään. Jotkut laittaa karjalanpaistia ja maksalaatikkoa, joita en itse ikinä laittaisi.

Vierailija

ylipäänsä en syö muutenkaan mitään lämmintä ruokaa ilman salaattia, ja jouluna voi tehdä vähän juhlavamman salaatin. Nimenomaan kaipaa sitä raikasta tuhdimpien ruokien vastapainoksi. Ei munkaan mielestä kuulu esim. maksalaatikko joulupöytään, enkä silti tee täällä siitä omaa aloitusta.. :P

Kukin tyylillään.

Vierailija

Lainaus:

Lehtisalaatti ei kuulu missään nimessä joulupöytään!.

Suvaitsemattomat sivistymättömät idiootit, jotka luulevat tietävänsä _kaiken_ eivät missään nimessä kuulu joulupöytään! Istukoot keittiössä!

XD

Vierailija

Minä laitoin myös vihersalaatit pöytään sen vuoksi, että muutoin ei olisi ollut mitään tuoretta, merkityksessä käsittelemätöntä. Se tekee minusta ruuasta raskaan, jos tuoreruoka puuttuu.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat