Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lähtö tilanteet on lapselle vaikeita ?

Vierailija

Tuli tuosta kauppaan lähtemisen vaikeudesta mieleen.

Meillä on 2 lasta joista vanhemman 7-v kanssa menee aika useasti hermot.

Miksi ne lähdöt on niin vaikeita ? Vaikka olisi mielellään lähdössä esim. kauppaan niin pukemiseen menee valtavasti aikaa ja ilman oikuttelua ei päästä lähtemään. Siksi jätän useasti lapset keskenään kotiin, kun käyn lähikaupassa. En jaksa sitä kiukuttelua ja oikuttelua lähtö tilanteissa. Nuorempi pukee nopeasti ja tämä 7-v alkaa vaatia, että hänen on riisuttava vaatteensa, koska hän haluaa pukea eka ja sitten ei edes pue.

Ylipäätänsä hyin moni asia menee ihme oikutteluksi ja en läheskään aina tajua mistä suuttui. Ongelmana on myös viivyttely, on vaan vaikka kuinka monta kertaa hoputtaisi ja pyytäisi esim. pukemaan. Lopulta saattaa suuttua. Ei kestä yhtään kiirehtimistä. Kaikki pitäisi tehdä hänen omassa hitaassa tahdissaan ja siksi myöhästytään lähes aina.

Niin ja ainoastaan minulla on ongelmia tämän lapsen kanssa ja ainoastaan kotona. Muualla kuin kotona käyttäytyy kanssani hyvin ja koulussa pärjää ja tottelee.

Nuoremman lapsen kanssa moisia ongelmia ei ole ollut ikinä.

Kommentit (4)

Vierailija

Mua ei ikinä huvita mennä aamulla töihin ja lenkille en lähtis ollenkaan, mutta silti lähden. Lapset eivät ajattele kuten aikuiset, eivät he ajattele, että kun vaan lähtee reippaasti niin myöhemmin on hyvä olla jne

Voisit ennakoida tilanteita ja laittaa vaikka munakellon soimaan 30 min päästä. Sanot sitten lapselle, että puolen tunnin päästä puetaan ja lähdetään kauppaan.

Kun kello soi, lapsi muistaa että olikin puhetta pukemisesta ja ehkäpä pukee ilman kiukuttelua ja viivyttelyä. Voit kehua lasta ja ihmetellä miten hienosti hän osaa pukea ja kuinka pikkusisar ihailee isoa 7 vuotiasta.

t. mami+2poikaa

Vierailija

on vaikeaa jo Koko perhe lähtee, mä yksin lasten (4) kanssa saan kaiken kyllä hienosti sujumaan, mutta jostain syystä kun mies on matkassa mukana ei mikään suju.. lasten kanssa siis

Uusimmat

Suosituimmat