Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mitä mieltä olet avio-/avoparista, jotka viettävät joulun erillään?

Vierailija

Tiedän parin, joka on aina joulut omassa lapsuudenkodissaan molemmat. onko mielestäsi napanuora katkennut?

Kommentit (8)

Vierailija

lapsuudenkotimme sijaitsevat 900 km:n päässä toisistaan ja itsemme asumme vielä eri paikkakunnalla kuin kummankaan lapsuudenkoti. Jouluna oli ainoa pitempi vapaa kesäloman lisäksi, joten oli luonnollista, että halusi lapsuudenkodissa käydä. Uudeksi vuodeksi tulimme usein jo yhteiseen kotiimme tai mies tuli minun lapsuudenkotiini. Kun lapset syntyivät olemme vuoroin olleet yhdessä näissä kolmessa paikassa.

Vierailija

Tiedän kyllä tällaisen avoparin ja olen lähinnä miettinyt että mitenkähän aikovat joulut sitten hoitaa kun heillä on lapsi(a).

Vierailija

Perhejuhla tarkoittaa joulun viettämistä oman perheen kanssa, ja se oma perhe on se, mikä on itse perustettu, jos on. Esim. sinkun on mielestäni ihan luonnollista viettää joulunsa lapsuudenperheensä kanssa. Tottakai perhe voi kyläillä omissa lapsuuden kodeissaan ja viettää jouluansa niissä, mutta yhdessä, perheenä.

Vierailija

että kukin arvottaa joulun ihan eri tavalla. Itse olen eronnut ja uusi kumppani on kateltuna ;) Odotan lasta kotiin aattoillaksi, vietämme sitten illan keskenämme. Huomenna sitten mun porukoiden luona. Miehen kanssa ollaan sitten tapanina ja siitä etiäpäin. Kummallakin on siis lapsia edellisistä liitoista.

Vierailija

mä olen nyt ekaa joulua pois omasta lapsuudenkodistani. Vietän joulun kaksin mieheni kanssa, joka on nyt vielä töissä, pääsee viideltä. Olen koko aamupäivän katsellut youtubesta jouluaiheisia juttuja ja itkenyt kun on ihan hirveä koti-ikävä. Meidät vihitään maaliskuussa ja mua alkaa jo epäilyttää koko homma, että olenko edes valmis sellaiseen, kun nytkin tuntuu että mielummin oisin antanut miehen olla yksin ja olisin ollut äidin ja isukin luona.

Lainaus:

Perhejuhla tarkoittaa joulun viettämistä oman perheen kanssa, ja se oma perhe on se, mikä on itse perustettu, jos on. Esim. sinkun on mielestäni ihan luonnollista viettää joulunsa lapsuudenperheensä kanssa. Tottakai perhe voi kyläillä omissa lapsuuden kodeissaan ja viettää jouluansa niissä, mutta yhdessä, perheenä.

Vierailija

pitää kestää erillään oloakin. Ei parin tarvitse olla kuin paita ja peppu.

Minusta aika tavallinen joulunviettotapa lapsettomilla pariskunnilla.

Vierailija

että jotkut säännöllisesti noin joulua viettäisivät. Me tosin vietämme tänä jouluna joulua tahoillamme, sillä mies on äitinsä luona ja minä kotona (äitini tulee tänne). Menen töihin jouluyöksi, joten en voinut lähteä anoppilaan ja anoppi taas odotti kamalasti poikaansa kun näkevät niin harvoin. Ei tunnu miltään erikoiselta tämä. Tosin jos olisi lapsia, tämä järjestely ei ehkä toimisi.

Uusimmat

Suosituimmat