Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäiselle kännykka?

Vierailija

.

Kommentit (14)

Vierailija

tammikuussa 7v. Meillä ei ole lankapuhelinta ja on lapsi jo jonkin kerran ollut yksin n. 10-20min. Ekaluokkalaisena olisi varmasti hyvä osata edes jotenkin kännykkää käyttää.

Lukea ei vielä osaa, mutta tutut sanat tunnistaa ja niillähän voi jo soittaa (äiti, isi, mummo...)

Vierailija

Molemmilla edellytyksenä on ollut lukemaan oppiminen. Muutoihan kännykkää on aika hankala käyttää. Vanhemmalle ostettiin, kun hän oli eskarissa, jotta ehti puoli vuotta harjoitella kännykän käyttöä ennen kouluun menoa. Nuorempi on nyt 5,5 v ja sai jo nyt kännykän. Mutta - osaa siis lukea ja tosi näppärästi on oppinut käyttämään puhelintaan. Alkuinnostuksen jälkeen puhelimet makaavat siellä, missä me muutkin säilytämme puhelimia ja niitä käytetään tarvittaessa.

Vierailija

koska meillä ei ole lankapuhelinta. Mutta ei tosiaankaan mitään viimeisintä yltiö-kamerapuhelinmallia vaan joku ihan halpa ja yksinkertainen. On ajat muuttunut, mie sain kännykän 14-vuotiaana ja silloinkaan ei monella vielä kännyä ollu!

Vierailija

Se tekstari meni jotenkin näin: " Meidän "piip" saa joulupukilta kännykän, jonka numero on XXX..... Jatkossa voitte soittaa hänelle tervehdykset tähän numeroon."

ap

Vierailija

Mun kaverilta tuli äsken tekstari, jossa ilmoitti heidän tyttären uuden puhelinnumeron, kun pukki tuo uuden kännykän tytölle. Ja tämä nuori neiti on 3v.!!! Meidän 5-vuotias taitaa olla pahasti ajasta jäljessä, kun ei vielä kännykkää omista?!

Vierailija

Ainakin siihen on ihan oikea numero, jota äiti nyt laittaa tekstarina sukulaisille ja ystäville, että tähän voi soittaa heidän tyttärelle...

-ap

Vierailija

eli noin 7 vuotiaana. Meillä ei ole kotona lankapuhelinta ja en ole joka päivä kotona kun hän saapuu koulusta kotiin, joten hän sitten soittaa että saapui kotiin tai mä soitan että tulen pian... koulussa puhelin ei oo mukana.

Ihan humpuukia 3 vuotiaalla kännykkä, ei vois olla typerämpää, varmaan kyseinen lapsi saa ens jouluna oman läppärin!

Vierailija

Nyt joulun alla sai kyllä noita lähinnä lapsille tarkoitettuja kännyköitä halvalla.

Kokeile soittaa siihen numeroon ja katso vastaako 3v tyttö itse kännykkäänsä.

Aivojen kehitykselle kännykkä ei välttämättä ole hyvä asia. Ilmeisesti kaverisi tyttö ulkoilee yksinään ja käy kaupassakin itsekseen, kun kerta kännykän tarvitsee.

Vierailija

Mun mielestä lapselle puhelin tarpeen mukaan. Meillä pojat saivat aikoinaan kännykät kun menivät kolmannelle luokalle. Uusi koulu ja alkoivat kulkea koulumatkat silloin bussilla. Ja koulussa puhelin tietenkin pidetään äänettömällä.

Vierailija

Ja mä kiristelin hampaita kun kuulin, että pappa on ostanut meidän 7-vuotiaalle kännykän. Saa nähdä kuinka kauan pysyy ehjänä ja tallessa. Jos pysyy tallessa niin hyvä, saapahan penskan kiinni kun se viilettää kavereillaan.

Vierailija

Harjoittelivat sen ekan vuoden käyttöä ja huolehtimista. Kouluun mennessä sit enemmän käytössä. Tosin nuoremmalla, nyt tokaluokalla, on käyttö edelleen rajoittunut siihen, kun on yksin kotona. Muuten puhelimessa ei ole lähes koskaan edes ääntä.

Kolmasluokkalaiselle on jo kännykkä aika aktiivisessa käytössä.

Vierailija

Lainaus:

Ainakin siihen on ihan oikea numero, jota äiti nyt laittaa tekstarina sukulaisille ja ystäville, että tähän voi soittaa heidän tyttärelle...

-ap

Ja viestin oli tarkoitus 'huumorilla' vihjaista että 3-veelle saa soittaa joulu toivotuksia. On saattanut vasta oppia puhumaan puhelimessa ja odottaa mitä tahansa puheluita.

Noi tekstiviestit on siitä vaikeita, että ihmiset tulkitsevat ne oman kokemuksensa pohjalta, mikä välttämättä ole ollenkaan se mitä viestin lähettäjä tarkoitti.

Toivottavasti et nyt kuitenkaan katkaise välejä perheeseen kokonaan viestin takia.

4

Uusimmat

Suosituimmat