Miksi meillä AINA tapellaan jouluaattona :(

Vierailija

Ensi joulu vietetään kuulemma eri osoitteissa... :(

Kommentit (13)

Vierailija

Alkuperäisestä otsikosta sai vähän semmoisen kuvan, mutta yhtä kaikki, vaikka olisi vain tämänjouluinen, kannattaa miettiä, että miten jatkossa välttää moisen. Itse muistelen yhtä joulua omasta lapsuudesta vieläkin. Itse olin täysin sivullinen silloin, mutta ilmapiiri oli niin jäätävä, että mietin, että tästäköhän ero tulee ja vei kyllä koko joulufiiliksen moneksi vuodeksi. Onneksi nykyään osaan nauttia jouluista.

Vierailija

Sitten on niinkin, että kun yhdessä ollaan täytyy ensin hieman päästää syksyn paineet pihalle. Kun tämä on tehty sopu löytyy ja onkin ihan kivaa, toivottavasti.

Vierailija

Kaikki odottaa milloin se aattoilta tulee ja milloin tulee lahjat ja milloin se kiire ja stressi ja hälinä loppuu. Meillä on ainakin käynyt koko aamun sellainen suhina, että heikko hermoisemmalla olisi varmaan mennyt riidaksi ja juopotteluksi jo aikoja sitten.

Joka joulu sama juttu! Sitten kun illalla lahjat on jaettu ja ruoat syöty niin tulee se rauha maahan ja jännitys laukeaa. Mieskin saa jouluseksiä ja ollaan kaikki taas onnellisia.

Vierailija

mutta tällä kertaa näköjään. Lapset tappelee ja vinkuu, ukko hermostui ja häipyi ovet paukkuen. Ei todellakaan hänen tapaistaan. Itsellä itku herkässä.

Mene jo pois joulu.

Vierailija

ja huomenna normaalia arkipäivää. Lukuunottamatta sitä, että nyt on keskellä viikkoa muutama vapaapäivä.. ihana vaan olla perheen kanssa ilman minkään juhlan aiheuttamia paineita ja kauheita järjestelyjä.

Meillä lapset ja tutut saa lahjoja silloin, kun on varaa ostaa ja silloin, kun niitä halutaan ostella, eli vähintään kerran kuussa. Meille ei tule joulua ja hyvä niin.

Vierailija

Ja sovittiin myös se riita! Lasten takia on paha mieli edelleen, mutta muuten hyvä :) Onneksi lapset näkivät, kun asia sovittiin ja halittiin päälle.

Ja lupasi se mies ensi joulunakin olla saman katon alla, kun sanoin sille, että alkaa vaan miettiä niitä omia joulutraditioitaan ;)

ap

Vierailija

Se oli ahdistavaa. Minä rinnastan meidän perheen joulut alkoholistiperheen jouluihin, ahdistava tunnelma ja vuosien myötä oppi jännäämään, milloin se taas alkaa...

Äiti hyssyttelee yhä asiaa, on vaatinut jo pienestä pitäen meitä ymmärtämään isää. Kun sillä on ollut niin kurja lapsuus ja varmaan joulutkin kurjia. Noh, ei ymmärrystä heltiä, olisi nyt aikuinen ihminen käsitellyt asiansa!

Viisi vuotta sitten päätin viettää joulut omillani ja on ollut ihanaa. Joka joulu olen kiitollinen siitä, ettei tarvitse viettää aattoa jäätävissä tunnelmissa.

Vierailija

Mies uhkasi muuttaa hotelliin-

viime jouluna uhkasi muuttaa Espanjaan-

edellisenä anopille- siis äidilleen...

tuossa se kuitenkin istuu vuodesta toiseen- joka joulu

Vierailija

Jos tuommoinen on toistuvaa, niin kannattaa kyllä pysähtyä alas ja miettiä, että mistä moinen johtuu ja miten sitä voisi jatkossa välttää. Lapsille tuommoinen jouluna riiteleminen on kyllä ihan kaikista kamalinta. En yhtään ihmettele, että monet lapset ihan pelkää jouluja. Vanhemmat voi kyllä tulkita asian niin, että jännittävät, että mitä saavat lahjaksi, mutta voi olla, että ei siinä paljon lahjoja muista miettiä tai pukee sen asian niin sanoiksi, että jännittää lahjoja, mutta todellisuudessa pelkää, että vanhemmat taas riitelee.

Vierailija

Taisi itse asiassa olla niin, että minua itseäni tilanne harmitti kaikkein eniten. Lapset eivät olleet onneksi mitenkään riidan keskiössä. Silti tietysti mietin, mitä he ajattelivat, kun ilmapiiri oli vähän aikaa kireä. Mutta nyt asia on siis sovittu ja kaikkien nähden ja kuullen olemme miehen kanssa pyytäneet toisiltamme anteeksi. En jaksa uskoa, että lapset tästä nyt aivan traumatisoituivat.

Ja tuo otsikon aina sana viittaa lähinnä juuri tuohon, että jouluun on usein ladattu niitä odotuksia niin kovin paljon, että helposti tulee jostain sanomista. Enkä missään kohtaa sanonut, että minä ja mies aina jouluna riitelemme, vaan lähinnä tarkoitin juuri sitä, että aina joku perheestä keksii jotain kränättävää. Kun itse toivoisi sitä rauhallista ja levollista tunnelmaa aamusta iltaan.

Joten tällä rintamalla kaikki hyvin :)

ap

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat