Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita, joiden lapsella synttärit lähellä joulua?

Vierailija

Saako lapsi siksi vähemmän j.lahjoja?

Meillä poika syntynyt 2.1. ja sai ainaki tänään halvempia, pienempiä lahjoja kuin muut lapsemme. Anoppiki sanoi, että "kun on kohta ne synttäritki". Samoin siskoni sanoi, että muistaa sitten synttäreillä, eikä tuonu nyt pakettia ollenkaan.

Kommentit (6)

Vierailija

Itse olen syntynyt 27.12.... se on kyllä lasta kohtaan epäreilua varsinkin jos hän itse huomaa saavansa muita paljon vähemmän, ikäänkuin synttärit olisi joku rangaistus.

Itse en ole kokenut niin lapsena, tosin isoveikkani on myös syntynyt muutama päivä ennen joulua joten meillä on aika samoilla lahjamäärillä aina edetty ja hyvillä mielin ollaan oltu. ehkä se oli vaan surku kun kaverit jäi usein pois synttäreistäni kun viettivät joululomaa jossain muualla. :)

Vierailija

ja isovanhemmat, sekä kummit.

Lastenkutsut järjestetään joko joulukuun alussa tai vasta tammikuun alussa!

Jouluna tulee sitten lisää paketteja, synttärinä se yksi jokaiselta.

Vierailija

Kummit, isovanhemmat, tädit ym. ostavat kyllä hienoja lahjoja molempiin juhliin. Vähempikin riittäisi, aina saa itse muistuttaa vaatelahjojen tärkeydestä ettei aivan hukuta leluihin joulukuussa.

Meidän ystäväpiirissä monilla lapsilla synttärit marras-helmikuussa. Heidän kanssaan olisi minusta ihan hyvä sääntö ettemme ostaisi enää toistemme lapsille joululahjoja, kun vasta on ollut synttäritkin.

Vierailija

Mutta aina olen painottanut, että joulu ja synttärit erikseen ja hyvin on toiminut. Sai siis reippaasti lahjoja ja uusi pino kohta taasen.

Uusimmat

Suosituimmat