Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita yksin jouluna olevia perheellisiä?

Vierailija

Vietän nyt ensimmäistä joulua yksin. "Mies" on ja tytär mutta menivät viettämään joulua anoppilaan. Minä töissä koko joulun niin olen kotona.

Mietiskelin tässä että kuinkahan moni viettää joulua perheellisenä yksin.

Kommentit (11)

Vierailija

ja kun ollaan erottu, niin vietän joulun yksin.

Nyt siis istun koneella ja otan viiniä lasin tai kaksi.

Todella on haikea fiilis.muutamat itkut tänään itketty.

Vierailija

tilanne että ekaa joulua olen edes töissä ja viim 2kk miehelle puhunut että saattaa olla töitä ja mitä sit teet jos on? Luulinpa että olis osannut aatella ja jäädä meidän kotiin viettämään joulua. Mutta kun joulun näimmä pitää mennä niin kuin samalla kaavalla. Itse en olis tehnyt miehelle samallalailla.

Voimia 2 ja 3 mutta huomatkaamme ettei joulu tarvitse olla sitä niin perinteistä. Itse loin omanlaiseni joulutunnelman ja tein omat hyvät jouluruoat joista porkkanalaatikko oli ainut perinteinen. Koristelin kodin kävin joulu suihkussa vaikka saunakin olis ollut. Kuuntelin joululauluja. Kyllähän tästäkin selviää alku aina hankala mutta nyt tuntuu jo mukavalta,

Vierailija

Eka joulu eläessäni yksin, mies vei lapset vanhempieni luokse joulun viettoon. Itse en ole oikein heidän kanssaan väleissä ja olenkin nyt sitten koko joulun yksin.

Olisi varmaan pitänyt mennä, kurjaahan tämä on, mutta myöhäistä katua. Päivällä tuli kyllä kyynel silmäkulmaan...

Vierailija

Yhtä itkua on olla ilman lapsia jouluna. Aattopäivän olivat onneksi kanssani, mutta sitten lähtivät isälleen ja siellä pysyvät nyt viikon.

Eron jälkeinen ensimmäinen juhannus oli tosi ahdistava viime kesänä ja nyt huomaan että joulu on vielä astetta pahempi. Tunnen itseni totaaliseksi luuseriksi.

Olisipa mahdollisuus olla jouluna töissä, niin olisi joku järkevä syy viettää sitä yksin.

Vaan eipä tässä auta kuin lohduttaa itseään leffoilla ja kirjoilla - kumma kun ei maistu nyt ruoka eikä suklaakaan.

Tsemppiä muille, jotka samassa tilanteessa!

Uusimmat

Suosituimmat