Onko muita, jotka ovat väsyneitä lastensa jatkuvaan riitelyyn ja kiusantekoon?

Vierailija

Olen aivan lopen kyllästynyt 6- ja 5-vuotiaiden jatkuvaan nahisteluun. Lapset ärsyttävät toisiaan tahallaan, haukkuvat toisiaan ja toistensa leluja, lällättelevät, etuilevat ja marisevat. Lisäksi he kilpailevat koko ajan meidän vanhempien huomiosta ja saattavat esim. lyödä toista, jos toinen istuu äidin sylissä. "Ei puolta tuntia ilman riitaa" pätee meillä.

Tätä on jatkunut jo monta kuukautta ja KYLLÄ, hermo palaa jo ihan täysin. Olemme puhuneet asiasta nätisti ja vähemmän nätisti, on harjoiteltu rakentavaa riitojen selvittelyä, on pistetty jäähylle. Mikään ei auta, ei MIKÄÄN!

Alkaa jo tuntua, että olemme huonoja vanhempia, kun tilanne ei muutu miksikään vaikka päällämme seisoisimme. On myös kurja olo oman pinnan lyhyydestä. Pitäisi aina jaksaa olla kärsivällinen ja asiallinen, mutta välillä iänikuinen marina hermostuttaa niin, että itsekin alentuu lasten tasolle ja touhu menee lähinnä kilpahuudoksi.

Elämämme on ihan tavallista päiväkoteineen, työssäkäynteineen ja vapaa-aikoineen. Koetamme rauhoittaa illat kotonaololle. Viikonloppuisin käymme usein kaupassa, uimassa tms. mutta muuten arki on ihan tavallista.

Tuskin tarvitsee edes mainita, että päiväkodissa lapset ovat kuin kaksi pientä enkeliä. Poikkipuolista palautetta ei kummastakaan ole tullut koskaan.

Kommentit (10)

Vierailija

Minulla on kaksi pikkuveljeä (ikäero 2 & 6 vuotta) ja AINA ollaan keskenään kähistelty. Nyt jo kaikki ollaan täysi- ikäisiä, ja kähistellään edelleen, hyvässä mielessä!

Vierailija

Koittakaa te vanhemmat hillitä itsenne. Ja huumoria voi käyttää! Tehkää asioita välillä kummankin lapsen kanssa erikseen.

t. kaksosten äiti

Vierailija

rasittavaa riitelyä 8v neidillä ja 6v pojalla, ihan kuulosti tutulta aiemmat tekstit.

Ja kaikki on epäreilua, tarkkaan yritetään laskea jopa minuutit jotka toinen on saanut olla tietokoneella että tulis itselle samat minuutit sitten *huoookaus*

ja toinen taistelupari on kasvamassa...neiti 2v ja herra 1v...kiva kiva kiva!!!

Vierailija

nämä kaikki tekstit tässä ketjussa on kuin suoraan mun kynästä.... eli sama meno!!! meillä tyttö kohta 7 v ja poika kohta 5 v....

oikeastaan aika hienoa välillä lukea että muillakin on samanlaista. sitä toisinaan tuntee itsensä niin huonoksi tai voimattomaksi sen ainaisen nahistelun keskellä....!

Vierailija

Aina ovat olleet tuollaisia. Tuskin lopettavat ennen aikuis-ikää jos silloinkaan.

Eilenkin olisi tehnyt mieli häipyä ja viettää rauhallinen joulu.

Vierailija

vielä alkuvuodesta tappelivat nyt 7- ja 9-vuotiaat veljekset. Nyt riitely on vaihtunut 11-vuotiaan ja 7-vuotiaan väliseksi! Molemmat ärsyttävät toisiaan suunnattomasti. Joskus olen sanonut, että ärsyynnytte siksi, että olette niin samanlaisia;-o! Molemmat AS-tyyppisiä järjestelijöitä, esikoinen onkin As, molemmat taitavia sanankäyttäjiä.

Joskus tosiaan tuntuu ettei sitä jaksa! Sen on loputtava! Toisaalta muistuu mieleen, että ennen sanottiin, että sisarukset riitelee AINA...ja ne omat veljen ja mun väliset taistelut. Sisarkateus, mikä lie. Läpikäytävä ja selvitettävä asia;-o!

Vierailija

Meillä 7v neiti joka vetää herneet nenään joka ainoasta pikkuveli 5 v:n liikahduksesta/ eleestä/ lauseesta. "Toi ärsyttäääää muaaaa!!" Ja niinhän se veli ärsyttääkin, nauttii oikein kun saa siskon huutamaan raivon partaalla.

Vierailija

Ilmi selvästi sulla on kaksi tervettä, reipasta lasta. Joo, tympiihän se sitä riitelyä kuunnella ja katsella. Mutta jos ei niin ois, ei kaikki olis kyllä ihan kohdallaan. Normaaleja lapsia.

t. useamman äiti

Vierailija

totuus on tuota! Onneksi meillä vain yksi lapsi ja ihanan rauhallista,. Itsellä ei tahdo hermot kestää kavereiden yökyläilyä vaikei mitään riitelyäkään vaan vain ääntä!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat