Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huomasin, että lapseni isä antoi lahjaksi käytetyn

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (29)

Vierailija

Se tekstari alkoi: yhtä lahjaa en paketoinut, ei se kääreeseen mahtunut...

Yhtä lahjaa, SANONKO MINÄ!

En muuten lukenut sitä viestiä lapselle. Sanoin vain että lukee hyvää joulua siinä.

Vierailija

Ite olen kaikki lahjat tänä vuonna tehnyt joko itse tai ostanut käytettynä. Ei siinä ole mitään vikaa, mutta tietty kurjaa, jos isä ei panosta lapseensa. Ehkä kumminkin rahallista panosta tärkeämpi asia olisi se henkinen. Ja siihen ei käytetyt lahjat vaikuta.

Vierailija

Kyseessä noppapeli, jossa mukana talukkovihkonen. Ja tuo vihkonen oli sotkuisesti tussilla merkitty täyteen edellisten pelien tuloksia...

Eipä ollut 11-vuotias kovin onnessaan =(.

Vierailija

tavaran ilmaiseksi ja isä antaa lahjaksi jotain itse ostamaansa. Itse ainakin annan lasteni serkuille ihan ilmaiseksi tarpeettomia tavaroita ja lahjat ostan ihan erikseen.

Vierailija

Omien lasteni isä soitteli rehvakkaasti ja pyysi tilinumeroani, laittaa rahaa tililleni, jotta saan ostaa lapsille sitten vaikka alesta uusia vaatteita, kun hän ei nyt ehdi ostaa mitään. Joo, ihan kiva, mutta kun ei ole kuitenkaan laittanut sitä rahaa sinne tilillle...xxx mikä ääliö...

Toinen lapsistani aloitti harrastuksen mikä on suht kallis, siis useamman satasen. Isä tietää, että minulle on tiukkaa rahasta (mutta koska lapseni on hyvä tässä harrastuksessa mielelläni sijoitan siihen). Oli kysynyt lapseltani, "jokohan teidän äiti on maksanut harrastuksesi"? Siis hei oikeesti...lapsi olikin tosi huolissaan, onko harrastus maksettu. Kyllä on, ihan eräpäivänä...

En tiedä, miksi isä toimii näin. Hänellä on rahaa, asuu isossa, hienossa talossa, ajelee hienolla autolla...mutta oma on valintansa...välillä kiehuttaa, mutta sitten taas tajuan, että isä on ääliö eikä sen tähden pysty parempaan. Se, että minä olen joskus rakastanut tätä ääliötä ja tehnyt lapsia hänen kanssaan on ikuinen ihmetys minulle, mutta lapset ovat mitä ihanampia ja heistä olen kiitollinen. Joku virka siis tälläkin ääliöllä.

Vierailija

Vain naisissa on vika, vaikka kuinka hyvin elävät ja parhaansa lapsille tekevät.

Miehet vain ovat niin suloisia mussukoita..

Lainaus:

Eivät isät ole ääliöitä, vaan äidit jotka lapselleen huonon siittäjän valitsevat

katsokaa peiliin seuraavan kerran kun luusereille rasiaa jaatte

Vierailija

Itse olen pyytänyt lasten isältä, että edes jonkun halvan käytetyn lahjan ostaisi lapsilleen jouluna ja synttäreillä. Se kun olisi lapsille niin tärkeää, että isä muistaisi. Nuo olisi iloisia ku jotain vain saisivat häneltä. Kyllä se aina lupaa, mutta ikinä ei mitään anna kuitenkaan.

Ei se lapsi siitä välitä onko se käytetty vai uusi. Jos aikuiset ei opeta sitä arvostamaan vain uutta kallista lahjaa.

Vierailija

ei miehellä ole mitään erityistä oikeutta 'jakaa tavaraansa' kenelle vaan, ja naisen täytyy olla fiksu ja valikoida. Miehen ei pidä harrastaa seksiä naisen kanssa, johon ei voi luottaa. Fiksu mies harrastaa seksiä vain vakituisessa parisuhteessa, samoin fiksu nainen. Ja fiksu mies ja nainen tietävät, että yhdynnästä voi aina olla seurauksena raskaus.

Vierailija

lahjan. Ohjeet olivat hieman kuluneen näköiset eikä mukana ollut takuutodistusta. Lapsella isän puolelta pari vuotta vanhempi serkku ja päättelin, että serkku kyllästynyt tuotteeseen tai ei ole tykännyt siitä. Ja isukki päättänyt, että annetaan se meidän lapselle.

Taustatietoa: isä ei ole koskaan maksanut elatusmaksuja tai mitenkään avustanut. On yrittäjänä ollut vuosia ja joku yrityksellä menee huonosti tai sitten lusmuilee. Tapaa lasta ehkä kerran vuodessa, nytkin vain äkkiä toi lahjan.

Mitäs mieltä olette tuosta siis käytetyn lahjan antamisesta?

Vierailija

Me harrastetaan koko perhe 'divareita'. Tai oikeamminkin puolisukua harrastaa. Ihania löytöjä olen saanut lahjaksi.

Veljen vaimo loukkaantui ensimmäisellä kerralla syvästi kun sai lahjaksi käytetyn kirjan (lue: signeeratun ensipainoksen). Nyt kymmenen vuoden jälkeen hän osaa jo nauraa tilanteelle, mutta ei vieläkään pidä 'käytetyistä' lahjoista, mitä muut tietenkin kunnioittaa.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat