Tänään joulukuvaelmassa Jeesus-vauva parkui kuin viimeistä päivää. Olisiko Maria

Vierailija

voinut ruveta imettämään? Tätä pohdimme molemmat miehen kanssa... huuto oli juuri sellaista, johon tepsii vain tissi ja hyvin tepsiikin.

Kuinkahan monella yleisöstä olisi mennyt herne nenään, jos Maria olisi tyynnyttänyt lapsensa rintaan - ihan kuin oikea Jeesuksen äitikin takuuvarmasti teki?

Kommentit (6)

Vierailija

Itse olen imettänyt kirkossa useasti (itse asiassa viime vuosina kirkkoreissusta en ole ilman imetystä selvinnyt), mutta yritän toki tehdä sen mahdollisimman huomaamattomasti. Jos joulukuvaelmassa "Maria imettäisi", joku voisi kyllä ihan tosissaan vetää herneen nenuun. Ihmiset kun tuntuvat niin lahjakkaasti unohtavan, että Jeesus-vauva oli ihan tavallinen vauva -- joka siis paitsi söi, myös varmasti itki, pulautteli, kakkasi, valvotti Mariaa ja Joosefia jne. (Tämä siis täysin ilman mitään morkkausta, ettei kukaan nyt vaan loukkaannu. Jeesus nyt kuitenkin oli täysin ihminen ja samalla täysin Jumala.)

Joku pohti, että eikös joulukuvaelmissa ole yleensä aina nukke Jeesuksena. No, itse olen ollut mukana useammassakin kuvaelmassa, jossa oikea vauva on ollut Jeesuksena (jostain syystä on muuten sattunut useammin olemaan tyttövauva). Kerran olin oman vauvan kanssa "Mariana". Harmitti oikein, kun vauva nukkui kapaloituna niin makeasti, ettei kukaan edes huomannut sen olevan oikea eikä nukke. Suunnittelin jo "Joosefin" kanssa vauvan herättämistä, mutta päätimme luopua ajatuksesta. Seuraavaksi olisi nimittäin voitu nähdä imettävä "Maria"... :)

Vierailija

Olisiko bioäidin pitänyt rynnätä katsomosta ja riistää itkevä lapsi itselleen. Pienestä pitäen vanhemmat uhraavat lapsensa oman kunnianhimonsa alttarille. Onhan se hienoa kun oma lapsi on pääosassa joulunäytelmässä

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat