Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko ainoa, joka ei jaksaisi yökyläilyjä?

Vierailija

Lasten (3) myötä musta on tullut oikea antiyökyläilyihminen. Kun olen saanut kaikki lapset lopulta sänkyihinsä, haluaisin vaan olla hiljaa ja hääräillä omiani enkä yhtään jaksaisi sitä, että sen jälkeen täytyy vielä passata ja viihdyttää vieraita eikä taaskaan saa olla möllöttää kenestäkään piittaamatta.

Mikä mua vaivaa, kun koen kaikki pidemmän kaavan vierailut hirveän raskaiksi. En saa niistä enää mitään iloa, tuntuu vaan, että varsinkin yön yli viipyvät vieraat tarkoittaa vaan lisää ruokittavia suita ja enemmän töitä tähän jo valmiiksi muutenkin työteliääseen arkeen. Apua, kohta mulla ei varmaan ole enää yhtään ystävää. Mutta kun en vaan jaksaisi.

Sivut

Kommentit (17)

Vierailija

kun suku ja lähes kaikki ystävät asuu alle 50km säteellä, ei oikein ole tarvetta yökyläillä. Mutta miehellä tuttuja kauempaa ja osa heistä käy joskus kylässä niin, että jäävät yöksi. Yksi pariskunta on aivan ihana, istutaan usein iltaa myöhään yöhön parataen maailmaa. He eivät pelkää tarttua toimeen lapsiperheessä vaan auttavat esim ruoanlaitossa ja vahtivat ja leikittävät lapsia, siivoavat jälkensä yms. Kun heistä ei ole vaivaa minulle lain, niin mieluusti otan heidät kylään :)

Sitten on niitä, joita pitää passata, eivät saa voileipää otettua itse kaapista, astiat jää pöytään syömisen jälkeen, pedit korjaamatta olohuoneeseen (meillä ei erikseen vierashuonetta), roskat lattialle esim tyhjät limutölkit... ja en oikein enää sellaisia haluaisi kestittää kun on kolme pientä lasta pyörimässä jaloissa muutenkin! Ja nämä vierata itse lapsettomia eivätkä siten ymmärrä että vieraista voi olla liikaa työtä kun eivät mitään saa itse tehtyä... lisäski kun ovat "maalta" niin eivät osaa liikkua pk-seudulla vaan heitä pitää kuskata esim areenalle konsertteihin yms vaikka juna menisi vierestä *huokaa syvään*

Vierailija

Meillä on asuntona vain kolmio, joten minusta on ihan painajaista jos meille tulee joku perhe yöksi. Joku lapsi itkee, huutaa tai touhuaa kuitenkin yön aikana eikä sitten kukaan nuku. Juuri se ylimääräinen härdelli rasittaa. Jotkut lapsettomat antaa tästä kovaakin palautetta, mutta en jaksaisi itse edes lähteä heidän luokseen ja sitten tissutella viiniä yötä myöten kun kuudelta alkaa kuitenkin se sama sirkus ja heidän naamastaa näkee kilometrin päähän miten ärsyttää heitäkin. Minusta on ihanaa olla yötä esim vuokramökillä tai hotellissa, mutta niin että jokaisella perheellä on omat tilat eikä tarvitse passata ketään ja saa mennä nukkumaan sitten kun haluaa.

Vierailija

ei todellakaan kiinnosta seurustella omassa kodissa yötä myöten, jos lapset on paikallaja aamulla joutuu sitten kuitenkin herämään.

Lomalla ja kesämökillä yökyläilyt on ok.

Vierailija

Kerrankin saa rauhassa aikuiset jutella, eikä ole lapsia hyysättävänä. Niitä on meillä neljä. Ainut on, että kivempia ovat vieraat, jotka tuovat omat lakanat tullessaan, pyykkiä meillä on muutenkin.

Vierailija

Meillä yökyläilee lähinnä mun sisarukset perheineen, joskus joku kaukana asuva ystäväperhe.

Minä tykkään laittaa ruokaa ja leipoa ja siivoaminenkin on lähellä sydäntä. Minusta on ihanaa miettiä ja suunnitella viikonlopun ruokailuja ja ohjelmaa.

Mukavaa on yökyläilyissä se, että lapset saa rauhassa leikkiä, kaikille on seuraa. Illalla kun lapset saadaan petiin voidaan rauhassa istua iltaa, kenelläkään ei ole kiire mihinkään. Ok, aamulla alkaa se sama härdelli klo 6, mutta kyllä sen nyt silloin tällöin jaksaa ;)

Meillä käy vain sellaisia vieraita, joiden kanssa voimme olla luontevasti ja kaikki kuten "kotona". Vieraat osallistuu ruoanlaittoon, lelujen järjestämiseen, lasten hoitamiseen yms. Yleensä niin, että miehet leikittää lapsia ja naiset saa rauhassa puuhata (lue juoruta) keittiössä...

Vierailija

Tosin, ei mulla itsellänikään tulisi mieleeni mennä kenenkään nurkkiin yöksi. Mielummin menen hotelliin, vietän rentouttavan illan, nukun pitkään ja nautina aamiaispöydästä. Ja mikä parasta, kukaan ravintolatyöntekijä ei tule vastapalvelukseksi mulle passattavaksi :)

Vierailija

Tuntuu, että useat ilmoittavat vaan että koska ovat tulossa ja montako yötä meinaavat olla.

Tekisi mieli sanoa, että en jaksa, menkää hotelliin, mutta voiko oikeasti niin tehdä. Tilasta meillä ei sinänsä ole hirveä pula. En vaan jaksa mitään ylimääräistä härdelliä saati sitä, että pitää olla kuin kusi sukassa omassa himassaan.

Vierailija

Lainaus:

Kerrankin saa rauhassa aikuiset jutella, eikä ole lapsia hyysättävänä. Niitä on meillä neljä. Ainut on, että kivempia ovat vieraat, jotka tuovat omat lakanat tullessaan, pyykkiä meillä on muutenkin.

Meillä on lapset aina - siis AINA - kotona. Vaikka tulisi presidentti kylään. Ei ole hoitopaikkoja ja musta on muutenkin kummallista, että lapset pitäisi roudata jonnekin omasta kodistaan, jotta sinne pääsisi vierasta porukkaa.

Vierailija

En ole yleensäkään mikään sosiaalinen tyyppi, nautin omasta rauhasta ja siitä että saa olla miten haluaa. Siksi en myöskään itse halua majoittua sukulaisten nurkissa vaan ennemmin sitten hotellissa. Tätä taas mies ei ymmärrä, joten vääntöä tulee joskus reissuilla.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Meillä on lapset aina - siis AINA - kotona. Vaikka tulisi presidentti kylään. Ei ole hoitopaikkoja ja musta on muutenkin kummallista, että lapset pitäisi roudata jonnekin omasta kodistaan, jotta sinne pääsisi vierasta porukkaa.

Vierailija

esim ajaa 400 km suuntaansa, nukkua koko perhe samassa pienessä makkarissa ja herätä 87 kertaa yössä ja sitten seuraavana päivänä takaisin se ajomatka... jonkun mielestä se on nautinto, minusta ei.

Vierailija

Itselläni on kaksi leikki-ikäistä lasta ja nyt pikkuhiljaa jaksan taas ylimääräistä muuta "vaivaa" kuin oman perheen pyöritäminen. Kun lapseni olivat pienempiä, en todellakaan jaksanut seurustella edes mieheni kanssa iltaisin. Ajattelen, että ihmisellä täytyy olla myös omaa aikaa, että voi ladata pattereita jaksaakseen antaa itsestään taas muille. Lapsien eteenhän on yritettävä vaikka ei jaksaisikaan, siksi itse uuvuin tuona aikana. Nuorempi lapsistani oli todella huono nukkumaan ensimmäiset puolitoista vuotta siitä uupumukseni.

n siis usko että sinusta on tullut outo tai ihmisten vihaaja ;) Ehkä on hyvä selittää tilannetta ystävillekin ihan suoraan, etteivät ihmettele. Jaksamisia ja hyvää kesää!

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat