5v:n nukumisvärkkäys,Apuja??

Vierailija

meillä 5v nukkui ihan normaalisti omassa sängyssään 3-4v mutta sitten tuli muutama todella paha tauti (mm vatsatautia,hinkuyskää yms) ja on nyt nukkunut noin 6kk meidän välissä...

Nyt oon kuitenkin viimeisilläni raskaana ja mun on todella vaikea nukkua kun lapsi potkii ja hyörii aikalailla yöllä ja lisäksi aion vauvan nukuttaa viereen,aivan kuin esikoisen aikoinaan..

Siirsin pari yötä sitten 5v:n takaisin omaan huoneeseen. Siitä on suora näköyhteys meidän makkariin ja yövalokin on päällä. Lisäksi isänsä lukee iltasadun ja on läsnä nukahtamiseen saakka.

SILTI värkkäys on kammottavaa. Osittain isänsä syy,antaa nousta sängystä ja tulla höpöttään mulle,käymään veskissa yms (siis käy ennen sänkyyn menoa pissalla joten ei oo hätä tmv)

Minä olisin tiukempi,mutta en kertakaikkiaan voi enää istua siinä tuolissa lapsen huoneessa,mulla on istuminen kielletty oikeestaan kokonaan... siis raskauden takia.

Viime yö oli kammottava!! Lapsi oli selkeästi väsynyt,sänkyyn mentiin klo 21. Iltasatu,peittely,lamppu pois (yövalo jäi).

Isänsä antoi nousta tän jälkeen 3x sängystä.. ja sit vielä alkoi ulisemaan "tekoitkua" isolla äänellä.

Teinköhän ihan väärin?? Käskin isää meneen kattoon telkkaria ja istuin tuoliin. Tiedän et kyse on 5v:stä,mut joka kerta kun lapsi yritti sängystä painoin/nostin takaisin makuulle ja sanoin vain "nyt on yö,nyt nukutaan"

No huutamiseksihan se meni lapsen puolelta,itki ja huusi kamalasti,olin kuulema kakkapää,hän ei rakasta minua,haluaa vain isän,vain isä kelpaa jne

Noin 30min huusi kunnes nukahti ja nukkui aamuun asti.

Aamulla oli oma iloinen itsensä.

Jääkö tuosta traumoja? Oliko liian iso lapsi tuolle konstille?? Ja teenkö vaan raa'asti saman nyt tulevana yönä jos meinaa värkätä??

Kommentit (6)

Vierailija

Mutta olen koittanut puhua miehelle just tuosta ja sopia säännöistä jne

Mies vain on "löysempi" kasvattaja kuin minä ja usein se menee vielä niin,että on ensin löysäillyt ja sit kun väsyy värkkäykseen niin menee karjaisu-linjalle ja sit karjahtelee 5v:lle jne

Ja minusta taas ei millään voi olettaa et 5v tajuaisi miksi isä ensin löysäilee ja sit alkaa yhtäkkiä karjua... :(

Ei tosiaan välttämättä tarvitsisi nukuttajaa mutta ajattelin,ettei kerralla sit revittäs yksinkään oleen,varsinkin kun tajuaa kyllä,et tää osittain johtuu tosiaan vauvan tulostakin...?

ap

Vierailija

Lapsia kolme ja mies laittaa lapset nukkumaan vain jos olen poissa illan ja tulen kotiin tosi myöhään = alle viisi kertaa vuodessa. Minusta lapsi saisi pelleillä miten paljon vain, jos mies lukisi iltasadun ja muutenkin hoitaisi homman. Hoitakoon omalla tavallaan.

Vierailija

mutta mitä jos koittaisit selittää, ystävällisesti mutta tiukasti miksi pitää nukkua omassa sängyssä ja miksi sieltä ei saa nousta pois. Ja ehdottomasti tiukempi linja nukahtamistilanteisiin.

Mun mielestä 5 v ei tarvitse nukuttajaa, mutta lapsissa on tietty eroja. Meillä lähdetään iltasadun jälkeen pois huoneesta eikä nukkumisesta tehdä isompaa numeroa.

Vierailija

Sanoisin että HETI teette pelisäännöt selviksi miehesi kanssa mitä haluatte ja mitä teette;lapsi kuuntelee molempia kun olette yhtä mieltä asiasta.Meillä 5v nukkuu aina omassaan tarhapäivisin ja saa joskus viikonloppuisin pe ja la nukkua meidän sängyssään.

Vierailija

Tuossa on kyse valtataistelusta lapsen ja teidän 'aikuisten' välillä. Olisi tärkeää että sinä ja miehesi olisitte samalla puolella.

Pahinta on kun/jos lapsi yhdistää uuden vauvan siihen että joutuu omaan sänkyyn

Vierailija

Meillä joskus aikoinaan ku lapsi siirtyi nukkumaan omaan sänkyyn, käytimme palkinto periaatetta apuna. Joka ilta kun kauniisti meni omaan sänkyyn nukkumaan ja nukkui koko yön omassa sangyssä, lapsi sai tarran. Kun tarroja oli esim 5 tai 10 kpl, lapsi pääsi uimaan tai metsäretkelle makkaran paistoon tms. Tämä keino tepsi meillä tosi hyvin ja lapsemme oli silloin myös viisi vuotias eli ymmärsi jo mistä oli kyse.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat