loukkaantuisitteko tästä? Mielipiteitä!

Vierailija

Mieheni vanhemmat eivät ole käynneet meillä kuin lapsen ristiäisissä. Olemme kyllä pyytäneet. Ja nyt jouluksi pyysimme heitä tulemaan... Ehdotimme,e ttä maksamme lennot tai junaliput. Me asumme pk seudulla ja he Oulussa. Virkeitä alle seitsemänkymppisiä eläkeläisiä ovat.

No, he eivät suostuneet tulemaan. Ei lähettänyt lapsellemme joulukorttia, lahjaa tai edes soittaneet eilen. Lapsemme on viiden lapsenlapsi ja ainut pieni eli muut ovat yli kymmenvuotiaita ja asuvat lähempänä ( näin ollen myös käyvät heillä joulunpyhinä). Tämä on ensimmäinen joulu kun me emme sinne lähde.

Mieheni soitti heille tänään ja sanoivat etteivät viitsineet alkaa kenellekkään paketteja lähettämään. No hehän näkevät muut lapsenlapset pyhinä.

Onko mulla mielestänne oikeus olla lapseni puolesta loukkaantunut?

PS. Me lähetimme heille kyllä kortin sekä paketin!

Kommentit (15)

Vierailija

Niin minäkin haluan. Ja heillehän oli siis tulossa jouluvieraita lähellä asuvista sukulaisista. Silti varmasti tuntuu pahalta, etteivt mitenkään muistaneet teitä. Olisivat voineet edes lahjan lähettää tai soittaa lapsellenne,

Vierailija

El isovanhemmat olivat kahdestaan kotona. aiemmin vuorotellen sukulaiset kerääntyyneet heille tai he olleet pohjoisessa asuvien lasten luona.

miksi me emme saisi toivoa heitä koskaan meille. Ja jos eivät jaksa lähteä biin onko postikortti kolmevuotiaalle liikaa vaadittu?

Ap.

Vierailija

Mä pahoitin mieleni, kun isäni ei muistanut lastamme mitenkään jouluna. Tämä on esikoisemme ensimmäinen joulu. Asumme ulkomailla ja äitini kyllä laittoi paketteja pojallemme. Isäni ei edes korttia lähettänyt. (vanhempani siis eronneet). Niille lastenlapsille, jotka lähellä asuvat, antoi kuitenkin lahjat.

Itse lähetin isälleni sekä kortin että paketin.

Vierailija

Mutta parempi että rähiset asiasta nyt heti kerralla (vaikka meille, jos et heille kehtaa ja miehesi ei jaksa kuunnella) etkä muistele sitä vielä vuosien päästä. Semmoinen vanhojen muistelu on rasittavaa, tosin syyllistyn siihen itsekin.

Vierailija

Mutta kyllä voisin loukkaantua ainakin jättisin omaan arvoonsa. Jos ei isovanhemmilla ole mielenkiintoa lapsenlasta kohtaan ei mielestäni voi väkisinkään tyrkyttää, mutta ehkä edestään joskus löytävät.

Toinen vaihtoehto on että eivät ole ajatelleet itse asia loppuun asti, ehkä odottavat teitä käymään kuitenkin jos olette aikaisemmin käyneet.

Seiskakymppiselle voi oikeasti olla raskasta matkustaa pitkämatka ja jos on kotihiiri niin voi tuntea olonsa epämukavaksi toisten nurkissa.

vaihtoehtoja kieltäytymiseen voi olla niin monta.

Vierailija

Ehkä vanhemmat eivät ole vielä antaneet pojalleen ja sinulle anteeksi että asutte pk-seudulla. Olette käytännössä hylänneet heidät.

Voivat ajatella että routa ajaa teidät takaisin Oulunseudulle, jos jäätte kokonaan ilman sukulaisten tukiverkkoa. Eli ajattelevat pidemmällä tähtäimellä kovan 'rakkauden' olevan parempi vaihtoehto. Lahjojen antaminen teille tai lapsellenne olisi asumispaikka valintanne hyväksymistä.

Vierailija

meidän mummilla nimittäin on, ja viinan tarve ajaa kyllä lastenlasten joulukorttien ja - lahjojen ohi, sillä eihän sitä rahaa kaikkeen riitä ja muutenkin lapset saavat nykyaikana kuulemma kaikkea liikaa (ja hänelle valkoviinipänikkä päivissä ei ole liikaa).

Vierailija

ihmisen pitää ymmärtää, että hyviin tapoihin kuuluu lähettää joulutervehdys tai ainakin soittaa. Tuollaisilla seitsemänkymppisillä on mielestäni huonot käytöstavat. Ovatko muutenkin hieman juntteja? Olen tässä jo joitakin vuosia miettinyt, että minne ovat kadonneet ne ihanat ja viisaat vanhat ihmiset, joista ennen puhuttiin.Taitaa olla kovin harvassa ja harvempaan käyvät.

Vierailija

ikäviä ihmisiä ovat, jos pystyvät hyvillä mielin vastaanottamaan oman lahjansa, vaikka itse eivät ole lähettäneet mitään edes lapsenlapselle (elleivät sitten lähetä jälkikäteen).

Vierailija

Ihan suoraan ja asiallisesti. He nimittäin eivät ehkä ajattele asiaa ihan noin miten te ajattelette. Ymmärrän mielipahasi, minäkin olisin loukkaantunut.

Lainaus:

Ilmeisesti vain kiinnostuksen puutetta!

Ap

Vierailija

kuten olen loukkaantunut mummille, joka ei muista meidän lastamme jouluna ja syntymäpäivinä, tyttärensä lapset muisti kyllä kun he olivat pieniä. Ikään ja kuntoon on turha vedota, jos ja kun sairauksia ei ole, perusseitsemänkymppisillä on virtaa ja voimaa, tai pitäisi olla edes yhden paketin postittamisen verran (sisällöllä ei niin väliä, tärkeintä olisi muistaa). Välinpitämättömät ja/tai narsistiset isovanhemmat luovat mielipahaa, tajusivat sitä tai eivät.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat