Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut ei osaa olla "ihan rauhassa" edes yhtä päivää vuodessa?

Vierailija

Ahdistun ja syyllistyn näistä "pakko vetää ainakin tunnin hikilenkki + siivota keittiö, en vaan kestä paikoilla oloa yhtään"

Kun itselle olisi ihanaa relata ja katsella vaikka telkkaria tai lukea kirjaa ihan rauhassa. Mutta tältä palstalta olen oppinut että sellainen on kamalaa laiskuutta ja oikeasi hyvä ihminen puuhaa koko ajan, joka päivä :(

Kommentit (12)

Vierailija

ainakin meidän taloudessamme on joka päivä tehtävä jotain tai muuten homma kaatuu niskaan.

Toki jouluna tms. voi pitää päivän jolloin ei tekisi mitään, mutta noin pääsääntöisesti se ei ole kovin kannattavaa...

Vierailija

mutta ymmärrän kyllä ap:n pointin. Meillä on tuttavaperheitä, jotka ihan takuuvarmasti jo huomenna kyselevät, mikä paikka olisi auki, minne voisi lasten kanssa mennä. Ei siksi, että lapset haluaisivat, mutta kun aikuiset eivät jaksa olla yhtään kotona paikallaan, vaan koko ajan pitäisi olla jotakin menoa.

Vierailija

eli laittanut ruuat ja tiskannut. En siis ole imuroinut, pessyt pyykkiä tai muuta vastaavaa. Tosin olin aamuvuorossa tänään joten ehkä sekin vaikuttaa asiaan. Kohta saunotaan ja ruvetaan illan viettoon.

Vierailija

mutta tarkoitin näitä " pesin juuri 4:nen koneellisen pyykkiä ja sitten luuttua lattiat, jonka jälkeen silitän ja jumpaan samalla ja sitten luen 3 kirjaa.." -tehopakkaukset

Vierailija

Itse kyllä osaan olla ihan rauhassa vaikka koko viikonlopun. Ollaan sisällä, löhötään, katsotaan tv: tä ja herkutellaan.

Silti keittiö on pakko siivota joka päivä, useammankin kerran, pyykkiä on pestävä lähes joka päivä ja jotain pientä yleistä järjestelyä on aina.

Meitä on 5 ja jos keittiön siivouksen jättaisi väliin yhdeksi päiväksi, meiltä loppuisi puhtaat astiat...

Väitän siis, että osaan olla rauhassa vaikka teenkin kotitöitä joka päivä jonkin verran. Ei ne muutamat keittiön siivoukseen käytetyt minuutit koko päivää pilaa.

Tänään olen nukkunut yli 10 aamulla, sen jälkeen vain maannut sohvalla, istunut koneella ja syönyt jouluruokaa ja suklaata (aivan liikaa). Tarkoituksena on nyt alkaa pelaamaan lasten kanssa joululahjaksi saatuja lautapelejä, syödä lisää suklaata ja katsoa tv: tä. Hyvin rento päivä ollut tähän asti ja samanlaisena tulee jatkumaan. Toki tavalliseen tapaan olen siivonnut keittiön ja pessyt koneellisen pyykkiäkin ;D

Vierailija

hyvin näiden suorittaja-äitien ja tekemättömyydestä syyllisyyttä potevien päähän. No, niitä tapauksia yritetään sitten mielenterveystoimistoissa saada vähän löysäämään pipoa.

Lapsetkin tykkäävät mieluummin jos äiti lukee heidän kanssaan sohvalla kirjaa kuin siitä että äiti puunaa senkin ajan jääkaappia arkena ja pyhänä

Uusimmat

Suosituimmat