Kellä muulla ihania lemmikkirottia?

Vierailija

Oon ollut joulun yksin kun lapsi on mummolassa joulun vietossa. Itse olen töissä. Ihanaa kun tuli illalla kotiin, niin pikku rottaset kipitti heti vastaan ja tunki kainaloon rapsutettavaksi ja hellittäväksi. Lopulta ne tuli mun kanssa sohvalle telkkua katsomaan, syötiin sitten yhdessä kanelipullia ja riisipuuroa. Siis aivan uskomattoman iso ilo niin pienistä elukoista, ihania!

Kommentit (9)

Vierailija

metsähiiriä. Aika veijareita ja velikultia ovat ne. Kiva seurata, kun ne jyrsivät pikku nykeröhampaillaan väylää keittiöömme, niin että eristevillat pöllyävät. Ne ovat niin ihmisrakkaita, että läpi kivenkin haluavat tulla luoksemme. Eikä niistä ole suinkaan mitään vaivaa, ulkoilevat ihan itsekseen ja sitten taasen siimahännän alkaessa huurtua kipittävät takaisin pirtin lämpöön. Niin sööttiä.

Vierailija

inhoa ja pelkoa näitä lemmikkisiimahäntiä kohtaan. Monet yhdistää rotan heti likaiseen, tauteja kantavaan ja äkäisenovelaan viemärirottaan. Aina saa kuulla, kuinka niiden hännät on yököttäviä jne. Mun mielestä ainakaan meidän pulleat ja pehmeäkarvaiset lemmikkirotat ei näytä pätkääkään niiden villiversioilta. Sitä paitsi mua viehättää kovasti niiden älykkyys.

Vierailija

Todellakin tuovat tauteja. Ja sitä varten noille velikultasille oli auki jouluaaton kunniaksi hiiribaari kauniin vihertävinen kaurahiutaleineen.

Vierailija

Ne tosiaan ovat ihania, hirveän seurallisia ja uteliaita. Paljon enemmän niistä on seuraa kuin keskimääräisestä kissasta. Ainoa harmi on se, että elävät melko lyhyen aikaa ja usein saavat kasvaimia. Tosin viimeiset rottamme elivät "jopa" 3,5-vuotiaiksi.

Aiotaan ottaa taas rottia, kunhan lapset kasvavat hieman isommiksi kuin nyt ovat.

Vierailija

että lapsiperheeseen rotta on edullinen ja oiva vaihtoehto: helppohoitoinen, kaikkiruokainen, seurallinen. Oon suositellut rottaa moneen perheeseen missä lapset kärttää lemmikkiä. Joku pupu voi olla söpö, mutta kovin seurallisia ne eivät ole.

Vierailija

mutta eivät kyllä kipittele vastaan vaan pysyvät avoinna olevan häkkinsä luona. Pitää ottaa erikseen syliin mutta ihania veitikoita!

Vierailija

Nyt on koira, niin en ole uskaltanut uusia hankkia. Pelkään, että koira syö ne jos pitää vapaana.

Meidän 2 rottaa oli myös tosi kesyjä ja lapset tykkäsi kovasti. Lasten kaveritkin menivät aina ekana silittämään rottia. Tuo meidän koira ei ole ollenkaan niin suosittu lasten kavereiden keskuudessa.

Vierailija

Vallan hyvin voitais rottia ottaa mutta tällä hetkellä talossa on jo kuusi gerbiiliä ettei taida viitsiä enempiä lemmikkejä haalia. Rakastettavia murusia toki nuo gerbutkin on <3

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat