Onko tissuttelu tosiaan noin yleistä, mitä voi päätellä joulun alkoketjusta?

Vierailija

Mua itteä ärsyttää ylikaiken se että jouluna pitää ottaa alkoholia YHTÄÄN!!!!

Just vietin joulun anoppilassa jossa kaikki muut veti alkoholia,paitsi mä,ku en todellakaan halua joulua pilata juomalla.

Sivut

Kommentit (64)

Vierailija

Mä en pysty juomaan edes lasillista, etten olisi hiprakassa. Ja minusta on todella epämiellyttävää olla edes hiprakassa saati humalassa, joten en juo ollenkaan. Juhlissa, joissa tarjotaan alkoholia, otan sampanjalasin ja siitä yhden kulauksen. Tällaisia juhlia on ehkä kerran kolmessa vuodessa. Mulle kohtuus on juuri tuo kulaus, koska en halua humaltua yhtään.

Vierailija

jos ottaa lasin punaviiniä esim. klo 14 kun laittelee jouluruokaa. Toisen lasin klo 16 kun syö ja konjakin kahvin kanssa jälkiruokaksi. Seuraava lasi otettiin illalla kun lapset aukaisi lahjoja klo 18. Viimeiset lasilliset otettiin klo 21 kun lapset olivat sängyssä.

Toiset osaavat ottaa alkoholia nautiskellen, eikä kaksin käsin ryyppäämällä humalaa tavoitellen.

Vierailija

on haitaksi lapselle? Meillä on keskieurooppalainen tapa syödä ja juoda samalla. Syömme pitkään ja hartaasti, keskustelemme siinä samalla ja otamme pari lasia nk. parempaa viiniä, joka muuten maistuu ruuan kanssa ihan oikeasti hyvälle.

Mielestäni en koe siinä mitään väärää. Eriasia on olla räkäkännissä. Itse en hitaasti juodusta kahdesta lasista humalla, ainoastaan minua alkaa vähän väsyttää ruuan päälle. ;)

Vierailija

join yhden lasillisen viiniä joulurauhan julistuksen aikaan jo ennen kuin menin joulukirkkoon. Meillä juhlapäiviin ja juhlaruokaan kuuluu myös juhlajuomat. Eri asia, jos elettäisiin kuin arkena, mutta kun meillä joulu on koko perheen juhla! Pakko kertoa, että omissa lapsuusmuistoissani näin muuten paljon aikuisia aina hiprakassa, myös omat vanhempani, enkä koskaan ole heitä pelännyt. Onko lasten perusturvallisuus nykyisin jotenkin heikko, kun heti heitä pelottaa kun aikuinen avaa yhden olutpullonkin, vai mikä on vikana.

Vierailija

Mä ymmärrän sillä jatkuvaa päivittäistä alkoholin "pikkukäyttöä", siis JATKUVAA, päivittäistä naukkailua lasi silloin ja toinen tällöin. Minun jouluinen alkoholinkäyttöni ei todellakaan ole tissuttelua. Aattona otin puoli lasia punaviiniä ruualla ja ennen saunaa yhden glögin. Joulupäivänä sitten taas ruualla puoli lasia viiniä. Siinäpä vasta tissutttelua...muuten en käytä alkoholia juurikaan lukuunottamatta juhlatilaisuuksia.

Vierailija

Kinkun kanssa pullo hyvää punaviiniä. Miehet ottivat vielä konjakkia. Kukaan ei ollut humalassa. Tänään syötiin perheen kesken jämiä, join ruokajuomana oluen. Lapset eivät pelänneet.

Vierailija

joten luulin vain ettei äidit juo... Tuo on ihan höpö höpöä että parempi juoda lapsen nähden ettei muuten opi alkoholin normaali käyttöä..

Olen kyllä nuorempana juonut mutta nyt äitinä viimeiset 6v en kertaakaan lasten nähden ole juonut yhtään. Äidithän ei juo... =)

Vierailija

niin miksi ihmeessä sitä sitten pitää lipitellä?

Tunnustaisitte tissuttelijat nyt vaan ihan reilusti, että haluatte olla pikku hiprakassa!

Vierailija

aikuinen ihminen juo päivän aikan puol pulloa tai pullon viiniä. Ei oo varmaan yhdeltäkäään absolutistilta pois. lopettakaa tollanen ja antakaa ihmisten juoda tai olla juomatta

Vierailija

Onko se niin vaikeaa uskoa, että alkoholia voi nauttia niin ettei tule edes hiprakkaan?

Lainaus:

niin miksi ihmeessä sitä sitten pitää lipitellä?

Tunnustaisitte tissuttelijat nyt vaan ihan reilusti, että haluatte olla pikku hiprakassa!

Vierailija

Jokaisen meidän läheinen ihminen huomaa, mikäli olemme juoneet alkoholia. Vaikka emme ole pelottavia/uhkaavia, muutoksen huomaa. Ja sekin pelottaa lasta.

Alkoholi ei ole mikään pakollinen juhlajuoma!

Vierailija

Lainaus:

Kun joku väittää, että juo vain joskus ja jouluna pari lasia viiniä, eikä tunnu missään, se on oikea emävale!

Eli jos tuo määrä ei tunnu missään, se kertoo siitä, että on aika tottunut alkoholin käyttäjä.

Tottunut normaaliin alkoholin käyttöön. Ymmärrän, että jollekin absolutistille tuo määrä voi kihahtaa päähän, mutta jos alkoholin käyttö on kohtuullista, niin pari lasillista ei oikeasti tunnu missään, etenkin kun se nautitaan ruoan kanssa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat