Kummin antama joululahja, erikoisuudet?

Vierailija

Lapseni sai kummiltaan lahjaksi käytetystä joulukortista leikatun kuvan, johon kummi oli kirjoittanut hyvää joulua. Siinä kaikki. No, ajatushan se tärkein. Lapsi on 11-vuotias. Emme jutelleet lapseni kanssa ko. lahjasta. Hän katsoi sitä, ei sanonut mitään.

Toinen lapsi sai lahjaksi toisenlaisen lahjan (kua). Yksi kummi oli ostanut lapselle 15 puuta. Niiden merkityksestä puhuimme yhdessä, korttiin oli kirjoitettukin niistä. Lapsi on hyvin tiedostava ympäristöasioista, joten tämä sopi hänelle.

Miten teillä nämä kummin antamat lahjat meni? Oliko erikoisuuksia?

Kommentit (8)

Vierailija

antaa yleensä jouluahjansa lapselle kesäkuussa...

Meillä kolme lasta, ei autoa jne.. Hän sinkku, autollinen jne.. Asutaan 10 km päässä toisistamme. Aikataulujen sovittaminen yhteen on sitten niin todella vaikeaa ;)

Vierailija

Esikoinen 5-v sai toivomansa Mauri Kunnaksen kirjan, kylpytakin ja kalsareita ja pikkulegoja ison pöntöllisen.

Kuopus 3 kk sai valokuva-albumin, Fisher Pricen lelun, turvakaukalolelun ja suloisen pehmonallen.

Itse ostin 11-vt kummitytölle Henkalta ja Maukalta kauniin puuvillaneuleen, 9-v kummipojalle yökkärin ja puuvillaneuleen a´la H&M sekä 5-v kummitytölle sellaisen puuvilla mekon ja siihen sopivat leggarit sekä söpön kimallekisutrikoopaidan. Mä suosin noita vaatelahjoja. Vanhemmalle kummitytölle alan ensi vuodesta alkaen antamaan lahjakortin vaateliikkeeseen, että saa sitten itse valita vaatteensa.

Vierailija

Mieheni sisko ei muistanut miehensä kanssa poikaamme mitenkään. Miehen nimellä tuli joulukortti, kummilapsen nimeä ei oltu siinä mainittu. Tähän tuli kyllä sellainen luonnollinen selitys mieleen, että ehkä miehen sisko on luullut, että näkee meitä mummolassa jouluna. Meitä taas sinne ei ole kutsuttu, joten ei voi nähdä.

Toinen kummi ei muistanut mitenkään, laittoi mulle tekstiviestin saatuaan meiltä lahjan, mutta siinäkään ei maininnut lasta ollenkaan.

Onneksi valittiin lapselle 4 kummia/kummiperhettä, joten kaksi kummia ihanasti muisti lasta.

Itse muistimme kaikkia kummeja kortein/lahjoin.

Isompaa poikaani kaikki kummit muistivat ja se on taas minusta melkeinpä ihme, kun kuitenkin meillä on uusperhe, jolloin joskus asiat menevät vaikeammiksi.

Vierailija

ei sitäkään. Jälkimmäinen taisi aikanaa kahmia liikaa kummilapsia...Tärkeintä tietysti olisi, jos jakaisivat elämää ja arkea kanssamme, mutta eihän kaikkea aina voi saada.

Vierailija

Ihania ja mieluisia lahjoja tuli. Ja itsekin tietenkin panostan kummilasten lahjoihin. Vaikka kummin tarkoitus ei ole toimia lahja-automaattina,niin kyllä jotain järkeä pitäisi ihmisillä olla.

Toi puu juttu oli ihan ok, jos se oikeasti ilahdutti lasta..

Vierailija

meillä lapsi sai kummeiltaan wall-e robotin,petivaatteet ja toiselta leikki moottorisahan, oikein passelit ja toivotut lahjat 3,5v:lle :) minä olisin loukkaantunut jos varakkailta tulisi käytetty lahja,eri asia jos olisi todella köyhä.

Vierailija

Tämä lapsi on jo 14-vuotias ja niinkuin sanoin hyvin tiedostava ympäristöasioista tämä nuori. Ja saihan hän lahjoja käteenkin, niin maailmalle puut olivat hyvä juttu. Paljon parempi kuin turha roina itselle.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat