Olen kauhean läski, entä jos odotan kaksosia, onko riskit liian isot?

Vierailija

Oman terveyden ja lasten terveyden kannalta? Kannattaako kaksosraskautta jatkaa vai meneekö kesken ihan itsestään?? Eka ultra on 30.12

Kommentit (5)

Vierailija

Minä olen saanut kaksoset. Kaksosraskauden riskit ja ongelmat koin vaikka normaalipainoinen olenkin. Toisaalta tiedän tosi paljon kaksosraskauksia (5), jotka menivät tosi mallikkaasti (kaikki muut paitsi omani). Miksi epäilet odottavasi kaksosia?

Vierailija

En usko että sitä voi ennustaa meneekö kesken ihan itsestään jos on ylipainoinen ja odottaa kaksosia...ihan yhtälailla se voi olla menemättä tai mennä kesken hoikempana odottajana...riskiraskaus kun on joka tapauksessa.

En sinuna stressaisi tuota liikaa...jos odotat kaksosia saat tarkempaa seurantaa ja apua. Ja jos ongelmia ilmenee sinut otetaan sairaalaan sisään paljon herkemmin kuin esim. yksösraskaudessa...

Itse odotan kaksosia ja olen hoikka (tai olin), mutta sairastuin silti raskauden aikaiseen diabetekseen, jouduin vuodelepoon keskenmenoriskin takia sekä nyt puhkesi raskausmyrkytyskin, mutta tässä tätä vaan porskutellaan ja kohta syntyy kaksi maailman ihaninta lasta.

Mutta toisaalta tiedän yhden hiukan tuhdimman naisen joka odotti kaksosia ja raskaus meni melkein viikolla yli lasketun, eikä hänellä ollut mitään ongelmaa missään vaiheessa...lapset ja äiti voi vallan mainiosti!

Katsot mitä ne siellä ultrassa sanovat ja jos tulee jotan kysyttävää niin ainahan sinä voit neuvolastakin kysyä neuvoa...stressaaminen pahentaa vaan asioita, joten nauti raskaudesta odotat sinä yhtä tai useampaa :)

Vierailija

mutta kun itse aloin odottaa kaksosia, painoin 100kg ja pituutta mulla on 168cm. Koko raskaus meni tosi hyvin, jaksoin ihan mainiosti ja ihan viimeisellä viikolla ennen synnytystä (39+2) muunmuassa ajoin autoa ja kävin lenkillä. Sokerit eivät olleet koholla, lapset olivat normaalin kokoisia ja mä toivuin todella äkkiä. Ainoa harmitus oli se, että lapset leikattiin ulos, koska viikkoja tosiaan oli todella paljon kaksosraskaudeksi, eikä näkynyt mitään merkkejä synnytyksen käynnistymisestä.

Painoa leikkausaamuna mulla oli 124 kiloa, josta yli 10kg jäi laitokselle, ja nyt kun vauvat ovat pian vuoden ikäisiä, paino on tippunut 6kg alle lähtöpainon. Valas mä tietysti olen vieläkin, mutta suunta on parempaan päin :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat