Muita joita ei kiinnosta vaatteet ja ostokset?

Vierailija

Mikähän minussa on vikana, kun en varsinaisesti harrasta shoppailua enkä käy säännöllisesti vaateostoksilla. Ostan vain tarpeeseen, ja silloinkin mieluusti alesta. Kotona ja puutarhassa pidän vanhoja vaatteita. Töissä ja kylässä minulla on vain 3-4 siistiä asukokonaisuutta, joita käytän vuodesta toiseen ja vaihdellen ja pieniä asusteita uusien. Juhlavaatteet on kyllä erikseen. Taidan näyttää muista vähän köyhältä ja nuhraiselta...

Kommentit (11)

Vierailija

Vihaan vaatekauppoja, pidän vaatteet siihen asti, että ne paikattunakaan eivät kestä läjässä... leluja ja astioita ostan jonkun verran, yleensä kirpparilta. Töissä (olen lukion maikka) on pakko pitää suhtkoht siistejä vaatteita, mutta avokkaatkin kestivät 20 vuotta ja ovat nyt uusissa...mekkoja olen käyttänyt samoja aina uudelleen ja uudelleen. Kallein ostokseni vaatepuolella on silkkitakki, jota käytän juhlatilaisuuksissa (mummon markoissa pari tonnia). Kampaajalla olen käynyt kolmesti, joka kerta lahjana ja aina tullut takaisin ihottuman kanssa.

Vierailija

ja vaatteiden suhteen kysytään budjetti. Viimeksi taisi mennä 400. Ostin kaksi laadukasta neuletta, kahdet äitiyshousut, kolme teepaitaa ja yhden trikoopaidan. Noita kun yhdistelee vanhoihin vaatteisiin, niin taas pärjää. Varmaan kyllä täytyy tehdä kaksi reissua per vuosi, jos haluaa erikseen jotain kesävaatetta.

Se mies, joka haikaili antimaterialistin perään. Me tosiaan törsätään siihen ulkona syömiseen, kun arki on molempien työn ja tarhaikäisten lasten kanssa hektistä.

Minua ärsyttää stereotypia, jonka mukaan kaikki naiset pistävät pienet lähihoitajan tulonsa Luis Vuittonin laukkuihin ja korkkareihin. Monilla naisilla on myös hyvä palkka ja halu tehdä rahoilla järkeviä sijoituksia, tai kuten minulla, maksaa asuntolaina ripeästi pois. Mutta se ei kuitenkaan ole syy shoppailusta pitämättömyyteen.

Vierailija

Ihanaa kuulla et muitakin on ja pahempi/parempia kuin minä myös. Inhoan materialismia ja ajan tuhlaamista kaupoissa. Kauniita vaatteita on mukava käyttää, mutta niiden etsiminen on aivan liian työlästä ja ovat hävyttömän Käytän myös niitä samoja käyttövaatteita vuodesta toiseen kunnes kuluvat huonoiksi. Töissä riittää tavalliset siistit perusvaatteet, joita voi käyttää missä vain. Juhlavaatteita on muutamat erikseen. Kotiäitiys vuosinani riitti kun vaatteet lämmittivät, kun elämä kulki hiekkalaatikon ja perhekerhon väliä. Minulle riittää kun pesen hiukset puhtaaksi nätiksi, se tuo riittävästi ulkoiseen olemukseen siisteyttä.

Toisaalta käyttövaatteideni pitää olla laadukkaita ja mukavia päällä, huonoista ja halvoista vaatekappaleista, jotka ovat epäsiistejä tai epämukavia olen hankkiutunut eroon kokonaan.

Vierailija

Ostan klassisia vaatteita, jotka pysyvät muodissa vuodesta toiseen. Töitä varten minulla on n. 5 vaatekertaa/vuodenaika. Niitä sitten yhdistelen eri tavalla enkä ole vielä kyllästynyt. En kerta kaikkiaan ymmärrä, miten joku viitsii kuluttaa tuntikausia jossain kaupoissa ostamassa vaatteita, joita ei välttämättä ollenkaan tarvitsisi. Kirppareita hyödynnän myös, mutta en sielläkään kuluta aikaa kuin n. 15-20 minuuttia/käynti.

Vierailija

En ole vastaan nyt sitä stockan pukeutumispalvelua, mutta mun mielestä tuo asenne nimenomaan osoittaa tiettyä "virran mukaan menemistä" ja omaa päättämättömyyttä... En ymmärrä miksi joku tarvitsee pukeutumisneuvojan eikä luota omaan makuunsa?

Inhoan itse shoppailua ns. tavan vuoksi, mutta on hienoa käydä joskus ostoksilla. Rötkyissä ei ole kiva kulkea, mutta kun ostan niin ostan laatua- ja vähän.

Vierailija

Mutta siinäkin suosin edullisia ja ei niin trendikkäitä kohteita. Hotellin ei myöskään tarvi olla loistokas. Huvittaa sekä ärsyttää, kun jotkut eivät osaa omista eikä muiden matkoista kysyä muuta kun että minkälainen hotelli ja missä kävitte syömässä.

Vierailija

mutten itselleni vaatetta. Siksi varaankin aina ajan Stockan pukeutumispalveluun ja ostan kerralla vuodeksi työvaatteet. Töissä pitää pukeutua siististi.

Vierailija

Miehenä kinnostaa, kun olisi ihana löytää saman henkinen materialismin vihaaja...

Jos rahaa pitää päästä kuluttamaan, niin voisihan sitä käydä sitten vaikka usein ulkona syömässä, ei tarvitsisi tiskejäkään tiskata :)

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat