Kummi missasi tämänkin joulun -lapselle paha mieli

Vierailija

Meillä on kahdella vanhimmalla lapsella ihanat kummit mutta kuopuksen kummit ovat osoittautuneet vääriksi valinnoiksi. Pariskunta, lapseton, halusi nimenomaan kummeiksi ja ollaan oltu lapsuudesta asti tämän naisen kanssa ystäviä. Nyt lapsemme 2 v ei saanut kummeiltaan lainkaan lahjaa. Tekstiviesti tuli aattona, että "anteeksi, en ole ehtinyt lähettää lahjaa". Itse asiassa viime jouluna tuli pelkkä kortti. Olen pyytänyt useasti heitä kylään ja tapaamaan kummilastaan, mutta aina o erilaisia verukkeita, etteivät pääse. Ennen nähtiin parin viikon välein ja oltiin hyviä ystäviä, mutta kun heistä tuli kummeja lapsellemme, tapaamiset loppuivat ja -uskokaa tai älkää - viimeksi on tavattu lapsemme kastajaisissa. Miksi he niin hinkuivat kummeiksi, jos tulos on tämä? Surettaa lapsiparkani puolesta.

Kommentit (15)

Vierailija

Kukaan kaksivuotias ei tiedä keneltä ne joululahjat on ja miksi noin pieni ei saa enää uskoa pukkiin?

JA aivan kauheita kummeja teidän tosilla lapsilla! Tulevat teille leikkimään ja syrjivät kaksivuotiasta niin, että sille tulee paha mieli!

Eikö tuolla kaksivuotiaalla ole omia tätejä, setiä, serkkuja, jotka tuovat lahjoja syntymäpäiville ( tai sille yhdelle syntymäpäivälle, minkä on tajunnut)?

Hoh hoijaa, ymmärrän jos äitiä harmittaa, mutta älä tule tänne selittämään että kaksivuotias ymmärtäisi jotain kummiuden päälle.

Vierailija

Ota uusi asenne heitä kohtaan, ajattele, että mikäli heiltä jotain tulee (kortti, puhelu, tekstari tai lahja), on se iloinen yllätys. Unohda siis olettamus ja odotus tästä ihmissuhteesta. Et pety, etkä etenkään luo turhia odotuksia ihmisten suhteen, joihin välit on jostain syystä hiipuneet.

Käsittele asia jo nyt, että sinulla on valmiit vastaukset parin vuoden päästä, kun lapsi osaa jo kysyä, että kuka on minun kummi ja miksi hän ei soita, kun Jepen ja marin kummit soittelevat ja tuovat lahjoja. Vielä lapsi ei kysele, eikä osaa kaivata, kun on niin pieni? Ole aikuinen ja äiti, käsittele asia nyt itse ja osaat sitten kertoa asian parhainpäin lapselle, että hänelle ei tule asiasta paha mieli aikanaan.

Kaikki ihmissuhteet eivät vain kestä.

Vierailija

piittaamattomuudesta??? Anna mun kaikki kestää. Et voi olla tosissasi.

Jos et nyt vain tekisi asiasta lapsillesi numeroa, niin asialla ei ole mitään väliä. Kummeille voit sitten itse haistattaa paskat.

Vierailija

Kummihan on "pakollinen" vain siksi, että lapsi voidaan kastaa seurakunnan jäseneksi (ei nimen antamiseksi, kuten suurin osa luulee).

Ja kummin tehtävä on lapsen kristillisestä kasvatuksesta huolehtiminen, ei lahjojen antaminen.

En ole ikinä kuullut, että kukaan valittaa siitä, ettei kummi hoida kasvatusvelvoitteitaan...

Vierailija

ns. "apukummiksi" tai aikuisystäväksi, ilman mitään virallisuuksia ja jättää nämä alkuperäiset kummit kokonaan kuvioista. Eihän se kirkon papereihin merkittävä kummius mitään ratkaise.

Vierailija

en ole osannut selittää, vaikka meillä osa lapsista on jo teinejä. Että miksi kummit ei koskaan muista, ei kortteja tai lahjoja milloinkaan, ei puhelinsoittoa, ei mitään. Kuitenkin meillä jonkun lapsen kummit saattavat käydä jopa viikottain, mutta lapselle itselleen eivät edes puhu koskaan.

Vierailija

Olisiko teillä jotakin ihanaa ihmistä lähipiirissä jota voisitte pyytää kuopukselle lisäkummiksi.

Meillä kuopuksella on eniten kummeja, ja hän ei saanut yhdeltäkään viralliselta kummilta edes korttia.

Vierailija

syy miksi en kummilastani muistanut joululahjalla on se, että en ole kyseistä kummilasta vuosikausiin saanut/voinut tavata.

Olen pahasti allerginen eläimille (ja muullekkin), ja kummilapseni perheessä on liuta elukoita, joten heille en voi mennä.

Meillä ei oo lemmikeitä, ja olenkin sanonut, että meille voi kyllä tulla, mutta eipä oo näkynyt.

Toisella paikkakunnalla asuvat, ja kahden perheen (heidän sekä meidän) elämän rytmit menevät hiukan eri tahtiin, joten enpä lähde minnekään pihallekaan tapaamaan ko. kummilasta.

Useana vuonna olen lähettänyt paketin postin mukana, vaan nyt totesin, etten lähetä, sillä en aio olla mikään lahjamasiina, joka lähettää paketteja näkemättä kummilasta.

Ei tietty oo lapsen itsensä vika, että asia näin, mutta vanhempansa voivat miettiä keskenänsä miksi näin.

Muutoinkin "elämänarvot" näitten vanhempien kanssa kuin yö ja päivä, joten se siitä sitten.

Harmittaa, että edes kummiksi ryhdyin tuon perheen lapselle.

Onneksi on 2 muuta kummilasta, joita tapaan useinkin, ja joiden elämässä saan olla mukana, arjessa sekä juhlassa =)

Lisää kummilapsia ei tuu, sen oon päättänyt, nämä 2 suloista kummilasta on ja pysyy, ja vaalin suhdetta heihin =)

Ehkä olen sitten huono kummitäti, mutta joskus käy näin.

Vierailija

ei heiltä juurikaan mitään lahjoja kuulu milloinkaan. Samassa kaupungissa asutaan, mutta edes lasten syntymäpäiville eivät ollenkaan ehdi.

Vierailija

Kahden vanhemman kummit ovat melkein kuin mummin ja ukin veroisia aikuisystäviä, ei nyt ihan, mutta tärkeitä joka tapauksessa, myös lapsille. Kolmas lapsi tajuaa jo tässä iässä, että hänellä ei ole lähellä samanlaisia nuoria aikuisystäviä kuin kahdella vanhemmalla ja kyllä hän jo ymmärtää sen, etteivät hänen kummit muista mitenkään. Kahden vanhemman kummit tuovat lahjat henkilökohtaisesti ja käyvät leikkimässä lasten kanssa. Kuopus jää aivan syrjään tässä ja isovanhemmat meillä asuvat toisella puolella Suomea, joten siksikin on surkeaa, ettei hänellä ole perheen ulkopuolisia aikuiskontakteja. Kyllä tätä joutuu jo 2-vuotiaalle selittämään! ap

Vierailija

niin lapsella paha mieli kun PUKKI ei tuonut yhtä lahjaa enemmän vai äidillä pahamieli kun luuseri kummit ei toimi lahja-automaattina??

Vierailija

miksei hän tapaa niitä toisten lasten kummeja?

Kun joulupukki tuo lasten lahjat niin ei tartte kellekään selittää, että tämä sait ton siltä ja tuo sai ton noilta ja sä et saanu niiltä mittään

Lainaus:

siksikin on surkeaa, ettei hänellä ole perheen ulkopuolisia aikuiskontakteja. Kyllä tätä joutuu jo 2-vuotiaalle selittämään! ap

Vierailija

yhdellä lapsella tuollaiset kummit ja se harmittaa tosi paljon! Varsinkin kun meillä on monta lasta ja kaikkien muiden kummit muistavat jopa nimipäivinä ja vievät kummilapsiaan elokuviin jne...

Meillä tuo "kummiton" lapsi on jo 12-vuotias ja koskaan hän ei ole saanut kummeiltaan mitään...joulukorttikin tulee meidän vanhempian nimellä eli ei edes se ole kummilapselle osoitettu:( Arvaa vaan monetko kerrat lapsi on mietiskellyt ääneen että miksi hänen kumminsa eivät häntä muista mitenkään? Eivätkä nuo kummit noteeraa lasta mitenkään silloinkaan jos hänet näkevät!:( Kummeista toinen on minun serkkuni ja toinen hänen vaimonsa ja väkisinkin siis näemme erilaisissa suvun juhlissa...niin ja kummit asuvatkin vain n. 5 km päässä meistä, mutta eipä se auta kun mitään mielenkiintoa yhteydenpitoon heillä ei ole:(

Surettaa lapsen puolesta, mutta minkäs teet?!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat