Miten kolmevuotias kannattaa vieroittaa tutista?

Vierailija

.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Sitä joutuu ihan oikeasti miettimään, mistä kivenkoloista tuollaisia ihania ihmisiä oikein ryömii ihmistenilmoille. Toivottavasti olet onnellinen, kun sait jaettua kasvatusfilosofiaasi, joka tietysti on paras ja ainut laatuaan.

Vierailija

Meillä marraskuussa 3 täyttänyt poika, jonka kanssa ollaan puhuttu jo pitkään tutin viemisestä karhuemon lapsille. Aina kun oikeasti oltaisiin viemässä, tulee hirveä itku ja parku, enkä ole vielä raaskinut luopua tehdä sitä hänelle. Itse asiassa hän juo vielä maitoakin tuttipullosta ennen nukkumaan menoa, vaikka muuten hän juokin lasista reippaasti. Tutit ja maito ovat jumiutuneet tuohon nukkumisvaiheeseen. Tiedän, ettei enää pitäisi, mutta on todella vaikeaa päästä tästä tavasta, kun on antanut sen jatkua näin pitkään. Mutta joskushan se on repäistävä, mutta miten?

Vierailija

Seuraavan kerran kun tuttia kysyy, sanot ettei tuttia enää ole ja noin isot lapset eivät enää tuttia syö.

Onko pettymyksen tuottaminen lapselle niin mahdotonta?

Vierailija

Lainaus:

Itse asiassa hän juo vielä maitoakin tuttipullosta ennen nukkumaan menoa, vaikka muuten hän juokin lasista reippaasti. Tutit ja maito ovat jumiutuneet tuohon nukkumisvaiheeseen.

kai pesette hampaat maitopullon jälkee?? vai etkö ajattele mitä maito ja tutti sen jälkeen tekevät lapsen hampaille!

Vierailija

yön aikana leikkasin siihen reiän,ja seuraavana iltana kun lapsi reiän hiffasi niin juteltiin miten tutit on vauvoille ja kun lapsella on jo niin mahdottoman hienot ja vahvat hampaat niin ei tutti kestä vaan menee rikki..

Jokaikinen tutti reikiintyi tällä tavalla ja tyttö itse kantoi ne sitten roskiin.

Kun viimeisen tutin oli vienyt niin kahtena iltana vähän itketti ja se oli sillä selvä.

Musta on ihan turha tehdä tästä mitään valtakysymystä kun on kuitenkin lapselle tärkeä juttu.Kuvitelkaa jos itse joutuisitte radikaalisti ykskaks muuttamaan nukkumaanmeno systeemiänne..

Vierailija

olen iloinen ja positiivinen ihminen. ja hauska ainakin omasta mielestäni :D

mutta tutti 3 vuotiaalla vaan ei ole oikein. ei se oo mikään mun filosofia. kuhan ilmasin mielipiteeni, mua vaan ärsyttää suuresti kun lapsilla ei ole mitään kuria. kun omaa lasta saa muiden lapset harrastustoiminnassa purra ja lyödä ilman että tuon kiusaavan lapsen vanhempi välittää ollenkaan puuttua asiaan niin kyllä mun mielestä silloin jossain on vikaa ja pahasti.

en mä halua olla se joka toruu muidenkin lapsia kun taas mun lapsi itkee kun toinen on purrut. kyllä lapsia pitää kieltää ja rangaista.

25

Vierailija

Tutit ja pullot pois tarinan kera tai ilman. Huutoa kestää korkeintaan viikon. Missään vaiheessa ei anneta periksi ja oteta tutteja takaisin.

Minulla on kohta 3 vuotta täyttävä poika, enkä voisi kuvitellakaan hänen enää syövän tuttia. Ovat jo isoja poikia. Sinun itsesi on tehtävä vain se päätös.

Vierailija

Lainaus:

Lainaus:

Itse asiassa hän juo vielä maitoakin tuttipullosta ennen nukkumaan menoa, vaikka muuten hän juokin lasista reippaasti. Tutit ja maito ovat jumiutuneet tuohon nukkumisvaiheeseen.

kai pesette hampaat maitopullon jälkee?? vai etkö ajattele mitä maito ja tutti sen jälkeen tekevät lapsen hampaille!

ei nämä äidit välitä. pääasia tuntuu olevan ettei lapsi joudu kokemaan pettymyksiä ja ettei se vaan herranen aika sentään huuda. meidän 1 vuotiastakin pidetään näköjään isompana lapsena kuin täälä joitain kolme vuotiaita. ei ole pulloja/tutteja, hampaat pestään aamuin illoin, sen jälkeen ei maitoa enää juoda illalla/yöllä. kiukuttelulla ei saavuta mitään, me ei kiukuttelevan lapsen ympärillä hössötetä. lapsi opettelee elämään meidän säännöillä ei toisin päin.

lapsilla ei minkäänlaista kasvatusta. ja meidän muiden lapset sitä sitten tulee kärsimään kun nämä pilalle hemmotellut kakarat terrorisoi pihoja ja kouluja. että kiitos vaan!!

Vierailija

niin, että joskus noin viikkoa tai muutamaa päivää ennen ollaan puhuttu että sinä ja sinä päivänä se sitten jää pois. sitten sinä viimeisenä päivänä on pidettu pikku juhlat, siis ihan vain äiti ja lapsi, joissa on syöty vähän namia ja keksejä tms ja sanottu että se on sen kunniaksi kun huomisesta alkaen ei sitten ole enää sitä imetystä tai vaippaa. kuviakin otettiin. ja sitten seuraavana päivänä jätetty se pois ja pysytty päätöksessä, tuli mitä tuli. ihan hyvin on mennyt. ja moneen kertaan ollaan lapsen kanssa puhuttu miten kivaa on kun oppii uusia asioita. ei siis painotettu sitä mikä on jäänyt pois, vaan sitä mitä on oppinut, mikä on tullut tilalle (siis esim. pottaan kakkkaaminen).

anna siis muutama päivä aikaa totutella ajatukseen ja toteuta jokin siirtymäriitti, esim. just tollaset juhlat. kyllä se siitä!

Vierailija

Lähettäkää tutit yhdessä pikkukakkoseen tuttiritarille ja lahjo lapsi vielä jollakin kivalla. Turha ruveta kovasti pomottamaan jne. Luopuminen tärkeästä asiasta on iso juttu lapselle.

Vierailija

tutin käyttöön ja siitä vierottamiseen - ei mitenkään!

Eiköhän vain kyse ole eri lapsista? Vai tarkoitatko, että jos lapsella on 3-vuotiaana tutti, hän myös puree muita eikä äitiä kiinnosta tipan vertaa?

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat