Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko sinun 6v poikasi ÄRSYTTÄVÄ??!!

Vierailija

Onko ne tällaisia yleensäkin vai onko lapseni jotenkin outo? Semmoista ihmeen vastaan änkyttämistä koko ajan. Hampaiden pesussa viivytellään, asiat tehdään kikkaillen ja sitten asiat hajoaa, mennään koko ajan hirveällä vauhdilla, volyyi on jatkuvaa huutoa kuin äänihuulet olisivat jumittuneet "lujaa"-vaihteelle...

Miten tästä ärsytyksestä selviää itse??? Koko ajan saa komentaa että "hitaampaa, hiljempaa, äitiä täytyy totella..."

Sivut

Kommentit (23)

Vierailija

Että tuo meidän 'maailman kaiken metelin, melun ja volttien alkulähde' ei olekaan ainoa lajiaan. Huoh! Eikun oikeasti, voiko rasittavampaa ollakaan, ja tämä poika jo toinen ja ensimmäinen oli 6v hyvinkin rauhallinen.

Vierailija

aika lieviä juttuja. Lapsi on nyt n. 6kk ollut aivan ihana ja kiva. Sitä ennen oli paljon ikäviä kiukuttelu ja ärsytysjaksoja, nyt vaan sellaista isomman lapsen fiksumpaa vastaan inttämistä ja "pään aukomista". Tämä poika osaa jo paljon käytöstapoja niin halutessaan ja vaatii oikeudenmukaisuutta.

Vierailija

Meilläkin harrastetaan noita ihmeen puolinelsoneita sohvalle. Ja välillä ollaan leijonia, välillä dinosauruksia... tai merirosvoja, ihan sama kunhan sen varjolla voi karjua kovaa. Ja pikkusiskoa on riehutettava tappiin asti juuri siinä iltapalapöydässä kun hetken päästä se käkättäväräkättävä puolitoistavuotias on saatava unten maille...

ap

Vierailija

Mä olen luullut että minä olen jotenkin huono äiti tai muuta, kun kauheaa vääntöä sen lapsen kanssa jatkuvasti, mikään ei ole hyvin ja mökötetään ja itketään ja kiljutaan pikkusisaruksille..

Oikeasti, tämä on ensimmäinen kerta tämän lapsen kanssa kun on hankalaa.

Pienemmät, 1v ja 2v on sen rinnalla NIIIIN helppoja hoitaa, kun eivät vielä pistä vastaan.

Itse olen sitten usein pahalla päällä kun ei aina tiedä miten ohjata tätä 6v uhmasta kärsivää..

Että murrosikää odotellessa.. Mukavaa, mutta kai se joskus helpottaa, hope so :)

Vierailija

Tyttö on vielä esikoinen niin asia on itsellekkin uusi. Välillä meinaa hermo katketa käytökseen mutta kai tää on vielä esimakua tulevasta murrosiästä...?

Vierailija

Miksi? Vaikkapa, että nyt mennään hampaidenpesulle. "Miksi?" Koska mennään nukkumaan. "MIKSI?" Että jaksetaan huomenna. "Miksi?"... Tai kirkkain silmin katsoo silmiin ja sanoo "ai jaa, en mä vaan tiennyt". Esim, että maitoa kaataessa ei voi tanssia ripaskaa. Ja muuten taatusti tietää.

Argh...

Vierailija

Miksi?

Tai "mutta miten?"

Esim. kun ilmoitan että nyt olis hampaiden pesun aika, vastaus tulee yleensä näin: Miksi? ja kun vastaan että tiedät kyllä miksi, tulee jatkokyssäri "mutta miten?"

Ja sitten siinä hampaiden pesulle menossa viivytellään ja keksitään vaikka mitä kujeiluja ja yhtäkkiä onkin kova pissahätä ja jano jne.

Sama juttu syömisen ja pukemisen kanssa.

Voiko olla rasittavampaa!!???

Vierailija

Oma 5-vuotias on ihan samanlainen.

Toisaalta, ne asiat mitkä tuli murrosiässä itelle eniten vastaan vanhempien kanssa, ne asiat vielä tänäkin päivänä teen sen oman pääni mukaan, kolmikymppisenä...

Eli eivät vanhemmat ihan kaikessa olleet mielestäni oikeassa.

Se kuuluu evoluutioon ja ihmisyyteen, että niskuroi mm. vanhemmilleen.

Ei muuten olisi edistytty sivilisaatiossa näin pitkälle jos lapset oliis aina kiltisti tehneet sen mitä vanhemmat käskee...

PS: Hampaiden pesu nyt vaan on suoritettava. 5-7-vuotiaalle minusta voi jo näyttää ihan noita paikattuja hampaita ja pelotella hieman, että on motivaatio itsellä. Kyl onnistuu.

Vierailija

Näyttäisin miehelleni jolla palaa hermot päivittäin tuollaisen ärsyttävän vänkä-intä-selitä-jästi kohta 6veen kanssa!

Ihan vaan että huomaa kaiken suunnilleen kuuluvan asiaan.

Ja kertokaa, viisaammat, miten siitä ärsytyksestä selviää itse ettei mene aivan riitelyksi joka päivä? Kuinka suhtautua tälläiseen pikku " esi-teiniin" ?

Vierailija

kuin tyttö oli vastaavassa iässä. Silti vastaan inttämistä, käskyjen / pyyntöjen / sääntöjen uhmaamista ja testaamista on selkäesti havaittavissa.

Tuo kuuluu ikään ja on normaalia. Hermojahan tuo rassaa, mutta kun pidätte rajoista kiinni, helpottaa tuo vaihe jossain kohdassa. Tsemppiä kestämiseen ;).

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat