Mies joulua viettämässä exän luona lasten kanssa

Seuraa 
Liittynyt17.9.2015

Ja minusta tuntuu kyllä suoraan sanottuna aika paskalta. Hänen mielestään lapsilta ei voi riistää perhejoulun traditioita. Hei Haloo!

Minä en ymmärrä ollenkaan.

Me emme asu yhdessä, ja pyysinkin ettei mies tulisi minun luokseni ollenkaan, teen mieluummin omat joulujuttuni ilman häntä. Hän olisi tahtonut tulla tänne suoraan exältään, mutta en tajua jos on erottu jo lähes 3 v sitten, että miksi pitää viettää joulut yhdessä, lasten takia, jotteivat nämä vaan traumatisoituisi erosta... mutta siitähän on jo kolme vuotta ja ovat jo tottuneet, etenkin nuorin. Ex on asunut eron alusta lähtien uuden miehensä kanssa (joka samoine menee exälleen joulunviettoon lasten kanssa... hohhoijaa)

Ilmeisesti uusilla rakkauksilla ei tässä kuviossa ole paljoa sanan valtaa. Mekin olemme sentään olleet yhdessä jo yli kaksi joulua. Hankinko mieluummin lapsettoman heilan????

Kommentit (3)

Vierailija

Meillä vietettiin eron jälkeistä joulua ja miehen ja minun ensimmäistä yhteistäni joulua edeltävänä viikonloppuna, jos olemme lomalla joulu on "arkena".

Tein heti selväksi että minun mielestäni lapsille on tärkeää viettää aattoa oman äitinsä kanssa, kun kerran siellä asuvat. Täällä isä luona yritetään syödä kinkut ja laatikot+ jakaa lahjat ihan aaton kaavalla, mutta vaan hieman aikaisemmin. Miehelleni ei tulisi mieleenkään mennä viettämään aattoa entiseen kotiinsa exänsä kanssa ja minä jäisin yksikseni. Ja jos edes vihjaisisi siihen suuntaan niin *******, vaikka kaikki hyvissä väleissä keskenämme olemmekin.

Sama kaava on ollut jo 7 vuotta ja nyt lasten kasvettua kysyimme heiltä mitäs tykkäävät jos pikkusen tingitään rutiineista. Lahjat saivat rahana ja kinkut ja laatikot vaihtoivat jättimäiseen lettu-aamiaiseen :p Joskus teinitkin helpottavat elämää B-)

Muutenkin koin että uuden kumppanin on tosi vaikea löytää sitä kultaista keskitietä. Velvollisuuksia ja luopumisen paikkoja on edessä todella paljon, mutta samalla pitäisi saada myös oikeuksia ja "omaa valtaa" Äidin ja isän luona on eri säännöt vaikka linjaukset ovatkin samanlaisia. Ihan turha tulla sanomaan että äiti on antanut luvan.. silloin voi mennä äidin luokse tekemään juuri sitä mihin on luvan saanut B-) Kaiken pohjana pitää olla uuden kodin aikuisten yhteiset pelisäännöt ja niihin ei ilman keskustelua exät tule sössimään! Emmehän mekään koe että olisi oikeutta mennä järjestämään heidän kotiaan ja tekemisiään..

Ja ikävä kyllä.. parisuhteessa ja perheessä se on yleensä ollut nainen joka järjestää mm. joulut.. Samaa vaaditaan uusperheessäkin, ei isä välttämättä osaa tarttua toimeen ja järjestää "oikeaa"joulua lapsilleen, silloin on helppo keksiä juuri noita ihmeellisiä ratkaisuja varsinkin jos exällä on vielä sananvaltaa.. Voimia taistoon!!

Vierailija

Aviomieheni, silloinen poikaystäväni vietti kaksi joulua exän ja pienten lastensa kanssa appivanhempiensa luona 3 päivää. Kyllä sapetti!!! Ja asiasta riideltiinkin. Ex oli tietysti tyytyväinen ratkaisuun, mutta kun hän alkoi heilastella uuden miehen kanssa, loppuivat yhteiset joulut siihen. Ja silloin poikaystävääni tuntui sapettavan ja minä olin tyytyväinen.

Siitä saakka kun ollaan laitettu hynttyyt yhteen, ollaan joulutkin oltu yhdessä, me, tyttäreni ja hänen lapset! Ihanaa kun jouluisin on paljon lapsia talossa :)

Kyllä se jossain vaiheessa menee ohi Miisa-Liisa!

Vierailija

Tällä periaatteella meillä mentiin kymmenen vuotta. Eli aatto isällä ja joulupäivänä äidille. Ja sitten seuraavana vuonna aatto äidillä ja joulupäivänä isälle. Ei mun tietääkseni kenellekään tullut pahempia traumoja. Ennen joulua vaan aina muisteltiin, että missäs viime vuonna olitte...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat