Miten paljon raskaanaollessa voi laihduttaa? Paljonko kaloreita on pakko syödä?

Vierailija

Kun lähtöpainoa on kumminkin aika reilusti. Tulin raskaaksi laihdutusurakan alussa enkä haluaisi jättää tätä laihdutusta kesken.

Kommentit (8)

Vierailija

liene vauvallekaan haitaksi vaikka kymmenenkin kiloa saan pois ennen synnytystä. Edellisessä raskaudessa oli diabetes, enkä sitä todellakaan itselleni toistamiseen haluaisi.



olikohan tämä raskautuminen sittenkään järkevää tällä elopainolla. ap

Vierailija

rakausajalle jos on erittäin ylipainoinen tai esim raskausdiabetes uhkaa painon takia.... Sanoisin kyllä, että maksimissaan puoli kiloa viikossa kannattaa laihdutttaa.... Enempi laihdutus on todella raskasta elimistölle jok aon oikeastaan stressitilassa laihduttaessa. ja se taas ei ole hyväksi vauvalle....



Mutta neuvolasta saat hyvät ohjeet ljoi9lla moni on laihduttanut raskausaikana :)

Vierailija

puolessa välissä. Ensi viikolla menen ultraan yksityiselle, jotta näen onko raskaus oikeassa paikassa ja löytyykö syke. Sydänäänistä mun ei kannata haaveilla vielä pitkään aikaan, viimeksi ne saatiin neuvolassa kuuluviin vasta rv 17

Vierailija

Kyllä raskaanaollessakin saa laihduttaa, ei millään kuurilla tietenkään mutta siinä ei todellakaan ole mitään vikaa että korjaa ruokailutottumukset!!! Minulla lähtöpainoa on 100kg ja kysyin neuvolalääkäriltä asiaa ja hän kertoi että normaalin kalorimäärän (mikä taas riippuu painosta + pituudesta, sukupuolesta, työstä, liikunnasta jne.) lisäksi tarvitsee syödä noin 250kaloria lisää päivittäin. Lautasannoksen mukaisesti kun syö niin hyvin menee!

Ei ole mitään rajaa paljonko saa laihduttaa, mutta tuolla tavalla voi syödä aivan huoletta ja painoa lähtee sitten se mitä lähtee!

Vierailija

mulla itselläni tippui paino 6 kiloa ihan sillä ku ei roskaruokaa, makeeta ja perunalastuja tehnytkään mieli ja liikui ihan samalla tavalla kuin siihenkin asti (kävelin ja kävin kerran viikossa uimassa), ja yllättävintä oli etten edes kärsinyt pahoinvoinnista tai etovasta olosta!=)

Vierailija

Raskausajan diabetesta sairastaville neuvotaan ensin 1800 Kcal-dieetti. Panosta vihannelsiin ja hedelmiin ja syö lautasmallin mukaan, niin paino synnyttäessä on luultavimmin suunnilleen lähtötasossa, alussa laskee kyllä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat