Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka vanhaksi käytit ITSE toppahaalaria?

Vierailija

Kun nykyään ei enää kouluikäiselle meinaa haalari kelvata.

Itse käytin haalaria koulussa ala-asteen loppuun eli 12-vuotiaaksi saakka kuten monet luokkatoveritkin. Välillä oli tosin takki ja housutkin käytössä.

Olen vm. 79 ja pk-seudulta kotoisin.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

sen jälkeen äiti uskoi, että iso tyttö osaa peuhata lumessa niin, ettei ole selkää myöten märkä.

Tästä asiasta ei käyty keskusteluita, siis ei se mikään mun tahto ollut. Koulussa aniharvoilla oli haalarit, taisi olla vain ihan pari tyttöä.

vm. -73

Vierailija

ja koko ala-asteen oli haalari. vielä yläasteellakin oli, mutta sitä käytin vain laskettelemassa, en koulussa. muotia oli yksiosainen haalari. ala-asteella oli ensteks-kangasta ja isompana sain tavallisesta puuvillakankaasta tehdyn. muistan kuinka näin Citymarketissa elämäni ihanimman haalarin, se oli oranssi-beessi-valkoinen. silloin myytiin aikuisillekin haalareita, ja tuo unelmieni pukukin oli siis aikuisen haalari.

Vierailija

n. 3v asti.

Muistan yhden ainoan tytön käyttäneen joskus haalaria koulussa meidän luokalta, mutta ei joka päivä.

Toppahousut ja talvisaappaat oli sisälläkin koko koulupäivän päällä. Eikä niissä toppahousuissa ollut edes henkseleitä.

Olen vm. 74 ja pk-seudulta kotoisin

Vierailija

Mulla oli haalari viimeiseksi viidennellä luokalla. Vaikka muistakseni 2. ja 4. luokalla kaksiosainen puku. Ekalla ja kolmannella myös haalari.

Vm -81 (kovin monilla ei silloin tainnut olla ala-asteella haalareita, mutta mä esim muistan että mä itse sen halusin silloin viidennellä...)

Vierailija

sitten joskus kun olin viidellellä / kuudennella tuli haalarit muotiin ja niitä oli aikuisillakin. Tämä siis 80-luvun puolivälin jälkeen (olisko 88-89 tai jotain).

olen syntynyt -75

Vierailija

mutta ainakin sinne 3-4 luokkaan asti oli kyllä haalari käytössä (on kuvia todisteena) ja sen lisäksi toppatakki.. muistan kun sain sellasen kalliin ihanan karvakauluksellisen takin sillon, että oli magee! =D

ja haalari oli muodin mukaan neonkeltanen!! =DD

olin ainoa lapsi, joten äidillä oli varaa ostella joskus aina muodin mukaisia vaatteita... heh!

ja muuten, haalarin käyttö oli muotia todellakin! äidilläkin oli sellanen vyöllinen toppahaalari sillon, se oli hieno! =D

vm. 79

Vierailija

Olen v-74 ja minulla oli aina 2-osainen puku. Samoin kuin muilla meidän luokkalaisilla.

Pikkusiskoni on v-78 ja hänellä oli haalari, kuten muillakin hänen luokkalaisillaan. Se oli lasketteluhaalari.

Minun vuonani syntyneet laskettelivat laskettelutakilla ja housuilla.

Asuttiin Vantaalla.

Vierailija

Ja osasihan sitä peuhata niin, ettei lunta mennyt selkään, mutta kivaa se oli, kun ei tarvinnut varoa, vaan sai ryömiä lumessa ihan niin kuin huvitti. Ja tosiaan muodissa oli tuolloin, ja muistan vieläkin, kun minulla oli ihan hirmu hieno haalari, jossa oli mm. neonpunaista ja neonvihreää.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat