Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unohdan ottaa raskausvitamiinit, koska mun pitää piilotella sitä purkkia

Vierailija

Mun raskaudesta ei tiedä muut kuin mies, enkä halua kenenkään meillä kyläilevän löytävän mun raskausvitamiinipurkkia ja olen piilottanut sen kaapin pohjalle, josta en muista sitä moneen päivään kaivaa

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

sisältää foolihappoa, jonka on tutkitusti todettu vähentävän selkärankahalkiota tai jotakin sen tyyppistä pahaa epämuodostumaa. Ja foolihappoa pitäisi syödä jo silloin kun lasta alkaa suunnitella.



d-vitamiiniakaan en muista ottaa, tuleekohan tästä lapsesta ihan vajukki?¨

ap

Vierailija

Ainakin jos hammasharjat ovat kaapissa, voit laittaa sen hammasharjan viereen. Sinne tuskin kovin moni vilkaisee, mutta itse näet ne joka päivä.



Tai mitä syöt aamupalaksi? Jos otat jotain kaapista aina aamupalaa tehdessäsi, laita se sen ruoan tai tavaran viereen. Jos syöt esim. leipää joka on pöydällä, siirrä leipä alkuraskauden ajaksi kaappiin tai laatikkoon.

Vierailija

Voi olla, että sinun lapsistasi yksikään ei ole kiinalainen vaikka laskennallisesti pitäisi olla (Suomessa syntyneistä lapsista kylläkin hyvin harva on kiinalainen), mutta se ei millään tapaa vaikuta siihen, että syntyy lapsia, joista joku pieni osa kärsii vammoista, joita voidaan esim. foolihapolla ehkäistä. On tietysti ihan oma valinta ottaako niitä tabuja vai ei, ja vaikkei otakaan, suurin osa lapsista syntyy silti vailla näitä vaurioita.

Vierailija

yleisin d-vitamiini! Yleensä aikuiset syövät d-vitamiinin tablettina ja ne säilyy huoneenlämmössä. Myös tippana oleva Jekovit taitaa olla yleisempi nykyään kuin Devitol.

Jos ap otat sen monivitamiinin, niin silloin ei ainakaan tarvi ottaa enää erikseen d-vitaminiinia! Ota purkista etska pois!

Vierailija

ennen raskauden toteamista jotta selkarankahalkio voidaAN EHKÄISTÄ.Plussaamisen jälkeen sen hamstraaminen on turhaa. Suomessa kaikki normaalia sekaruokavaliota käyttävät saavat tarpeeksi foolihappoa ruokavaliosta, etenkin tummanvihreät kasvikset ovat hyvä lähde. Esim. parsakaali. Jossakin englannissa on tietty porukka jotka saavat liian vähän, suomessa hyvin harvinaista. Raskausvitamiinipurkki ihan yhtä tyhjän kanssa. Normaali terveellinen ruokavalio+ d-vitamiini. Siinäpä se.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat