Voiko äiti itkeä lasten nähden?

Vierailija

Jotenkin ahdistaa kaikki asiat ja itkettää, mutta lasten nähden en jotenkaan voi, jos ne vaikka hätääntyy.

Päässä oikeen kiehuu, kun on niin paha olla.

Kommentit (11)

Vierailija

Mistä ne lapset muuten oppivat tunnistamaan erilaisia tunteita, jos vanhemmat eivät kykenen niitä näyttämään ja nimeämään. Tärkeintä on selittää lapselle, mistä itkusi johtuu - lapsen tasolla tietenkin.

Vierailija

rakkaat isovanhempani äskettäin ja muutenkin on masennusta taustalla. Ei sitä pysty päivästä toiseen esittään ilosta naamaa, varsinkin kun on päivät yksin kolmen pienen kanssa, todella uupuneena. Ovat usein joutuneet näkemään äitinsä kyyneleet.

Vierailija

Jos ollaan tapeltu miehen kanssa, olen väsynyt, on tapahtunut jotain ikävää tai joku muu vastaava tilanne. Jos itkettää kovasti niin sitten itken lastenkin nähden. Pienet kyyneleet yritän aina pyyhkäistä pois ennen, kuin lapset huomaavat.

Esikoinen 6v tulee usein lohduttamaankin minua. Silittää ja tuo nenäliinoja :)

Vierailija

tunteet täytyy vain selittää lapsille, on ihan käsittämätöntä miten paljon lapset ymmärtää ja miten osaavat lohduttaa jos äitiä harmittaa

Vierailija

mutta jotkut asiat on sellaisia joista ei voi tai kannata kertoa ettei lapsellekkin sitten tule paha mieli joten mieti mitä sanot miksi itket.

Vierailija

ei semmoinen ole tervettä, vaikka koko tunnekirjo muuten onkin. Aikuisen pitää näyttää myös mallia siitä, miten tunteet saadaan hallintaan ja miten surun takaa löytyy hyviä asioita.

Vierailija

No me ainakin riidellään tätä nykyä joka päivä miehen kanssa, joten 1-vuotias näkee minun itkevän vähän väliä. Katsoo kyllä huuli pyöreänä ja varmasti aistii, että joku on hullusti. En kyllä haluaisi, että näkisi niin paljon tätä. Jospa se tästä joskus.

Vierailija

huomaavat ne joka tapauksessa. Eli selitä rehellisesti miksi itket, ja viet huolen pois lapsilta, joilla muuten alkaa mielikuvitus laukkaamaan. Minä itkin kun kuulin, että isäni sairastaa syöpää ja poika juoksi minun luo, että itketkö sä sen takia, kun mä haluaisin katsoa Terminatorin.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat