Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kaikki ei ota vesirokkorokotetta?

Vierailija

Yritän olla suvaitsevainen ja yleensä mielestäni pystynkin hyväksymään perheiden erilaiset ratkaisut sen kummemmin niitä tuomitsematta tai ihmettelemättä. Yksi poikkeus kuitenkin löytyy: En voi millään ymmärrää miksi joku EI ota lapselleen vesirokkorokotusta? Okei, rokotus maksaa, mutta itse en ainakaan halua, että lapseni joutuu turhaan kärsimään vesirokosta (epämiellyttävä tauti). Samoin se vie koko perheeltä voimia ja energiaa tuon sairauden ajan. Jos voi välttää mitä tod.näköisimmin koko taudin rokotuksella, miksi ei siis ottaa sitä?

Ymmärrän, että ne eivät ota, jotka eivät ota muutenkaan rokotuksia tai jos lapsella tai itsellä immuunipuutostauteja ym. Mutta muut, kertokaa miksi ette ole ottaneet lapsellenne tuota rokotusta?

terv. tämän asian suhteen nipottava ap

Sivut

Kommentit (40)

Vierailija

meiän lapset sairasti tosi lievinä viime viikolla vesirokon, nuorin ei edes tajunnut sairastavansa esim kuume ei noussut kenellekään. Se on helppo sairastaa pienenä pois, siksi.

Vierailija

Siis nimenomaan se pistäminen. Mä sain vasta äskettäin kuulla terveydenhoitajakaveriltani, että siinä on oma tekniikkansa, ei pistetä samalla tavalla kuin muut rokotteet. Minä olen aikoinaan rokotuttanut oman lapseni, ja nyt vaan mietin että jaahas, tiesiköhän sekään hoitaja mitä oli tekemässä. En muista lapselle tulleen sellaista paukamaa kuin olisi pitänyt tulla:/ Toivottavasti muistikuvani on väärä! Kiva, jos meni hukkaan nekin rahat.

Vierailija

Odotan, jos lapset sairastavat sen luomusti ennen kymmenen vuoden ikää, koska silloin suoja kattavampi kuin rokotteella. Jos eivät sairasta 10v mennessä -> rokotan, koska jälkitaudit vakavampia ja niiden riski suurempi teini-ikäisellä ta aikuisella kuin pienellä lapsella.

Se, miten helpolla vesirokosta pääsee ei aina liity ikään. Esim itse olin ekalla sairastaessani vesirokon, ei kuumetta, muutama näppy siellä täällä. Sisareni 5v ja 2v olivat viikon korkeassa kuumeessa ja näppyjä oli todellla runsaasti, osasta tuli arpiakin jotka kuultaa iholla vieläkin!

Mutta jälkitautien riski kasvaa yli 12v, joten jos ei tule luonnollista suojaa niin otamme rokotteen lapsille. Muuten olen sitä mieltä, että on tervettä koko populaatiolle, jos kaikkia tauteja ei kitketä rokotuksin pois, koska silloin luonto kehittää pahempia... esim lintuinfluenssan. Vaaralliset taudit on hyvä toki rokotuttaa ja sen teenkin.

Vierailija

Mitä siitä tulee, jos joka ikistä tautia vastaan aletaan rokottamaan?

Ja kun rokotteen teho ei kuitenkaan ole 100%, niin sairastamalla saa varmimman suojan tautia vastaan. Joa esimerkiksi rokotat tyttölapsen, et voi olla varma, että hän on saanut 100% suojan vesirokkoa vastaan. Kun hän kasvaa aikuiseksi ja tulee raskaaksi, voi silloin sairastettu vesirokko olla sikiölle hengenvaarallinen.

Vierailija

Lainaus:

Voinko vaatia takaisin rahani jos lapsi ei saanutkaan suojaa vesirokkorokotteesta väärin pistämisen takia???

Minä rokotin omani 1½_vuotiaana, sairasti lievän vesirokon puoli vuotta myöhemmin.

Vierailija

plus että lapseni sai mpr-rokotteesta sellaiset kivut ja patit sekä infektion, että en halua enää lisää ns. ylimääräisiä rokotusriskejä. Rokoteohjelman mukaiset piikit saa, muita en ole välttämättömiksi nähnyt.

Vierailija

Perusteluni on se, että rokotteita on muutenkin ihan liikaa. Kaikki "Pakolliset" olen ottanut - en siis ole hörhöilijä - mutta uskon vakaasti, että rokotteilla on yhteys allergioihin. Meidän elimistömme kehittää allergioita omaa elimistöämme vastaan, koska ei ole enää mitään sairauksia, joita vastaan se elimistö voisi taistella.

Vierailija

En ole asiantuntija, joten kysyin asiaa neuvolassa lääkäriltä ja terveydenhoitajalta, ottaisitko omille lapsillesi. Molemmat sanoivat, että ei. Lääkäri sanoi, että ehkä alkaisi harkita, jos ei ole sairastettu murrosikään mennessä. Sitten varmaan saattaisi ottaa sille vanhimmalle lapselle ja toivoisi että muut sairastavat itsestään.

Vierailija

En osaa pitää vesirokkoa (lapsella) kovinkaan vakavana ja pelottavana tautina, ei ole tullut mieleenkään että pitäisi sitä vastaan rokottaa. Ehkä sitten jos lapset eivät ole sairastaneet sitä yli 10-vuotiaina.

Vierailija

Heille olisi rokote muuten otettu. Nuorin sai taudin puolitoistavuotiaana meidän toiseksi nuorimmaisen vyöruususta. Vesirokkohan voi olla hengenvaarallinen tauti, kuolemantapauksiakin on aina silloin tällöin. Yksi lapsistamme sairasti 2-vuotiaana tosi pahan vesirokon, rakkuloita oli kasvoissakin n. 100, ja niitä oli ihan joka puolella, jalkapohjissa ja alapäässä ja ihan kaikkialla, ja kuume oli kova. Silloin päätin, että seuraavat lapset saavat rokotteen, mutta kummallekaan en sitten ehtinyt sitä hankkia. Toiseksi nuorin sairasti sen 11 kuukauden ikäisenä ja sitten 7-vuotiaana vyöruusun.

Vierailija

Olen kans sitä mieltä että rokotteet on jotenkin keinotekoisia ja rokotteita on jo nyt liikaa. Tuntuu että ollaan liiankin varovaisia sairauksien kanssa. Toivon että lapseni saavat taudin luomuna jo pienenä mutta ongelma onkin että mistä hankin taudin jos kaikki ihmiset rokotuttavat lapsensa. Täytyy varmaan lähteä ulkomaille.

Vierailija

vesirokko on parempi sairastaa lapsena pois.

Muuten sitä joutuu "pelkäämään" koko loppuikänsä. Ja lapsilla vesirokko on todella paljon helpompi, kuin aikuisilla.

Esimerkkinä meidän yksi lapsi sairasti vesirokon ollessaan vähän alle 3kk ikäinen. Hänellä oli reilu 10 näppylää eikä oikeastaan kuumettakaan ollenkaan.

Toinen lapsi oli 3v kun hänellä oli vesirokko ja näppylöitä oli ihan siedettävästi ja vain pientä kuumetta. Lapsi oli vetämätön yhden päivän ja sitten jaksoi olla jo ihan niin kuin ennenkin.

Mies sairasti vesirokon ollessaan 15v ja hänellä oli rakkuloita, jalkapohjissa, kiveksissä, päräaukon ympärillä, kielessä, ikenissä, kurkussa, hiuspohjassa, korvien sisällä... Kuumetta oli ollut melkein 40. Ja voitten arvata miltä tuntui...

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat