Mikä on se puh. nro johon voi soittaa

Vierailija

kun haluaa kysyä raskausta koskevia asioita?

Mä vaa itken kun en löydä tietoa erään kysymykseen. Täälläkin mulle vaa vittuiltiin ja sanottiin että mun pitäs tietää asiasta, mutta kukaan ei silti vastannu.

-epätietoisuus vaivaa

Sivut

Kommentit (24)

Vierailija

lääkkeiden- kemikaalien jne vaikutuksista sikiöön vastaa teratologinen tietopalvelu. Löydät numeron netistä. Minäkin voin vastata jos osaan, kysy vain.

Vierailija

edes itse hengissä silloin, saati sikiö. Päivystys on sitä varten että sinne mennään tai ainakin soitetaan jos on tuollainen hätä.

tai sitten vaan provoilet ja keksit oireesi.

Vierailija

mitä ne muka päivystyksessä sanois? "ai oot käynyt lääkärillä ja sulla on jo lääkkeet. ja seuraava lääkäri vkon päästä. ei sulla on asiaa tänne."

Vierailija

Mutta annas kun mietin... italiansalaatissahan on majoneesia?? Kun itse en siitä tykkää niin en oo varma :) mut taitaaa se olla majoneesipohjainen?

Ja majoneesissa on raakaa kanamunaa. Ja siinä voi piillä listeriavaara. Kylläkin jos on tehty suomessa niin uskoisin,että ne kanamunat on pastöroituja,koska oon jostain lukenut et suomessa raakana käytetty kanamunakin pitää olla pastöroitua ja jos ei oo niin pitää olla maininta et ei oo.

Vierailija

Sinulla tuntuu olevan vain ihan tavallinen flunssa. Hoidat vain itsesi kuntoon ja lepäät tarpeeksi. Ja italiansalaatti on ihan ok, no hätä.

Vierailija

Teratologinen tietopalvelu on koko maan kattava puhelinpalvelu. Yhteyttä voivat ottaa raskautta suunnittelevat tai jo lasta odottavat vanhemmat, terveydenhoitohenkilökunta, apteekit ja terveydenhuollon viranomaiset. Palvelun tärkeimpiä tehtäviä on sikiövaurioiden ennaltaehkäisy.

puh. (09) 471 76 500

kyselyihin vastataan arkisin klo 9-12

MUTTA ei tuo auta kuin vasta maanantaina ap!! joten laita uudestaan kysymyksesi,please :) mä voin koittaa vastata asiallisesti jos vaan tiedän mitään aiheesta!!

Vierailija

eikä se haise pilaantuneelle!!

mut toisun verensokeri on järkyttävä!! miten se voi olla noin korkea vai onko painovirhe paholainen...monennella kuulla olet?

Vierailija

tiedän että tämä on naurettava juttu teille. En ihmettele että nauroitte. Ei asia ole sillai iso, mutta mulle se on. Keskenmenon jälkeen (oli alikehittynyt) ja vakavan kroonisensairauden kanssa tää raskaus on muutenkin niin jotenkin hilkulla. Tuntuu että on ihan touch and go- tilanne. Ja veresokeri heiluu yli 18.. On ihan semmonen olo ettei tästä lapsesta voi tulla tervettä. Kaikki näiden lisäks on nyt antibioottikuuri ja muita lääkkeitä.. jos tähän päälle tulis vielä listeria niin.. onko enää toivoa?

Kuinka tod. näk. on toi listeria kun syö kylmää italiansalaattia?? Valmisruuat pitäs lämmittää mutta kuka lämmittää salaattia?

Jotain toivoa olis kiva saada, kaikki menee päin peetä muuten tän raskauden suhteen. Joka paikkaan sattuu, lihakset kipeenä verensokerin takia, yskin verta, korvat on niin kipeät ettei voi päätä kääntää.

-ap

Vierailija

Miksi yskit verta? Kuulostaa epämiellyttävältä. Siitä olen kuitenkin varma, että italiansalaatista et listeriaa saa.

Tarkoitin tuolla aiemmin, että tuo terveystietopalvelu toimii vain pk-seudulla. Viestien numeroty hyppi vain taas... teratologinen tietopalvelu on valtakunnallinen ja toimii käsittääkseni myrkytystietokeskuksen alaisuudessa.

Vierailija

Lainaus:

Toimii vain pk-seudulla.

Eli voit soittaa mistä päin suomea tahansa

siis (muista suunta) 09-10023 mutta neuvovat pääsääntöisesti pk:seudun lääkäreille jos on tarvetta!

ap kerro mihin tarvitset apua

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat