onko teillä hyviä vinkkejä?

Vierailija

Hei! Minun poikani on nyt 3,5 kk ja hänellä on hirmuinen tarve saada peukalo suuhun,kummankin käden peukalo kelpaa,erilaiset tutit eivät.

Haluaisin estää tätä,koska itse imin peukaloa vauvana ja vielä taaperonakin ja niinpä sitten koululaisena sain oikomisraudat (onkohan tämäkin perinnöllistä..?)

Olen pitänyt ohkasia hanskoja,mutta nekin on sitten lutkutettu läpimäriksi,joten onko kellään hyviä vieroitusvinkkejä? KIITOS

Kommentit (1)

Vierailija

minä imin myös lapsena peukaloa ties miten kauan ja oikomiset purukalustoon tehtiin siinä 1-2 luokkalaisena, joten kokemusta siitäkin. Oma lapseni on nyt 5,5kk ja hänkin on kova imeskelemään sormiaan. En kuitenkaan vielä noin pientä oikein raaskisi väkivalloin kieltää imemästä, koska se imemisen tarve on niin suuri ja sitä jos ei saa muutoin tyydytettyä, niin se vaan on ja vaivaa. Toki siitä on vaara tulla tapa. Mutta siinä vaiheessa kun se alkaa näyttää vaan tavan vuoksi imemiseltä, yritän sitä estää, en vielä. Jotkut kuulemma laittavat kynneliä sormiin. Jotkut lapset imevät kynnelin pahan maun pois ja jatkavat lussutusta. Joillakin se ehkä toimii ja estää imeskelyä.

Mutta noin muuten noin pienen lapsen sormien imemisen estäminen on samaa kuin minulta sidottaisi kädet selän taakse ja kutiteltaisi jollain höyhenellä eri puolilta enkä pääsisi raapimaan. Siis suorastaan kidutusta. Mutta tämä vain minun mielipide. Ehkä olen mielipiteeni kanssa kohta ojasta allikossa. Tai sitten en.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat