synnytän yli huomenna

Vierailija

kertokaa mulle miksi leikataan välilihan ja sattuuko ja miten kaun se paranee. olen kuulut että on vaikea nukkua sänkyssä ja kävellä? onko se totta?

Kommentit (10)

Vierailija

(suunniteltu kirurginen toimenpide lienee lempeämpi)

Kun tikkejä laitettiin, olin vain vauvan lumossa ja puudutettahan siinä käytetään, joten mitään en tuntenut...Kumirenkaan päällä istuin ensimmäisen vuorokauden, sen jälkeen en tarvinnut. Ja sairaalan särkylääkkeet on kyllä hyviä. Paraneminen tapahtuu päivissä ellei jopa tunneissa, eikä sitä kipua tosiaan huomaa.

Seksiä harrastin hyvällä halulla jo 3 viikkoa synnytksen jälkeen.

Vierailija

kätilö leikkaa pienen sievän viillon, johon tulee 1 tikki. Jos perseaukkoon asti repeät, en selviäkään alle 20 tikin ja se on taatusti kipeä.

Vierailija

tai ainakaan ammattitaitoinen kätilön pitäisi osata arvioida tilanne kohtaisesti, niin kuin mun esikoisen synnytyksessä, kun sanoin ai ei tarvinnut leikata mukava kätilöni siihen että hän arvioitilanteen tuli muutama repeämä mutta niistä parannuin suht nopeesti.

onko käynistys tiedossa?

mää kun täällä kärvistelen ja melkein kuollaan tylsyyteen on jo tai vasta 4 päivää yli lasketun ajan mut sais jo syntyä... olis oikeesti jotain tekemistä....

Vierailija

Ja jos tarvitsee, niin todennäköisesti et asiaa juurikaan huomaa siinä leikkaushetkellä. Sehän on lapsen parhaaksi, jos ei muuten oikein mahdu ulos. Tikkaus voi vähän kirpaista mutta kun silloin on jo lapsi vierellä niin kaiken kestää :) Paranee viikoissa-kuukausissa, istuminen on se hankala paikka alkuun. Älä suotta murehdi tuota etukäteen, kaikilla ei epparia tarvita.

Vierailija

synnytyksessä tehtiin eppari (välilihan leikkaus) ja voin sanoa, että jälkeenpäin se oli TÖRKEÄN kipeä ja parani hitaasti. Itse leikkaus ei sattunut yhtään eikä tikkauskaan.

Toisessa synnytyksessä vaadin, ettei epparia tehdä ellei ole ihan pakko. Tuli I ja II asteen repeämiä, jotka paranivat nopeasti eivätkä olleet juurikaan edes kipeitä.

Oma kokemus siis se, että eppari paljon kipeämpi ja hitaammin paraneva kuin "luonnolliset repeämät".

Tsemppistä synnytykseen, lopputulos kyllä korvaa moninkertaisesti kaikki kivut!!!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat