Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuvasin eilen appivanhempien jouluiset päiväkännit videolle ja sunnuntaina kun

Vierailija

menemme isovanhempien luo aamupäivällä (ovat vielä selvin päin), ehdotan iloisesti, että katsomme jouluvideon näin tuoreeltaan. Luulisin, että mummua hävettää, kun puhe on kuin riisipuuroa.

Ja pappa pilkkii ruokapöydässä klo 15.

Tää on nähty niin monena joulupäivänä, että olin veemäinen miniä ja ikuistin idyllin videolle.

Sivut

Kommentit (66)

Vierailija

On ihan asiallista mielestäni, että aikuiset näkevät kerrankin, miltä se heidän menonsa näyttää. Jos noin käyttäytyy, ei sopisi kutsua perhettä kylään. Sulle voi käydä mielestäni vain hyvin. Joko

A) appivanhemmat kutsuvat teidät ensi joulunakin kylään, eivätkä sitten juo TAI

B) jos aikoavat juoda jouluna, eivät kutsu teitä kylään.

Voit mielestäni vain voittaa tempauksellasi.

Vierailija

Eikos David Hasselhoff saanut "heratyksen" ja alysi menna katkohoitoon, kun tytar oli juurikin kayttanyt ap:n taktiikkaa ja videoinut orvellykset ja sitten nayttanyt isalle. Oli huomannut milta oikeesti nayttaa ja kuulostaa muiden silmin ja korvin. Ja kuinka se ei ole mukavaa, varsinkaan lasten nakokulmasta.

Hyva ap, nayta video ja tule sitten kertomaan, miten kavi!

Vierailija

ei tarkoita, että hänen käytöksensä hyväksytään. Joku tuolla kirjoitti, että alkoholistille voi sanoa ei kiitos, en vietä kanssasi joulua koska juot itsesi humalaan enkä pidä siitä. Siinä kerrotaan, ettei hyväksy kännäilyä, ei halua osallistua humalahakuiseen jouluun ja se kerrotaan jo etukäteen.

Ei tarvitse väijyä videokameran kanssa ja krapulapäivänä JÄLKEENPÄIN nolata.

Mutta tässähän onkin kyse appivanhemmista ja niitähän ei av:llä lueta lähimmäisiin vaan lähes vihollisiin (elleivät tee just niin kuin miniä haluaa ja anna paljon rahaa reimatekkejä varten....)

Vierailija

"minua hävettäisi olla ap

jos hän todellakin vastaa, että totuus tekee vapaaksi, hitleriläisittäin, okei adolf, kamera on sinun"

Eikös se ollut työ, joka teki vapaaksi? siis aatun mielestä?

Vierailija

Jos ovat olleet tietoisia että joulua kuvataan videolle, niin siitä vaan. Kerrankin saavat känniääliöt itse hävetä itseään. Yleensä se on niin että muut saavat hävetä känniläisten puolesta!

Vierailija

Eivät ehkä ole itse tajunneet, miltä heidän touhu ulkoa päin näyttää. Ja itsehän itsensä nolaavat, et sinä joka heidän toiminmtansa näytät!

Parhaimmillaan tajuavat toimintansa ja lähtevät AA:han.

Vierailija

en tiedä ap:n perheestä, mutta monessa perheessä on tapana kuvata joulunviettoa, ja yhdessä katsella myöhemmin. jos joulunviettoon on kuulunut pöydässä pilkkivä pappa ja sammaltava mummu, niin toki he ovat tallentuneet myös videolle. minusta tällainenkin video on voitava katsella, eikä erikseen esim. editoida kännitoilailuja pois.

se olisi lapsellista vittuilua jos ap olisi tieten tahtoen kutsunut itsensä kylään appivanhempien illanistujaisiin ja siellä kuvannut kännitoilailuja. sen sijaan on minusta normaalia kuvata yleistä joulumeininkiä, ja jokainen sattuu tallentumaan filmille sellaisena kuin juuri sillä hetkellä on. siis jos on rosollia parrassa niin se näkyköön videolla, samoin jos silmät harittaa ja puhe puuroutuu.

luulen että alko-ongelmaiselle voi olla erittäin terveellistä nähdä kuva itsestään kännissä. kamerahan ei vääristele tai ole asenteellinen vaan näyttää suoraan sen miltä kuvaustilanteet ovat näyttäneet. itselleen on helppo valehdella ja uskotella ettei kukaan varmaan huomannut humalaani tai että olin tosi hauska ja puhelias seuraihminen, oikeasti videolta nähty oikea totuus voi olla toinen, ja mahdollisestipysäyttävä kokemus.

Vierailija

Siis että nyt ihan normisti oli se tarkoitus katsoa, mutta jos vaan vittuilumielessä otettu ja katsotetaan on väärin.

En ehkä osaa selittää pointtiani, mutta koeta saada selvää.

Tarkoitan sitä, että video ei oo mikään opetusjutska, eikä herätys, mutta jos ihan normi, niin ok.

Toisaalta jos mulla olis sellainen video, olisin katkassut siitä kohdasta, koska en haluaisi satuttaa rakkaita ihmisiä. Kavereille voisin kännimokia näyttää, en suvulle. Kaverit eivät olekaan alkoholisteja.

Vierailija

Näytä se video nyt ensin miehellesi. Ja katselkaa sitä yhdessä. Voit myös kertoa miehen vanhemmille kuvanneesi joulun. Jos haluaa sen katsoa, niin siitä vaan...

Siitä olen aivan samaa mieltä, että lapsia ei tarvitse viedä paikkaan, jossa juodaan noin reippaasti. Joulut sitten kotona.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat