Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ajattelisit tällaisesta?

Vierailija

tulisi itselle ainakin sellainen fiilis, ettei tämä ihminen muutoin niin välittäisi olla kylässä, mutta kun kerran siitä jotain saa (kahvia, herkkuja), niin menköön tämän kerran.....

Vähän outo kommentti kyllä.

Kommentit (11)

Vierailija

monilla muillakin on tapana hölöttää. mä sanon kuin refleksinä aina kun pääsen ruoka- tai kahvipöytään että "tänne kannattikin tulla" tms. ja varmaan vaikutan jonkun silmissä ihan ääliöltä. se vaan tulee, en voi mitään!

Vierailija

Äiti tuo lapsen kaverisynttäreille. Synttärisankarin äiti pyytää toisen äidin kahville, kun heillä oli kahvit juuri keitetty.

Äiti juo yhden kupin kahvia ja synttärisankarin isä tarjoaa toistakin kupillista. Tämä äiti sanoo, että voin ottaa toisenkin kupillisen, ettei tarvitse heti kotona keittää kahveja.

Tämän äidin lapsi tulee myös pöytään, jossa on kaikenlaisia herkkuja. Synttärisankarin vanhemmat kehoittavat lasta ottamaan herkkuja. Lapsen äiti sanoo, että nyt on herkkuja niin paljon, että ei tarvitse heti kotona herkkuja syödä...

Mitä mieltä tällaisesta äidistä, joka vähän ajan sisään sanoo kaksi kertaa "...että ei tarvitse heti kotona..."?

Vierailija

Se voi johtua siitä, että sanon vain jotain sanoakseni. Toisaalta en ole itse mikään kokkausihminen, joten kun näkee hyvin varustellun pöydän, niin tuntuu hienolta saada välillä joitain herkkuja. Erityisesti tulee mieleen yksi tuttu, joka kutsui minut myös lastensa syntymäpäiville. Se oli aivan ihanaa juuri siksi, että hän teki sellaisia kakkuja, mitä en itse osaa ja mitä on saatu vain lapsena. Hänelle olen saattanut töksäyttää jotain vastaavaa. Ajatuksena on ehkä ollut se, että tämän jälkeen ei taas kaipaakaan tällaisia herkkuja, kun kerran täällä saa näin upeita herkkuja.

Toisaalta kyllähän se on toisesta hommasta pois, kun kotona joutuu keskittymään pieniin asioihin. Minulla ainakin on kotona paljon tehtävää, eikä kotona kukaan muu juo kahvia kuin minä. Niinpä siinä jää se kahvinkeitto ja juontiaika sitten muuhun hommaan. Voin vaikka jäädä lasten kanssa ulos, kun kerran kahvit on jo juotu.

Itsekään en siis ole varma, miksi tuollaisia töksäyttelen, mutta olisin saattanut sanoa jotain vastaavaa.

Vierailija

"ei tarvitse heti uudestaan" on puhetapa, jonka tarkoitus on lähinnä sanoa että "onpas tässä paljon". Sitä käytetään kaikissa sosiaaliryhmissä, mutta oikeasti se ei tarkoita mitään erityistä, kunhan on sanoja toisten seassa. Small talkia.

Ei se tarkoita mitään kummallista eikä kerro ihmisestä mitään kummallista.

Vierailija

itse saatan heitellä samoja lauseita pilke silmäkulmassa. Monesti saatan myös nousta pöydästä ja sanoa että "jaa tässä tulikin kahvit juotua, niin voi lähteä kotiin". Mutta näitä heittelen vain läheisimpien kanssa, jotka tuntevat minut ja tyhmät juttuni ;).

Vierailija

Minustakin tuo äiti vaan jotenkin perustelee sitä, että on ottamassa lisää ja että lapsella on "syy" syödä herkkuja. Kursailua ja jonkinmoista noloilua tavallaan.

jos äiti laskelmoisi sitä, että pääsee itse halvalla kotona, ei kai hän sitä ääneen mainostaisi?

Vierailija

Enkä siis tarkoittanut sitä mitenkään sillä, että nyt pitää syödä varastoon, kun on herkkuja tarjolla tms. Vaan ihan muuten vain höpisin noin...

Minulla saattaa olla muutenkin vähän outo huumorintaju. Nuo ihmiset olivat kumminkin lähes vieraita minulle ja nyt minua alkoikin hävettämään, että mitä tuli möläyteltyä :)

ap

Vierailija

Tosin en juo kahvia mutta jos joku tarjoaa teetä ja sitten toisen kupillisen niin voisin noin kommentoida ja tarkoittaisin ihan vaan sitä että itselläni tapana päivän aikana juoda tietty määrä tetä mutta nyt ei sitten tarvitse kotona keitellä kn on jo tullut kylässä juotua useampi kupillinen eli kiintiö on täynnä.

Ja tuohon laspsen herkku juttuu voisin myös samaan tapaan kommentoida millä se tarkoitus että nyt lapsi saa syödä kerkkuja jos mieli tekee ja kun klerran tarjotaan mutta sitten on turha kotona odotella vähään aikaan herkkuja esim. jos olisi karkkipäivä tulossa niin se saatetaan meillä kuitata kaverisynttäreillä jos siellä paljon syöty herkkuja. Eli lapsen kiintiö myös täynnä eikä sitten vähään aikaan tarvitse kotiin herkkuja ostella kun kylässä on niitä saanut.

Tämmöinen nyt vaan itsellä ekana tuli mieleen.

Uusimmat

Suosituimmat